Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • herken en overwin je biases en versterk de verbinding in je team

    ISBN 9789047015536
    Onbewuste vooroordelen komen nog altijd veel voor op de werkvloer. De hr-professional die de voorkeur geeft aan iemand met de opleiding die hij zelf gedaan heeft. De manager die bij iedere jonge vrouwelijke sollicitant vooral vreest dat ze binnenkort zwanger wordt. En niet te vergeten onze onbewuste aannames over mensen uit andere culturen. Deze onbewuste aannames doen zelden recht aan de ander en in deze tijd verlangen we terecht van onszelf dat we ze onderkennen en er iets...
    € 24,99
  • Hoe naties vallen en opstaan

    ISBN 9789047014720
    Ray Dalio, auteur van de bestseller Principes, analyseert al jarenlang economische en politieke verhoudingen voor zijn succesvolle investeringsbedrijf Bridgewater Associates. Een paar jaar geleden merkte hij een combinatie van politieke en economische omstandigheden op die hij in zijn vijftigjarige carrière nog niet eerder was tegengekomen. Hij zag grote schulden en rentetarieven van nul of bijna nul bij de drie grote reservevaluta, grote politieke en welvaartsverschillen binnen...
    € 24,99
  • Grondbeginselen voor een nieuwe economie

    ISBN 9789047014751
    Terwijl iedereen zich afvraagt hoe de wereld er na corona uit zal zien, kampen we met de ecologische schade en sociale kosten van ons huidige economische stelsel. Kees Klomp en Shinta Oosterwaal gaan te rade bij de belangrijkste en meest vernieuwende economische denkers, zoals Kate Raworth, Charles Eisenstein, Clair Brown, Helena Norberg en Daniel Wahl. In dit boek wordt de essentie van hun gedachtegoed geschetst waardoor je in één keer bij bent op het gebied van alle nieuwe...
    € 24,99
  • Ontdek jouw pad naar nieuw gedrag

    ISBN 9789047015444
    Stel ambitieuze doelen. Zorg voor een sociaal netwerk. Begin klein. Je hebt de adviezen vast al vaker gehoord. Wie goede voornemens heeft of een nieuwe gewoonte wil leren, kan kiezen uit een lawine aan apps, boeken en YouTube-video’s vol tips, trucs en advies. En toch lukt het vaak niet je doelen te bereiken. Katy Milkman ontdekte waarom: veranderen lukt pas echt als je begrijpt welke blokkades je tegenhouden en je je aanpak daarop afstemt. Gebaseerd op haar langdurig onderzoek...
    € 22,99
  • en wat we eraan kunnen doen

    ISBN 9789047014591
    Vrouwen verdienen nog steeds veel minder dan mannen: in een werkend leven gemiddeld € 300.000. Gelukkig willen steeds meer organisaties iets doen aan de achtergestelde positie van vrouwen op de werkvloer. Sterker nog, er wordt zoveel over gepraat dat je zou vermoeden dat inclusie een prioriteit is van elke organisatie. Maar niets is minder waar, merkte ondernemer en econoom Sophie van Gool. De meeste organisaties komen niet verder dan windowdressing in de vorm van paneldiscussies,...
    € 20,00
  • Benut je natuurlijke vindingrijkheid

    ISBN 9789047014386
    Creativiteit is een van de belangrijkste menselijke vaardigheden. Bovendien maakt creatief zijn ons gelukkig. Toch hoor je veel mensen verzuchten dat ze ‘nu eenmaal niet creatief zijn’. Maar creativiteit is onze kern. Wij zijn creativiteit. Met dit uitgangspunt daagt Michael Atavar je uit om je manier van denken te verruimen en op zoek te gaan naar je eigen creativiteit. Vaak hebben we namelijk wel allerlei ideeën, maar wuiven we ze weg zonder er iets mee te doen. Dankzij...
    € 20,00
  • Grenzen en mogelijkheden van hulp ver weg

    ISBN 9789047013518
    Wanneer kan een gemeenschap op eigen kracht verder? Die vraag zouden hulporganisaties zichzelf voortdurend moeten stellen, vindt Betteke de Gaay Fortman. Maar in de praktijk domineert het verlangen om ‘minder ontwikkelde mensen’ in verre landen te ontwikkelen nog maar al te vaak, en die houding zit echte verandering in de weg. Je kunt mensen immers niet ontwikkelen – mensen ontwikkelen zichzelf. Zelf heeft De Gaay Fortman zich als directeur van een filantropisch fonds jarenlang...
    € 22,50
  • helder denken in een complexe wereld

    ISBN 9789047011255
    We denken misschien dat we de wereld objectief tegemoet treden, maar onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen nieuwe informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden. Volgens Julia Galef hebben we van nature de mindset van een soldaat; we verdedigen automatisch datgene waar we in willen geloven en halen afwijkende ideeën neer. Om vaker écht gelijk te hebben, moeten we ideeën niet benaderen als een soldaat, maar als een verkenner. Een verkenner...
    € 24,99
  • Sterker dan ooit in vijf stappen

    ISBN 9789047015147
    Deze compassievolle gids is precies wat je nodig hebt wanneer je contract niet wordt verlengd of als je door een reorganisatie of faillissement ineens zonder werk zit. Waarom je baan verliezen niet het einde van de wereld is staat boordevol origineel advies om je leven weer op de rit te krijgen na ontslag. Eleanor Tweddells vijfstappenplan geeft je stevige ruggensteun gedurende het hele traject; van het verwerken van de eerste schok naar het opbouwen van zelfvertrouwen...
    € 18,99
  • De weg naar succes van een Amsterdamse start-up

    ISBN 9789047013914
    Met een druk op de knop kunnen we betalen voor alles wat op internet te koop is. Dit hebben we te danken aan kleine bedrijven, die het allemaal net even iets anders doen dan de traditionele spelers. Zo’n bedrijf is Mollie, dat er met een slim product voor zorgt dat consumenten op internet sneller kunnen betalen en webshops gemakkelijker online kunnen ondernemen. Wie erop ziet zal in zijn bankoverzicht dan ook regelmatig ‘via Mollie’ zien staan. In Via Mollie kijkt...
    € 25,00
  • Meer impact en verbinding dankzij de geheimen van een illlusionist

    ISBN 9789047015468
    Gedurende een groot deel van onze werkdag zijn we ons vaak maar half bewust van wat we doen en zitten we met ons hoofd ergens anders. Dit levert matige resultaten en weinig voldoening op. Wat als je het nu eens heel anders aan zou pakken? Zoals corporate illusionist Niels Houtepen. Hij neemt je mee in zijn manier van naar de wereld kijken en laat zien dat de werkelijkheid veel ruimer is dan je denkt. Met behulp van zijn uitnodigende tips en technieken word je bewuster...
    € 17,50
  • De toekomst van werk in een wereld van communicatie-overload

    ISBN 9789047011927
    Cal Newport pleit al jaren voor diep werk: het vinden van tijd en rust voor geconcentreerd werk, waarin creativiteit en origineel denken ontstaat. Maar de constante stroom aan communicatie heeft ons werk compleet overgenomen, waardoor strategieën tegen afl eiding niet meer genoeg zijn. We zijn de hele dag bezig met communicatie en proberen in een paar uurtjes in de vroege ochtend, avond en het weekend ons daadwerkelijke werk te doen. Het gaat ten koste van onze productiviteit,...
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek