Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • Over dromen en doen

    ISBN 9789047012184
    Het geheim van bol.com’ van Michel Schaeffer leest als een spannend jongensboek dat je zal inspireren je eigen grootse dromen waar te maken. Aan de vooravond van de internetbubbel start bol.com, onder de vleugels van moedergigant Bertelsmann met de onbescheiden ambitie om de grootste online boekhandel ter wereld te worden. Nog geen drie jaar later staat het bedrijf in de uitverkoop. Bol.com Nederland vindt op het nippertje drie investeerders. Het wordt zelfstandig en groeit...
    € 12,50
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een MBA doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ICT, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ICT over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • begin met het einde voor ogen

    ISBN 9789047012177
    In zijn wereldwijde bestseller De zeven eigenschappen stelt Stephen Covey dat effectieve mensen worden gemotiveerd door hun eigen missie en hun leven leiden volgens bepaalde principes. Ineffectieve mensen volgen de agenda van anderen en laten hun leven bepalen door zaken die zich toevallig aandienen. Eigenschap 2, Begin met het einde voor ogen, gaat hierover. Maar hoe ontdek je dan volgens welke waarden jij leeft en welke missie je hebt? In dit boek geeft Covey inzicht in de onderliggende...
    € 15,00
  • Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel

    ISBN 9789047012542
    € 20,00
  • betere beslissingen en minder denkfouten

    ISBN 9789047011880
    Op het werk moeten we voortdurend beslissingen nemen. Wie nemen we aan voor de nieuwe functie, hoeveel geld stoppen we nog in dat verliesmakende product en gaan we verder met dat grensverleggende idee van die collega? Er kan veel tijd, geld en energie in verkeerde keuzes gaan zitten. Nu is dankzij onderzoekers als Daniel Kahneman, Richard Thaler en anderen veel bekend over hoe wij denken, redeneren en keuzes maken. Maar de vertaalslag naar de praktijk ontbreekt. Wetenschapsjournalist...
    € 14,99
  • ISBN 9789047012160
    Een unieke handleiding voor de Nederlandse en Vlaamse belegger, vol met concrete tips voor wie in 2019 eindelijk wil beginnen met beleggen of zijn lopende portefeuille sterk wil houden. Beijersbergen geeft tientallen koopadviezen en bespreekt uitvoerig kansrijke of laag gewaardeerde aandelen en voordelige, goed presterende beleggingsfondsen. Zijn voorbeeldportefeuille is uitgebalanceerd en bedoeld voor de langere termijn. Daarmee is dit boek zeer geschikt voor de beginnende belegger,...
    € 20,00
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011804
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
  • Van social media naar social thing social thinking

    ISBN 9789047011446
    Haak aan… of haak af   Het medialandschap is in een hoog tempo aan het veranderen. Social media spelen daarbij een cruciale rol. Maar hoe zet je social media nou strategisch in, zodat ze concreet bijdragen aan je doelstellingen? Want alleen een bedrijfspagina op Facebook, wat twitteren en met z’n allen op LinkedIn zitten… daar bereik je je doelgroep niet meer mee. De...
    € 24,99
  • beter beslissen door domheid te doorzien

    ISBN 9789047011552
    Het lijkt alsof iedereen slimmer wil zijn. We sturen onze kinderen naar excellente scholen en hebben het over slimme apparaten, slimme steden, slimme oplossingen en ‘smart industries’. Maar hoe slim zijn we nu echt? In de praktijk hebben we vaak met domheid te maken: een verkeerde inschatting van onszelf, een onbegrijpelijke beslissing van een collega, een project dat geen kans van slagen heeft en dat toch wordt uitgevoerd, en soms zelfs een collectieve vlaag van verstandsverbijstering....
    € 17,50
  • ISBN 9789047012122
    De geschiedenis herhaalt zich. Bij de introductie van de auto vreesde men voor banen en veiligheid. Als een auto over straat reed, moest deze worden aangekondigd door een man met een vlag, zodat er geen gewonden zouden vallen. Inmiddels kunnen we ons dat niet meer voorstellen. Bij elke introductie van een innovatie is de reactie hetzelfde; zo ook bij kunstmatige intelligentie. Maar moeten we de komst van ai echt vrezen? Jim Stolze zet innovatie in een ander daglicht en ontsluit...
    € 8,99
  • Over flow en optimaal geluk

    ISBN 9789047011989
    ‘Flow’ is een veelgebruikt begrip om een situatie te beschrijven waarin je volledig samen-valt met dat wat je aan het doen bent, waarbij zonder tijdsbesef iedere handeling auto-matisch voortvloeit uit de vorige, je een staat van optimaal geluk ervaart en het resultaat er ook nog eens mag zijn. De grondlegger en bedenker van flow is de Amerikaans-Hongaarse psycholoog en hoogleraar Mihaly Csikszentmihalyi. In De kleine Csikszentmihalyi vind je het achterliggende model en een samenvatting...
    € 11,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2018

Zomer 2018

Voorjaar 2018

Tweets @Businessboek