Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • een biologische kijk op menselijk gedrag

    ISBN 9789047002635
    Het woord kuddegedrag is de laatste maanden voortdurend in de kranten te vinden. Maar wat bedoelen we daar precies mee? Waar bestaat dat kuddegedrag uit? En zijn mensen wel kuddedieren?

    Patrick van Veen geeft in dit essay antwoord op deze en andere vragen. Hij schrijft onderhoudend en vanuit zijn eigen ervaring over de parallellen tussen mens en dier. Hij komt tot een intrigerende conclusie over het menselijk gedrag in crisissituaties - en zelfs biedt hij een aantal oplossingen...
    € 12,99
  • beleggingslessen uit de crisis

    ISBN 9789047040323
    In 'Eigen schuld' pleiten Arie Buijs en Dirk Gerritsen voor een nieuwe nuchterheid in het beleggen. Op basis van een analyse van beurskoersen houden ze de belegger een spiegel voor en doen aanbevelingen voor een gezonde beleggingstactiek. De financiële crisis van 2008/2009 kwam destijds voor veel beleggers als een verrassing. Maar was die penibele situatie eigenlijk niet hun eigen schuld? Ze hadden er tenslotte zelf voor gezorgd dat de vermogensstructuur van bedrijven sterk werd...
    € 19,90
  • in vijf stappen naar je ideale baan

    ISBN 9789047006343
    Wat zou jij willen doen als geld geen rol zou spelen?
    € 17,50
  • beter beslissen door domheid te doorzien

    ISBN 9789047011552
    Het lijkt alsof iedereen slimmer wil zijn. We sturen onze kinderen naar excellente scholen en hebben het over slimme apparaten, slimme steden, slimme oplossingen en ‘smart industries’. Maar hoe slim zijn we nu echt? In de praktijk hebben we vaak met domheid te maken: een verkeerde inschatting van onszelf, een onbegrijpelijke beslissing van een collega, een project dat geen kans van slagen heeft en dat toch wordt uitgevoerd, en soms zelfs een collectieve vlaag van verstandsverbijstering....
    € 17,50
  • ISBN 9789047013457
    speciale Libris uitgave
    € 0,00
  • Ontsluit je potentieel, inpireer anderen

    ISBN 9789047014782
    In ‘Bewust leiderschap’ laat Neil Seligman je in twintig praktische lessen zien hoe je leiding kunt geven. Leiderschap gaat namelijk om meer dan alleen medewerkers aansturen en financiële targets halen. Minstens even belangrijk is wie jij zelf bent als leider. Heb je je visie en doelen duidelijk voor ogen? Ben je veerkrachtig genoeg om stress en veranderende omstandigheden het hoofd te bieden? En lukt het je om verbinding te creëren met anderen? Of je nu ondernemer, CEO,...
    € 0,00
  • positief van mening verschillen in een verdeelde wereld

    ISBN 9789047014799
    Filosofen Adam Ferner en Darren Chetty laten in ‘Constructieve onenigheid’ zien dat goede gesprekken ons veel opleveren. Maar die zijn lastig, want dat iedereen overal anders over denkt is nu eenmaal een gegeven. Onze meningsverschillen leiden helaas zelden tot een goed gesprek. In een sterk gepolariseerde wereld vinden we het steeds moeilijker om constructief en inhoudelijk met elkaar van gedachten te wisselen over onderwerpen waarover we het niet eens zijn. Ferner en Chetty...
    € 18,99
  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047013440
    Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet of alle tijd die je erin steekt wel bijdraagt aan je organisatiedoelen? Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media...
    € 22,99
  • Inzichten voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047017028
    Ronald Derks en Bas van Leeuwen beschrijven in ‘De ideale ambtenaar’ hoe de rol van ambtenaar in de afgelopen decennia enorm is veranderd. Vroeger was het voor een ambtenaar vooral belangrijk om de regels nauwgezet en rechtvaardig toe te passen. In de laatste twintig jaar van de vorige eeuw kwam daar het resultaatgerichte denken bij, en tegenwoordig wordt van ambtenaren ook verwacht dat ze voortdurend in dialoog gaan met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Als ambtenaar...
    € 24,99
  • Gespreksvaardigheden voor als er veel op het spel staat

    ISBN 9789047016274
    Een goed gesprek voeren is lastig en als er heftige emoties en gevoelige belangen bij komen kijken, ontspoort het al snel. En al helemaal wanneer er sprake lijkt van discriminatie, uitsluiting of machtsmisbruik. Crucial Conversations leert je om op deze bepalende momenten constructief te blijven communiceren wanneer anderen ontploffen, een veilige situatie te creëren waarin vrijwel alles bespreekbaar is en hoe je telkens je emoties overwint en terugkeert naar wat je wilt bespreken....
    € 20,00
  • De verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047016588
    De verassende waarheid over wat ons echt motiveert.
    € 24,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2020

Zomer 2020

Voorjaar 2021

Tweets @Businessboek