Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • ISBN 9789047011316
    ‘Dit gaan we niet nog veertig jaar zo doen,’ zeiden drie rebelse dertigers in de zomer van 2015 tegen elkaar. Ze zegden hun veelbelovende, maar frustrerende banen op met als doel een revolutie te ontketenen in de manier waarop organisaties werken. Ze vlogen de wereld over met niets meer dan een bucketlist met 100 namen van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en ceo’s. In dit boek nemen...
    € 20,00
  • meer geluk in werk en moederschap

    ISBN 9789047011538
    Het beste wat je carrière kan overkomen is moeder worden. Hoewel de media bol staan van negatieve berichten over de combinatie van werk en kinderen, bewijst de praktijk vaker het tegendeel. Ouders ervaren dat ze beter kunnen plannen, dat ze creatiever worden, meer gefocust zijn en betere keuzes maken. Elsbeth Teeling, bekend van haar succesvolle platform De club van relaxte moeders, besloot dit hardnekkige beeld te ontkrachten en ging op onderzoek uit. Zij interviewde tientallen...
    € 20,00
  • ISBN 9789047013440
    Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet of alle tijd die je erin steekt wel bijdraagt aan je organisatiedoelen? Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media...
    € 22,99
  • Werken met toekomstscenario's

    ISBN 9789047012887
    Toen Wijzer in de toekomst voor het eerst verscheen, waren er nog nauwelijks boeken die praktisch en eenvoudig uitlegden hoe je met toekomstscenario’s werkt. Wijzer in de toekomst deed dat wel en vulde meteen een gat in de markt. Het heeft zich bewezen als hét handboek voor wie wil leren wat een toekomstscenario is, hoe je er een maakt en wat je ermee kunt doen. Nu, 17 drukken later, is er veel veranderd: veel managers en beleidsmakers weten wel zo’n beetje wat scenarioplanning...
    € 22,99
  • ISBN 9789047013280
    Bedrijven investeren veel geld in het aantrekken van talentvolle mensen. Maar je hebt weinig aan briljante werknemers als zij zich niet durven uit te spreken. De continue stroom van nieuwe ideeën, gedurfde oplossingen en opbouwende kritiek die bedrijven nodig hebben om innovatief te zijn wordt afgeremd door het menselijk instinct om ‘erbij te willen horen’. Ook kan de cultuur van een organisatie intimiderend werken, terwijl het juist van groot belang is dat werknemers niet...
    € 27,99
  • Inzichten voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
  • vijf stappen om met iedereen een akkoord te bereiken

    ISBN 9789047013174
    Wat zou er gebeuren als je vaker een gunstige reactie kreeg op jouw ideeën, meningen, plannen en voorstellen? Je zou succesvoller zijn en de kwaliteit van je werk- en privéleven zou aanzienlijk verbeteren, stelt de Zweedse hoogleraar Lars-Johan Åge. De achterliggende gedachte van zijn happy happy-methode is dat we meer succes en voldoening ervaren, wanneer we erin slagen met anderen samen te werken op een manier die alle betrokkenen echt tevreden stelt. Daarbij gaat het niet...
    € 22,50
  • ISBN 9789047013327
    Data vormen het nieuwe goud. Dat is bekend. Maar hoe ontsluit je de waarde die erin besloten ligt? Hoe zorg je bovendien dat je de data die je nodig hebt ook tot je beschikking hebt? En hoe vertaal je data naar kennis en kennis naar betere beslissingen? Strateeg Erik Elgersma beschrijft hoe je permanent de strategie én tactiek van je bedrijf kunt verrijken door accuraat, tijdig en volledig geïnformeerd te zijn over de wereld binnen en buiten je bedrijf. Hij introduceert daartoe...
    € 29,99
  • ISBN 9789047013433
    Al dertig jaar lang voert de klassieker De zeven eigenschappen de toplijsten aan. Het is het boek dat het genre persoonlijke ontwikkeling op de kaart zette. Nog steeds weten vele leergierige mensen hun weg te vinden naar het gedachtegoed van Stephen R. Covey. Hij verdiepte zich in alles wat er ooit geschreven was over geluk en hoe je dat kunt bereiken. Hij ontdekte de zeven eigenschappen die je helpen om een gelukkig, effectief en gebalanceerd leven te leiden. Hij schreef een baanbrekend...
    € 32,50
  • hoe je groeit door patronen die je klein houden los te laten

    ISBN 9789047012986
    Hoe vaak nemen we in een impuls een beslissing waar we later spijt van krijgen? Of gaan we mee in een scenario waar we eigenlijk niet in geloven omdat we bang zijn niet aardig gevonden te worden? Vaker dan we ons realiseren handelen we vanuit aangeleerde overlevingsmechanismen. Bij drukte en stress draait ons reptielenbrein overuren en dat belemmert ons in onze persoonlijke groei. Hylke Faber, internationaal leiderschapscoach, helpt je je belemmerende gedrag te herkennen (de krokodil)...
    € 26,99
  • De kracht van storytelling

    ISBN 9789047013341
    Niets werkt krachtiger dan een sterk verhaal om je ideeën goed over het voetlicht te brengen en zo mensen aan je te binden. Maar het bedenken en vertellen van een goed verhaal is nog niet zo eenvoudig. Zo ondervindt ook Victor. Zijn vreugde over zijn recente promotie tot manager externe relaties wordt overschaduwd door zijn matige prestaties bij het geven van lezingen die bij de nieuwe functie horen. Dan ontmoet hij Willem, die storytelling tot in de in de puntjes beheerst en zijn...
    € 19,99
 
<<

Tweets @Businessboek