Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047015727
    Waar Hill in zijn everseller Think and Grow Rich de stappen beschrijft die hem financieel succes brachten, laat hij in dit boek zien welke mindset daarvoor nodig was. De duivel te slim af zijn schreef hij nog voor de Tweede Wereldoorlog, maar het werd destijds te controversieel gevonden voor publicatie en is pas recent herontdekt. Desondanks is het verrassend actueel, doordat Hill deelt wat hij leerde van zijn worstelingen in turbulente tijden – de industriële revolutie en de economische...
    € 24,99
  • Van goede bedoelingen naar goed gedrag

    ISBN 9789047015864
    Mensen willen graag het goede doen. Ook op het werk, zo blijkt uit tal van wetenschappelijke studies. Toch rapporteren de media voortdurend over schandalen in bedrijven en bij de overheid. Blijkbaar lukt het mensen in organisaties niet hun goede bedoelingen om te zetten in goed gedrag. Wat maakt ongewenst gedrag op het werk zo hardnekkig? Wetenschappers Naomi Ellemers en Dick de Gilder deden jarenlang onderzoek naar integer gedrag in organisaties. In dit boek analyseren ze waar...
    € 22,99
  • Hoe het ongezegde in de boardroom de besluitvorming beïnvloedt

    ISBN 9789047015017
    Het witwassen bij ing, de debacles bij Vestia en dsb, de teloorgang van Enron en het Wirecard-schandaal: toezicht houden gaat opvallend vaak mis. Is er sprake van incapabele of zelfs onbetrouwbare commissarissen, of is er iets anders aan de hand? Onder commissarissen laat aan de hand van een parabel over het jonge, enthousiaste RvC-lid Thomas zien waar het misgaat: ambigue governance-regels zorgen ervoor dat de tienduizenden commissarissen in Nederland vaak zo druk zijn met elkaar,...
    € 24,99
  • Hoe naties vallen en opstaan

    ISBN 9789047014720
    Ray Dalio, auteur van de bestseller Principes, analyseert al jarenlang economische en politieke verhoudingen voor zijn succesvolle investeringsbedrijf Bridgewater Associates. Een paar jaar geleden merkte hij een combinatie van politieke en economische omstandigheden op die hij in zijn vijftigjarige carrière nog niet eerder was tegengekomen. Hij zag grote schulden en rentetarieven van nul of bijna nul bij de drie grote reservevaluta, grote politieke en welvaartsverschillen binnen...
    € 24,99
  • Waar visie, autonomie en motivatie samenkomen

    ISBN 9789047015840
    Deze tijden vragen om leiderschap dat complexe vraagstukken in veranderende omstandigheden in goede banen weet te leiden. Enerzijds zijn een duidelijke visie en strategie nodig, anderzijds vraagt het om meer autonomie in de uitvoering, voor meer slagkracht en flexibiliteit. Daar waar het leiderschap op organisatie-, team- en persoonlijk niveau samenkomt, ontstaat een vliegwiel. Dit is de sweet spot van leiderschap. Peter Nientied en Jantien Martin hebben een leiderschapsmodel...
    € 24,99
  • een praktische gids voor een succesvolle start van je carrière

    ISBN 9789047015970
    Eindelijk heb je een baan gevonden. Je wilt graag indruk maken en succesvol zijn in deze nieuwe rol, maar hoe? Je krijgt te maken met onuitgesproken verwachtingen waar je studie je niet op heeft voorbereid. Al snel voel je je overweldigd, onzeker en zelfs stuurloos. Je werk lijdt eronder en je maakt de verwachtingen niet waar. Gorick Ng maakte dit mee en ontrafelde gaandeweg de ongeschreven regels die ten grondslag liggen aan een succesvolle carrière. Hij deelt ze in dit boek...
    € 22,99
  • Stroomlijn je communicatie in vijf stappen

    ISBN 9789047015314
    Mails, vergaderingen, Zoom-gesprekken: we communiceren de hele dag door. Soms is het lastig het overzicht te bewaren in die stortvloed aan informatie, en vaak worden we niet gezien of gehoord. Want zie maar eens iemand te bereiken die al net zo overweldigd is als jij. Tijd voor helderheid en eenvoud, met als uitgangspunt: minder is meer. Minder letters, minder eindeloze powerpoints, minder lange mails en vergaderingen, en meer gerichte communicatie. Dat klinkt niet ingewikkeld,...
    € 19,99
  • Waarom we alles meten en wat dat met ons doet

    ISBN 9789047014812
    Kijkcijfers, bestsellerlijsten, kpi’s, stappen en Cito-scores: wat meten we eigenlijk niet? Een scholier is zo goed als zijn gemiddelde, een werknemer moet smart-doelen halen en teams en organisaties moeten resultaatgericht werken. Vervolgens vergelijken we onze prestaties met die van anderen en stellen we ranglijsten op van de productiefste collega’s, beste hogescholen en sportiefste vrienden. Berend van der Kolk laat zien wat dit met ons doet, individueel en als maatschappij....
    € 20,00
  • De sleutel tot een presterende organisatie

    ISBN 9789047015642
    Organisaties spenderen enorm veel tijd en geld aan het creëren van de gewenste cultuur. Ze organiseren grote events, hebben outdoorsessies en geven in elke hoek van de organisatie uiting aan hun kernwaarden. Helaas zijn dit soort initiatieven vaak niet succesvol en zijn de veranderingen minimaal. Organisaties vergeten namelijk de belangrijkste vragen te stellen: Is het überhaupt nodig om aan de cultuur te sleutelen? Wat moet er precies veranderen? En hoe ziet de gewenste cultuur...
    € 24,99
  • Grondbeginselen voor een nieuwe economie

    ISBN 9789047014751
    While the world speculates about its post-pandemic state within the traditional economic narrative, unprecedented ecological and social damage prove the current neoclassical economic model to be untenable. In Thrive. Fundamentals for a New Economy, Kees Klomp and Shinta Oosterwaal provide insights into alternative approaches to economics that are sustainable and just for both society and the planet in the long term. In twenty-four essays, internationally renowned economic thinkers...
    € 24,99
  • herken en overwin je biases en versterk de verbinding in je team

    ISBN 9789047015536
    Onbewuste vooroordelen komen nog altijd veel voor op de werkvloer. De hr-professional die de voorkeur geeft aan iemand met de opleiding die hij zelf gedaan heeft. De manager die bij iedere jonge vrouwelijke sollicitant vooral vreest dat ze binnenkort zwanger wordt. En niet te vergeten onze onbewuste aannames over mensen uit andere culturen. Deze onbewuste aannames doen zelden recht aan de ander en in deze tijd verlangen we terecht van onszelf dat we ze onderkennen en er iets...
    € 24,99
  • ISBN 9789047015963
    Volgens Warren Buffet verreweg het beste boek over beleggen dat ooit is geschreven.
    € 20,00
 
<<

Tweets @Businessboek