Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • De beste technieken om je hersenen aan het werk te zetten

    ISBN 9789047014669
    Kost het jou erg veel tijd om iets nieuws te leren? Begin je vol goede moed, maar lukt het je niet om vol te houden? Vertoon je uitstelgedrag of laat je jezelf voortdurend afleiden als je eigenlijk moet studeren? Dit boek vertelt je hoe het beter kan. Want of je nu scheikunde of Spaans wilt leren, karate of koken: leren is iets waar je beter in kunt worden. Het gaat erom dat je de juiste gereedschappen en technieken toevoegt aan je mentale gereedschapskist en je ervan bewust...
    € 17,50
  • 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen

    ISBN 9789047014645
    Ook de allerslimste mensen worden gehinderd door ingebouwde denkfouten – de zogenaamde cognitieve bias waar de afgelopen decennia veel onderzoek naar is gedaan. Oud-McKinsey-consultant en hoogleraar Olivier Sibony laat aan de hand van fascinerende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van internationale bedrijven zien hoe zelfs de scherpste en beste leidinggevenden ten prooi vallen aan denkfouten, vaak met grote gevolgen. Hij toont aan dat allerlei pogingen om deze fouten te vermijden...
    € 26,99
  • Ondernemen zonder enig houvast

    ISBN 9789047014683
    Zo vaak als mensen het hebben over hoe geweldig het is om een bedrijf te starten, zo zelden zijn ze eerlijk over hoe moeilijk het is er een te runnen. Zo niet Ben Horowitz, medeoprichter van Andreessen Horowitz en een van Silicon Valley’s meest gerespecteerde en ervaren ondernemers. Horowitz analyseert de problemen waarmee leiders iedere dag geconfronteerd worden en deelt de inzichten die hij heeft verworven met het investeren in, toezicht houden op en opstarten, managen, kopen...
    € 24,99
  • Hoe naties vallen en opstaan

    ISBN 9789047014720
    Ray Dalio, auteur van de bestseller Principes, analyseert al jarenlang economische en politieke verhoudingen voor zijn succesvolle investeringsbedrijf Bridgewater Associates. Een paar jaar geleden merkte hij een combinatie van politieke en economische omstandigheden op die hij in zijn vijftigjarige carrière nog niet eerder was tegengekomen. Hij zag grote schulden en rentetarieven van nul of bijna nul bij de drie grote reservevaluta, grote politieke en welvaartsverschillen binnen...
    € 24,99
  • Grondbeginselen voor een nieuwe economie

    ISBN 9789047014751
    Terwijl iedereen zich afvraagt hoe de wereld er na corona uit zal zien, kampen we met de ecologische schade en sociale kosten van ons huidige economische stelsel. Kees Klomp en Shinta Oosterwaal gaan te rade bij de belangrijkste en meest vernieuwende economische denkers, zoals Kate Raworth, Charles Eisenstein, Clair Brown, Helena Norberg en Daniel Wahl. In dit boek wordt de essentie van hun gedachtegoed geschetst waardoor je in één keer bij bent op het gebied van alle nieuwe...
    € 24,99
  • Zijn werk over emotionele intelligentie samengevat

    ISBN 9789047014553
    Een hoog iq biedt geen garantie op een gelukkig leven; minstens even belangrijk is het eq, het ‘emotiequotiënt’. Op dit inzicht baseerde Daniel Goleman, psycholoog, schrijver en wetenschapsjournalist zijn klassieke boek Emotionele intelligentie (1995). In dit boek, dat in veertig talen vertaald werd en waar vijf miljoen exemplaren van zijn verkocht, laat Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen...
    € 11,99
  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047013440
    Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet of alle tijd die je erin steekt wel bijdraagt aan je organisatiedoelen? Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media...
    € 22,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2019

Zomer 2019

Voorjaar 2020

Tweets @Businessboek