Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047013440
    Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet of alle tijd die je erin steekt wel bijdraagt aan je organisatiedoelen? Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media...
    € 22,99
  • Oplossingen voor 40 herkenbare veranderdilemma's

    ISBN 9789047013532
    Goed in staat zijn veranderingen door te voeren is een belangrijke verantwoordelijkheid van iedere leider. Een verantwoordelijkheid die in de dagelijkse praktijk vraagt om het kraken van lastige dilemma’s. De bestaande veranderliteratuur geeft prachtige vergezichten over welke stappen je zou moeten zetten in een verandertraject, maar biedt onvoldoende houvast om de dilemma’s die je gaandeweg tegenkomt op te lossen. Want hoe krijg je een kostenbesparingsoperatie echt aan de praat?...
    € 22,99
  • de vier pijlers van een positieve werkcultuur

    ISBN 9789047013907
    We brengen gedurende ons hele leven gemiddeld zo’n 80.000 tot 90.000 uur door op ons werk. Dat is meer dan dertig procent van ons leven. Jammer, want werkgeluk maakt ons gezonder, succesvoller, productiever, innovatiever en creatiever. Tijd dus om werkgeluk wereldwijd op de corporate agenda te zetten. En nee, dat gaat niet over ballenbakken, slingers en gemaakt blij zijn. Werkgeluk gaat over het hebben van een baan waarin we betekenis, voldoening, verbinding en plezier ervaren....
    € 22,50
  • Hoe je iedere baan die je wilt kunt krijgen

    ISBN 9789047014195
    Veel (jonge) mensen hebben het gevoel vast te zitten in een zielloze baan en telkens tegen een muur op te lopen in hun zoektocht naar een baan die ze wel leuk vinden. Het is tegenwoordig heel normaal om niet eens meer een afwijzing te ontvangen op de sollicitatiebrief waar je dagen op hebt zitten zwoegen. Laat staan dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek. Werk zoeken in een veelkoppig monster, waar ook talentvolle en goed opgeleide mensen mee worstelen, zegt carrièrecoach...
    € 20,00
  • Ontsluit je potentieel, inpireer anderen

    ISBN 9789047014218
    Leiderschap gaat om meer dan alleen medewerkers aansturen en financiële targets halen. Minstens even belangrijk is wie jij zelf bent als leider. Heb je je visie en doelen duidelijk voor ogen? Ben je veerkrachtig genoeg om stress en veranderende omstandigheden het hoofd te bieden? En lukt het je om verbinding te creëren met anderen? Of je nu ondernemer, CEO, student, docent of werknemer bent, dit boek daagt je uit om je toekomst bewust in eigen hand te nemen. In twintig praktische...
    € 18,99
  • positief van mening verschillen in een verdeelde wereld

    ISBN 9789047014232
    Dat iedereen overal anders over denkt is nu eenmaal een gegeven. Helaas leiden die meningsverschillen maar zelden tot een goed gesprek. In onze sterk gepolariseerde wereld vinden we het steeds moeilijker om constructief en inhoudelijk met elkaar van gedachten te wisselen over onderwerpen waarover we het niet eens zijn. Filosofen Adam Ferner en Darren Chetty leggen de mechanismes achter een aantal van de meest urgente maatschappelijke discussies bloot en delen beproefde...
    € 18,99
  • Hoe navy seals leiden en winnen

    ISBN 9789047014294
    Irak, 2006. De Navy seal-taskforce van Jocko Willink en Leif Babin staat voor een mission impossible: Ramadi veiligstellen, een stad die al min of meer als verloren wordt beschouwd. Onder extreme druk weten ze hun team naar de overwinning te leiden – en dat is grotendeels te danken aan een teamcultuur van eigenaarschap en discipline. Leiderschap, op ieder niveau, blijkt de doorslaggevende factor voor het succes van het team. In dit boek vertalen Willink en Babin de krachtige...
    € 24,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
  • Vind je veerkracht en leef doelbewust

    ISBN 9789047014331
    Neil Pasricha brak internationaal door met zijn boeken over dankbaarheid en geluk, en is nu terug met een boek over veerkracht. Veerkracht is hard nodig, want in een wereld van overvloed en keuzestress staan we onder alsmaar groeiende druk. We gaan er hard voor, maar hebben last van faalangst en kunnen geen tegenslag verdragen. We lijken wel van porselein. We buigen niet, we breken. We krijgen burn-outs, worden eenzaam of depressief. Tijd om het tij te keren. Pasricha is heel...
    € 20,00
  • Leidinggeven aan zelfsturende teams

    ISBN 9789047014355
    In De bijenherder laat Rini van Solingen zien hoe organisaties en managers effectief kunnen werken met zelfsturende teams. In een parabel vertelt hij het verhaal van Mark, een leidinggevende bijeen grote supermarktketen die overschakelt op zelforganisatie. Mark worstelt met de transitie, maar krijgt goede raad uit onverwachte hoek. Zijn opa vertelt over zijn eigen verandering van schaapsherder tot imker en wat hij daarvan heeft geleerd. De crux is te ‘ontmanagen’ en oude gewoontes...
    € 20,00
  • Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering

    ISBN 9789047014362
    Make Dust or Eat Dust 2.0 is een handzaam boekje voor alle professionals die zich bezig houden met het creëren van meerwaarde – ondernemers, managers, ontwerpers, marketing-directeuren, reclamemakers – en voor wie het cruciaal is om continu een vinger aan de pols te houden bij wat er in de maatschappij speelt. Het vraagt om niet aflatende inspiratie, creativiteit en doorzettingsvermogen om als groot of klein bedrijf je merk goed in de markt te zetten en om meerwaarde te creëren...
    € 15,00
 
<<

Tweets @Businessboek