Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • Succesvol samenwerken op afstand

    ISBN 9789047015062
    De coronapandemie heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop we werken. Van de ene op de andere dag moesten we thuiswerken – en dat ging niet zonder slag of stoot. Maar al vrij snel begonnen steeds meer mensen de voordelen ervan in te zien, en inmiddels lijkt fulltime op kantoor werken verleden tijd. Hoog tijd om thuiswerken nu echt goed te verankeren in de organisatiecultuur, betoogt professor Tsedal Neeley, want het kan grote nadelen hebben als het niet goed wordt...
    € 22,99
  • Acht organisatie-kwaliteiten voor een blijvende flow

    ISBN 9789047014843
    Organisaties zijn voortdurend bezig met hoe het beter kan. Maar zelfs wanneer ze heel doelbewust kiezen wat ze aan gaan pakken, valt het effect van alle verbeterinspanningen in de praktijk regelmatig tegen. Ondernemend adviseur Sylvia Vrugt kwam tot de ontdekking dat dit komt doordat veel organisaties het grotere geheel van hun bedrijf uit het oog verliezen. Ze stippelen een koers uit die onvoldoende past bij het dna van de organisatie, waardoor de nieuwe plannen niet van de grond...
    € 24,99
  • ISBN 9789047015161
    Het Vakantieboek voor professionals en managers wordt samengesteld uit de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van Uitgeverij Business Contact, aangevuld met samenvattingen van boeken waar je als professional wel iets van gelezen móét hebben. Of je nu naar het buitenland gaat of vakantie viert in eigen land, met dit boek in de hand kun je bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat...
    € 15,00
  • Werken als zelfstandige (zonder gek te worden)

    ISBN 9789047014010
    De laatste jaren neemt het aantal zzp’ers, freelancers en zelfstandig ondernemers explosief toe. Soms noodgedwongen, maar net zo vaak heel bewust, want het leven als zelfstandige heeft veel aantrekkelijke kanten: je bent eigen baas, deelt zelf je uren in en bouwt aan je eigen onderneming. Toch kan het ‘solo’-bestaan soms best eenzaam voelen. Niet alleen omdat je letterlijk alleen zit, maar ook omdat je in je eentje beslissingen moet nemen over allerlei zaken waar je in loondienst...
    € 21,99
  • De weg naar succes van een Amsterdamse start-up

    ISBN 9789047013914
    Met een druk op de knop kunnen we betalen voor alles wat op internet te koop is. Dit hebben we te danken aan kleine bedrijven, die het allemaal net even iets anders doen dan de traditionele spelers. Zo’n bedrijf is Mollie, dat er met een slim product voor zorgt dat consumenten op internet sneller kunnen betalen en webshops gemakkelijker online kunnen ondernemen. Wie erop ziet zal in zijn bankoverzicht dan ook regelmatig ‘via Mollie’ zien staan. In Via Mollie kijkt...
    € 25,00
  • ISBN 9789047015086
    Er zijn zoveel dingen in je leven die, als je niet uitkijkt, stilletjes de regie van je overnemen. Je carrière, inclusief het geld en de waardering die je daarmee verdient. De verwachtingen van anderen, een jaar van tevoren geboekte vakanties, afspraken met vriendenclubs en rekeningen die telkens weer dringend betaald moeten worden. Bekruipt jou ook weleens het gevoel: waar blijf ik in dit verhaal? Om zo’n gedachte vervolgens van je af te schudden en je weer onder te dompelen...
    € 20,00
  • survivalgids voor de mens in een digitale wereld

    ISBN 9789047014997
    De toekomst is onzeker, en met de opmars van ai en robots vragen we ons af wat onze rol daarin zal zijn. Hebben we straks nog wel werk? Kevin Roose verdiept zich al jaren in de technologische ontwikkelingen voor The New York Times en schetst een hoopgevend beeld. In plaats van de strijd aan te gaan met machines, moeten we onszelf onvervangbaar menselijk maken. We hoeven geen hyperefficiënte, data gedreven en technische werkpaarden te worden, maar moeten ons juist toeleggen op typisch...
    € 22,50
  • Wat we moeten weten over de mensen die we niet kennen

    ISBN 9789047015178
    ‘Praten met vreemden’ is een klassieke Gladwell: een intellectueel avontuur waarin de auteur ons meeneemt op een reis langs verwarrende ontmoetingen, ingewikkelde puzzels en fatale misverstanden.
    € 15,00
  • stop met overbodige onzin en breng gezond verstand terug in je bedrijf

    ISBN 9789047014614
    Je probeert een vergaderruimte te reserveren via het nieuwe automatische systeem, maar elke ruimte blijkt voor eeuwig bezet. Je woont een eindeloos durende presentatie bij, en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het hele verhaal in vijf minuten samengevat had kunnen worden. Herkenbaar? Bedrijven zijn vaak zo druk in de weer met allerlei bijzaken dat ze de basis uit het oog verliezen en hun gezonde verstand kwijtraken. Dit leidt niet alleen tot tijdrovende en nutteloze interne...
    € 24,99
  • hoe je ideeën, overtuigiingen en gedrag beïnvloedt

    ISBN 9789047014577
    In Verandering presenteert Damon Centola zijn baanbrekende onderzoek naar hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag kunt veranderen. Want waarom komt een beweging als Black Lives Matter jarenlang niet op gang en wat maakte dat het onlangs wel een succes werd? En waarom lopen zoveel bedrijven stuk op de digitale transformatie? Anders dan we denken is er voor verandering een kleine hechte groep nodig, en niet enkele influentials met een indrukwekkend netwerk. Centola laat zien hoe verandering...
    € 24,99
  • De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

    ISBN 9789047014539
    Sinds het begin van de digitalisering bestudeert en begeleidt Menno Lanting organisaties in hun transformatie. Hij adviseert grote bedrijven en mkb-ondernemers, maar bijvoorbeeld ook overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarnaast schrijft hij bestsellers over hoe organisaties zich succesvol kunnen aanpassen aan de toekomst. In zijn nieuwste boek biedt hij de helpende hand aan organisaties die, ondanks hun inzet en investeringen, worstelen met de digitale transformatie, of die juist...
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek