Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Ontketen creativiteit en innovatie

    ISBN 9789047012085
    In Spelen! betoogt Peter Ros dat de volgende stap in de ontwikkeling van mens en organisatie een eeuwenoud principe is: de balans herstellen tussen orde en chaos. Niet méér orde en regels, maar een beetje chaos en meer vertrouwen. De mens neigt immers naar het optimaliseren van het bekende, terwijl vernieuwing vaak in het onbekende schuilt. Met heldere analyses, aansprekende voorbeelden en een positieve lens onderzoekt Ros de potentie van het onbekende. Dit boek is niet zozeer...
    € 20,00
  • zijn toonaangevende theorie samengevat

    ISBN 9789047011422
    Met The General Theory of Employment, Interest and Money, dat in 1936 verscheen, schreef de Britse econoom John Maynard K eynes (1883-1946) hét economische werk van de twintigste eeuw. Keynes was ervan overtuigd er een belangrijke rol is weggelegd voor de overheid als stimulator van de economie in crisistijd. Ga niet bezuinigen, maar pak de werkloosheid aan door middel van overheidsinvesteringen en de economie herstelt zich vanzelf, aldus Keynes. Zijn advies werd gedurende de tweede...
    € 9,99
  • ISBN 9789047012160
    Een unieke handleiding voor de Nederlandse belegger, vol met concrete tips voor wie in 2019 eindelijk wil beginnen met beleggen of zijn lopende portefeuille sterk wil houden. Beijersbergen geeft tientallen koopadviezen en bespreekt uitvoerig kansrijke of laag-gewaardeerde aandelen en voordelige, goed presterende beleggingsfondsen. Zijn voorbeeldportefeuilles zijn uitgebalanceerd en bedoeld voor de langere termijn. Daarmee is dit boek zeer geschikt voor de beginnende belegger,...
    € 20,00
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011811
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • beter beslissen door domheid te doorzien

    ISBN 9789047011552
    Het lijkt alsof iedereen slimmer wil zijn. We sturen onze kinderen naar excellente scholen en hebben het over slimme apparaten, slimme steden, slimme oplossingen en ‘smart industries’. Maar hoe slim zijn we nu echt? In de praktijk hebben we vaak met domheid te maken: een verkeerde inschatting van onszelf, een onbegrijpelijke beslissing van een collega, een project dat geen kans van slagen heeft en dat toch wordt uitgevoerd, en soms zelfs een collectieve vlaag van verstandsverbijstering....
    € 17,50
  • ISBN 9789047012122
    De geschiedenis herhaalt zich. Bij de introductie van de auto vreesde men voor banen en veiligheid. Als een auto over straat reed, moest deze worden aangekondigd door een man met een vlag, zodat er geen gewonden zouden vallen. Inmiddels kunnen we ons dat niet meer voorstellen. Bij elke introductie van een innovatie is de reactie hetzelfde; zo ook bij kunstmatige intelligentie. Maar moeten we de komst van ai echt vrezen? Jim Stolze zet innovatie in een ander daglicht en ontsluit...
    € 8,99
  • Over flow en optimaal geluk

    ISBN 9789047011989
    ‘Flow’ is een veelgebruikt begrip om een situatie te beschrijven waarin je volledig samen-valt met dat wat je aan het doen bent, waarbij zonder tijdsbesef iedere handeling auto-matisch voortvloeit uit de vorige, je een staat van optimaal geluk ervaart en het resultaat er ook nog eens mag zijn. De grondlegger en bedenker van flow is de Amerikaans-Hongaarse psycholoog en hoogleraar Mihaly Csikszentmihalyi. In De kleine Csikszentmihalyi vind je het achterliggende model en een samenvatting...
    € 11,99
  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • praktijkboek groeien met purpose

    ISBN 9789047012078
    De opkomende betekeniseconomie biedt enorme groeikansen voor iedere onder-nemende ceo. Vrijwel elke bedrijfstak kan bijdragen aan een of meerdere aspecten van de grote uitdagingen waar de wereld voor staat: klimaat, grondstoffen, verkeer et cetera. In dit boek vertelt groei-expert Pieter van Osch (bekend van de Scaling Up-methode) hoe je de Purpose Economy tot in het hart van je bedrijf brengt en hoe je daarmee dubbele winst kunt boeken: financiële groei én maatschappelijke...
    € 22,99
  • ISBN 9789047012153
    Met zijn bestseller Begin met het Waarom hielp Simon Sinek miljoenen lezers verder in hun carrière en hun persoonlijke leven. In Het oneindige spel geeft hij antwoord op de vraag: hoe blijf je de concurrentie voor in een spel zonder einde? Wat zijn de spelregels voor dit oneindige spel? In het bedrijfsleven wordt ter inspiratie regelmatig naar de sport gekeken. Maar het runnen van een bedrijf of simpelweg je werk goed doen is een stuk ingewikkelder dan bijvoorbeeld voetbal of schaken,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
  • de fundamenten van effectief leiderschap, in organisaties en de maatschappij

    ISBN 9789047012047
    Tegeltjeswijsheden, stappenplannen en vooral wijsheid achteraf: over leiderschap wordt met veel stelligheid geschreven en gesproken. Maar wat zijn nu werkelijk de factoren die maken dat een leider invloed uitoefent op zijn of haar omgeving? Onderzoekers Stoker en Garretsen beantwoorden in dit boek de vraag hoe effectief leiderschap eruitziet. Met verwijzing naar de actualiteit, sport en politiek en aan de hand van bekende bedrijfscases onderbouwen ze hun claim dat goede leiders...
    € 22,99
 
<<

Tweets @Businessboek