Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • De onstuitbare ambitie van Jeff Bezos

    ISBN 9789047011873
    Wat Steve Jobs was voor Apple is Jeff Bezos voor Amazon. Bezos werkte als dikbetaalde Wall Street-handelaar, maar durfde in de begindagen van het internet opnieuw te beginnen als ondernemer met een magazijn in zijn garage. Die gok werd beloond. Zijn bedrijf Amazon maakte in de afgelopen twintig jaar een onwaarschijnlijke groei door: van online boekhandel naar ’s werelds grootste warenhuis. Brad Stone beschrijft de fascinerende geschiedenis van Bezos als ondernemer en laat zien...
    € 19,99
  • drijfveren en dilema's van ondernemers in de betekeniseconomie van ondernemers in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047011651
    De betekeniseconomie is in wording. Ondernemers als Tony’s Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager zijn succesvol bij een groot publiek, en gevestigde financiële adviesbureaus als bcg en pwc nemen maatschappelijke impact integraal mee in de bedrijfswaardering. Maar een financieel gezonde business runnen die tegelijk sociale en ecologische meerwaarde creëert is niet gemakkelijk. Tegen welke dilemma’s lopen de pioniers van de nieuwe welvaart aan bij het bouwen van hun missiegedreven...
    € 22,50
  • Over zinloos werk, waarom het toeneemt en hoe we het kunnen bestrijden

    ISBN 9789047011767
    Dankzij de technologie kunnen we voor de werkelijke productiebehoefte ongeveer met een vijftienurige werkweek toe, en toch werken we allemaal volle dagen. Een groot deel van ons werk moet dus wel bullshit zijn, stelde antropoloog David Graeber in een online artikel. De reacties waren explosief: heel veel mensen – over de hele wereld – bleken het fenomeen te kennen. Nota bene: een bullshit job is een baan waarvan de persoon zelf weet en vindt dat het een onzinbaan is. Graeber...
    € 24,99
  • ISBN 9789047011798
    Met het Vakantieboek voor professionals in de hand kun je lekker bijlezen, ontspannen en opladen, maar het biedt ook veel stof voor reflectie. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken om werk en privé slimmer te organiseren en leer van de nieuwste inzichten in de wetenschap. Met tests, columns, inspirerende quotes – én doedingen, want het is per slot van rekening een vakantieboek. Samengesteld uit de meest originele, nuttige, verrassende...
    € 15,00
  • voor een beter geheugen en een scherpe geest

    ISBN 9789047011644
    Stel je voor dat je feilloos kunt onthouden wat er in een belangrijk gesprek is gezegd, of nooit meer vergeet iets te doen wat je beloofd hebt. Dat je geen namen meer vergeet en makkelijk een nieuwe taal oppikt. Door je geheugen te trainen en je geest opmerkzamer te maken kun je van je brein een betrouwbare bondgenoot maken. In Breinbootcamp ga je gelijk op met Andrei Simonov, een Russische student die door de kgb wordt gerekruteerd. Naarmate hij vordert van informant naar analist...
    € 20,00
  • ISBN 9789047011828
    Wie slim is en goed nadenkt over leven en carrière, is vaker succesvol. Maar zijn slimme mensen daardoor ook vaker gelukkig? Niets is minder waar. Onderzoek wijst er zelfs op dat de voorwaarden voor succes geluk juist in de weg staan. Raj Raghunathan kon het niet geloven en ging op onderzoek uit. Hij verslond alles wat de wetenschap hem kon bieden op het gebied van geluk. In dit boek neemt hij je mee op een avontuurlijke zoektocht naar de betekenis van geluk. Hij ontdekte hardnekkige...
    € 12,50
  • het gehiem van een onuitwisbare indruk

    ISBN 9789047011675
    De waarde van een eenentwintigste-eeuwse professional wordt grotendeels bepaald door de waarde van zijn ideeën. Maar hoe briljant jouw idee ook is, zolang jij de enige bent die dat doorheeft, schiet je daar weinig mee op. Overtuigingskracht is dan ook niet langer een ‘soft skill’. Het vermogen om anderen te overtuigen en hen tot actie aan te zetten is misschien wel de belangrijkste en meest onderscheidende vaardigheid voor de professional van vandaag. In Vijfsterrencommunicatie...
    € 20,00
  • de nieuwe wetenschap van productiviteit, aandacht en creativiteit aa ndacht en creativiteit

    ISBN 9789047011705
    We zijn nog nooit zo overgestimuleerd geweest als nu. We proberen zo veel mogelijk activiteiten in ons leven te proppen en onze aandacht zo goed mogelijk te verdelen.Maar echt multitasken is niet zo makkelijk. Chris Bailey geeft in Hyperfocus tips, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten, over hoe we onze aandacht het best kunnen managen in een drukke wereld. Ons brein heeft twee standen die je kunt benutten als je je aandacht selectief inzet: een gefocuste stand (hyperfocus),...
    € 20,00
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een mba doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ict, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ict over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • Dingen voor elkaar krijgen zonder ballast en bureaucratie

    ISBN 9789047008583
    Hoe breng je binnen 48 uur een product op de markt dat de wereldpers haalt en waardoor je opeens in 21 landen in business bent? Hoe begin je met het bouwen van het grootste hunebed ooit? Hoe krijg je het voor elkaar dat een grote groep mensen met plezier gratis research voor je doet? Door te organizonderen. Organizonderen is de kunst razendsnel producten, diensten – eigenlijk anything – voor elkaar te boksen zonder gehinderd te worden door papier en geld, ofwel zonder een vastomlijnd...
    € 14,99
  • gids voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Zomer 2018

Voorjaar 2018

Najaar 2017

Tweets @Businessboek