Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011804
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011811
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • zijn toonaangevende theorie samengevat

    ISBN 9789047011422
    Met The General Theory of Employment, Interest and Money, dat in 1936 verscheen, schreef de Britse econoom John Maynard K eynes (1883-1946) hét economische werk van de twintigste eeuw. Keynes was ervan overtuigd er een belangrijke rol is weggelegd voor de overheid als stimulator van de economie in crisistijd. Ga niet bezuinigen, maar pak de werkloosheid aan door middel van overheidsinvesteringen en de economie herstelt zich vanzelf, aldus Keynes. Zijn advies werd gedurende de tweede...
    € 9,99
  • Van social media naar social thing social thinking

    ISBN 9789047011446
    Wil je met je bedrijf het contact met je doelgroep niet verliezen, dan moet je deel gaan uitmaken van de netwerken van je klanten: ‘social’ worden. Dat doe je niet door je communicatieafdeling een Twitterstrategie te laten uitrollen; echt contact maken met je huidige en toekomstige doelgroep doe je door je medewerkers – alle medewerkers – social skills bij te brengen én ze die te laten benutten. Dat is de Social Shift, en Koen Jordaans laat in dit boek zien hoe je dat stap...
    € 24,99
  • Dingen voor elkaar krijgen zonder ballast en bureaucratie

    ISBN 9789047008583
    Hoe breng je binnen 48 uur een product op de markt dat de wereldpers haalt en waardoor je opeens in 21 landen in business bent? Hoe begin je met het bouwen van het grootste hunebed ooit? Hoe krijg je het voor elkaar dat een grote groep mensen met plezier gratis research voor je doet? Door te organizonderen. Organizonderen is de kunst razendsnel producten, diensten – eigenlijk anything – voor elkaar te boksen zonder gehinderd te worden door papier en geld, ofwel zonder een vastomlijnd...
    € 14,99
  • gids voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een mba doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ict, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ict over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • het gehiem van een onuitwisbare indruk

    ISBN 9789047011675
    De waarde van een eenentwintigste-eeuwse professional wordt grotendeels bepaald door de waarde van zijn ideeën. Maar hoe briljant jouw idee ook is, zolang jij de enige bent die dat doorheeft, schiet je daar weinig mee op. Overtuigingskracht is dan ook niet langer een ‘soft skill’. Het vermogen om anderen te overtuigen en hen tot actie aan te zetten is misschien wel de belangrijkste en meest onderscheidende vaardigheid voor de professional van vandaag. In Vijfsterrencommunicatie...
    € 20,00
  • de nieuwe wetenschap van productiviteit, aandacht en creativiteit aa ndacht en creativiteit

    ISBN 9789047011705
    We zijn nog nooit zo overgestimuleerd geweest als nu. We proberen zo veel mogelijk activiteiten in ons leven te proppen en onze aandacht zo goed mogelijk te verdelen.Maar echt multitasken is niet zo makkelijk. Chris Bailey geeft in Hyperfocus tips, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten, over hoe we onze aandacht het best kunnen managen in een drukke wereld. Ons brein heeft twee standen die je kunt benutten als je je aandacht selectief inzet: een gefocuste stand (hyperfocus),...
    € 20,00
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • ISBN 9789047011828
    Wie slim is en goed nadenkt over leven en carrière, is vaker succesvol. Maar zijn slimme mensen daardoor ook vaker gelukkig? Niets is minder waar. Onderzoek wijst er zelfs op dat de voorwaarden voor succes geluk juist in de weg staan. Raj Raghunathan kon het niet geloven en ging op onderzoek uit. Hij verslond alles wat de wetenschap hem kon bieden op het gebied van geluk. In dit boek neemt hij je mee op een avontuurlijke zoektocht naar de betekenis van geluk. Hij ontdekte hardnekkige...
    € 12,50
  • Over zinloos werk, waarom het toeneemt en hoe we het kunnen bestrijden

    ISBN 9789047011767
    Dankzij de technologie kunnen we voor de werkelijke productiebehoefte ongeveer met een vijftienurige werkweek toe, en toch werken we allemaal volle dagen. Een groot deel van ons werk moet dus wel bullshit zijn, stelde antropoloog David Graeber in een online artikel. De reacties waren explosief: heel veel mensen – over de hele wereld – bleken het fenomeen te kennen. Nota bene: een bullshit job is een baan waarvan de persoon zelf weet en vindt dat het een onzinbaan is. Graeber...
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek