Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Hoe naties vallen en opstaan

    ISBN 9789047014720
    Ray Dalio, auteur van de bestseller Principes, analyseert al jarenlang economische en politieke verhoudingen voor zijn succesvolle investeringsbedrijf Bridgewater Associates. Een paar jaar geleden merkte hij een combinatie van politieke en economische omstandigheden op die hij in zijn vijftigjarige carrière nog niet eerder was tegengekomen. Hij zag grote schulden en rentetarieven van nul of bijna nul bij de drie grote reservevaluta, grote politieke en welvaartsverschillen binnen...
    € 24,99
  • Hoe we verslaafd worden gemaakt aan online bestellen

    ISBN 9789047016632
    Je hebt het in een gesprek over een bepaald type sneakers en even later zie je van precies die sneakers online een advertentie. Toeval? Natuurlijk niet. Adverteerders en online retailers verzamelen op grote schaal data over consumenten die ze vervolgens weer inzetten om ons nóg meer te laten kopen. Ze gaan steeds verder in hun drang naar meer data en meer conversie – zonder zich de vraag te stellen of hun werkwijze wel ethisch verantwoord is. Online shoppen is een casino geworden...
    € 20,99
  • hoe je productiever en creatiever wordt in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047017196
    Hoe je door minder te doen je productiviteit kunt verhogen.
    € 15,00
  • Vermenigvuldig je succes met elke stap die je zet

    ISBN 9789047017158
    Elke beslissing die je neemt, elke stap die je zet, brengt je uiteindelijk naar het leven dat je leidt – of het nou erbarmelijk is of juist uitermate succesvol. In Het sneeuwbaleffect deelt Darren Hardy zijn kennis over hoe je het pad kiest naar succes. Uit 25 jaar aan gesprekken met leiders en ondernemers en zijn eigen ervaringen als entrepreneur distilleerde hij de kernprincipes die succes bepalen. In Het sneeuwbaleffect onthult hij de strategieën waarmee je wint, ook als de ander...
    € 24,99
  • Voorkom frustraties en werk met plezier

    ISBN 9789047017134
    Net als in zijn baanbrekende bestseller De vijf frustraties van teamwork deelt Lencioni zijn inzichten over topprestaties en werkplezier in de vorm van een verhaal. Bul Breukers loopt vast in zijn werk en ook thuis gaat het niet lekker. Hij besluit een eind te maken aan zijn werkfrustraties en ontdekt gaandeweg dat teams veel soepeler en productiever worden als iedereen in het team zich mag bezighouden met de dingen waar hij of zij goed in is en energie van krijgt. Het onderliggende...
    € 20,00
  • ISBN 9789047017172
    Toen succesvol productiviteitsexpert Chris Bailey last kreeg van paniekaanvallen en in een burn-out belandde, realiseerde hij zich dat er iets moest veranderen. Hoe kon hij anderen advies geven over beter, aandachtiger en efficiënter werken als hij zelf niet eens doorhad wanneer hij over zijn grenzen ging? Bailey wendde zich tot de wetenschap en ontdekte de kern van het probleem: de mens is zijn vermogen voor kalmte kwijtgeraakt. Waar we van oudsher momenten van stress afwisselden...
    € 22,99
  • Hoe we klem kwamen te zitten tussen energiecrisis en klimaatschade

    ISBN 9789047017301
    Een helder en toegankelijk geschreven boek dat uiteindelijk een weinig rooskleurig perspectief schetst; dat van een crisis en een toenemende internationale concurrentiestrijd om energie.
    € 22,99
  • De kunst van het debatteren, overtuigen en spreken in het openbaar

    ISBN 9789047016335
    Of we nou verwikkeld raken in een Twitterrelletje, debatteren in de Tweede Kamer of onze mening verdedigen tijdens het kerstdiner: we kunnen niet ontsnappen aan de menselijke drang om te discussiëren en ons gelijk te halen. Mehdi Hasan, journalist en doorgewinterd interviewer, is dol op discussies. Want waar veel mensen discussies associëren met ruzie, ziet hij ze als niet alleen de levensader van de democratie, maar ook als creatief middel om tot nieuwe oplossingen voor problemen...
    € 22,99
  • Hoe steward-ownership ons bevrijdt van de macht van de aandeelhouder

    ISBN 9789047017226
    Een idealistische startup die voor de hoofdprijs verkocht wordt, maar zijn missie totaal uit het oog verliest. Een bevlogen ceo die wil verduurzamen, maar wordt afgestraft door beleggers. Langetermijndenken lijkt in het bedrijfsleven ver te zoeken, met grote gevolgen voor volgende generaties. Dit roept de vraag op: wie staat er in een bedrijf eigenlijk aan het roer? Bij de meeste bedrijven liggen zowel eigendom als zeggenschap bij aandeelhouders, waardoor snelle winstmaximalisatie...
    € 24,99
  • ISBN 9789047017264
    Hoe we met onszelf en elkaar omgaan is een van de belangrijkste menselijke talenten van deze tijd. Goleman biedt inzicht door middel van ‘emotionele intelligentie’.
    € 34,99
  • Slimme sabotage om je te onttrekken aan de greep van het algoritme

    ISBN 9789047017103
    Digitale technologie heeft ons leven een stuk gemakkelijker gemaakt. Van appen tot eten bestellen tot bedenken welke serie we zullen bekijken, er is altijd wel een digitale dienst waarmee het nóg sneller, simpeler en goedkoper kan. Maar meer efficiëntie betekent ook minder ruimte voor improvisatie, voor toeval, voor humor, voor spontane interacties. Eigenlijk helpen we vooral de grote technologiebedrijven aan nog meer geld, macht en data. Volgens technofilosoof Rens van der Vorst...
    € 22,99
  • ISBN 9789047016809
    Een snelgroeiend bedrijf: het klinkt als een droomscenario voor iedere beginnende ondernemer. Toch brengt groei ook veel uitdagingen met zich mee. Want dat wat jou als oprichter succesvol maakte, wordt nu je grootste valkuil: je kunt niet meer alles zelf doen, maar moet anderen gaan aansturen. Vaak blijken de mensen met wie je gestart bent helemaal niet zo geschikt te zijn om je bedrijf verder te brengen. Hoe bouw je dan toch een organisatie op die topprestaties kan leveren? In Scale-ups...
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek