Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • ISBN 9789047013785
    ‘Als we als samenleving toegewijd zijn aan alle andere aspecten van ons leven, maar ons thuis verwaarlozen, zijn we in feite bezig met het rechtzetten van de dekstoelen op de Titanic,’ aldus Stephen Covey. Dit is de ingekorte editie van De zeven eigenschappen van een succesvol gezin, het boek waarin hij zijn wereldberoemde eigenschappen uitlegt aan de hand van herkenbare gezinssituaties en praktische tips geeft voor hoe je ze kunt toepassen en bespreken met tieners en kinderen. Hoe...
    € 22,99
  • Hoe naties vallen en opstaan

    ISBN 9789047014720
    Ray Dalio, auteur van de bestseller Principes, analyseert al jarenlang economische en politieke verhoudingen voor zijn succesvolle investeringsbedrijf Bridgewater Associates. Een paar jaar geleden merkte hij een combinatie van politieke en economische omstandigheden op die hij in zijn vijftigjarige carrière nog niet eerder was tegengekomen. Hij zag grote schulden en rentetarieven van nul of bijna nul bij de drie grote reservevaluta, grote politieke en welvaartsverschillen binnen...
    € 24,99
  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • Grondbeginselen voor een nieuwe economie

    ISBN 9789047014751
    Terwijl iedereen zich afvraagt hoe de wereld er na corona uit zal zien, kampen we met de ecologische schade en sociale kosten van ons huidige economische stelsel. Kees Klomp en Shinta Oosterwaal gaan te rade bij de belangrijkste en meest vernieuwende economische denkers, zoals Kate Raworth, Charles Eisenstein, Clair Brown, Helena Norberg en Daniel Wahl. In dit boek wordt de essentie van hun gedachtegoed geschetst waardoor je in één keer bij bent op het gebied van alle nieuwe...
    € 24,99
  • Zijn werk over emotionele intelligentie samengevat

    ISBN 9789047014553
    Een hoog iq biedt geen garantie op een gelukkig leven; minstens even belangrijk is het eq, het ‘emotiequotiënt’. Op dit inzicht baseerde Daniel Goleman, psycholoog, schrijver en wetenschapsjournalist zijn klassieke boek Emotionele intelligentie (1995). In dit boek, dat in veertig talen vertaald werd en waar vijf miljoen exemplaren van zijn verkocht, laat Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen...
    € 11,99
  • Ondernemen zonder enig houvast

    ISBN 9789047014683
    Zo vaak als mensen het hebben over hoe geweldig het is om een bedrijf te starten, zo zelden zijn ze eerlijk over hoe moeilijk het is er een te runnen. Zo niet Ben Horowitz, medeoprichter van Andreessen Horowitz en een van Silicon Valley’s meest gerespecteerde en ervaren ondernemers. Horowitz analyseert de problemen waarmee leiders iedere dag geconfronteerd worden en deelt de inzichten die hij heeft verworven met het investeren in, toezicht houden op en opstarten, managen, kopen...
    € 24,99
  • Oplossingen voor 40 herkenbare veranderdilemma's

    ISBN 9789047013532
    Goed in staat zijn veranderingen door te voeren is een belangrijke verantwoordelijkheid van iedere leider. Een verantwoordelijkheid die in de dagelijkse praktijk vraagt om het kraken van lastige dilemma’s. De bestaande veranderliteratuur geeft prachtige vergezichten over welke stappen je zou moeten zetten in een verandertraject, maar biedt onvoldoende houvast om de dilemma’s die je gaandeweg tegenkomt op te lossen. Want hoe krijg je een kostenbesparingsoperatie echt aan de praat?...
    € 22,99
  • Zet de spotlights op je kwaliteiten en ambities

    ISBN 9789047013617
    In Blufcursus voor eerlijke mensen rekent Caro van Roon af met het beeld dat je moet liegen om te bluffen. Bluffen is een sociale vaardigheid waar je veel aan hebt. Door resultaatgericht te bluffen vergroot je de kans dat je de baan, die ene opdracht of dat gewilde project wél binnenhaalt. En dat kan prima zonder te liegen en jezelf anders voor te doen dan je werkelijk bent. Vrouwen blijken nog altijd meer moeite te hebben om hun kwaliteiten en behaalde resultaten effectief te belichten...
    € 20,00
  • De beste technieken om je hersenen aan het werk te zetten

    ISBN 9789047014669
    Kost het jou erg veel tijd om iets nieuws te leren? Begin je vol goede moed, maar lukt het je niet om vol te houden? Vertoon je uitstelgedrag of laat je jezelf voortdurend afleiden als je eigenlijk moet studeren? Dit boek vertelt je hoe het beter kan. Want of je nu scheikunde of Spaans wilt leren, karate of koken: leren is iets waar je beter in kunt worden. Het gaat erom dat je de juiste gereedschappen en technieken toevoegt aan je mentale gereedschapskist en je ervan bewust...
    € 17,50
  • 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen

    ISBN 9789047014645
    Ook de allerslimste mensen worden gehinderd door ingebouwde denkfouten – de zogenaamde cognitieve bias waar de afgelopen decennia veel onderzoek naar is gedaan. Oud-McKinsey-consultant en hoogleraar Olivier Sibony laat aan de hand van fascinerende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van internationale bedrijven zien hoe zelfs de scherpste en beste leidinggevenden ten prooi vallen aan denkfouten, vaak met grote gevolgen. Hij toont aan dat allerlei pogingen om deze fouten te vermijden...
    € 26,99
  • De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

    ISBN 9789047014539
    Sinds het begin van de digitalisering bestudeert en begeleidt Menno Lanting organisaties in hun transformatie. Hij adviseert grote bedrijven en mkb-ondernemers, maar bijvoorbeeld ook overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarnaast schrijft hij bestsellers over hoe organisaties zich succesvol kunnen aanpassen aan de toekomst. In zijn nieuwste boek biedt hij de helpende hand aan organisaties die, ondanks hun inzet en investeringen, worstelen met de digitale transformatie, of die juist...
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek