Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • ISBN 9789047012009
    Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar het is mogelijk: een leven zonder sociale media. Volgens Silicon Valley-pionier Jaron Lanier zijn we zonder zelfs veel beter af. Sociale media hebben de neiging het slechtste in ons naar boven te halen. Ze maken ons dommer, egoïstischer en willozer. Ze misleiden ons met illusies van populariteit en succes. Ze geven ons het idee meer ‘verbonden’ zijn dan ooit, terwijl we in werkelijkheid van andere mensen vervreemd raken. We denken...
    € 15,00
  • het gehiem van een onuitwisbare indruk

    ISBN 9789047011675
    De waarde van een eenentwintigste-eeuwse professional wordt grotendeels bepaald door de waarde van zijn ideeën. Maar hoe briljant jouw idee ook is, zolang jij de enige bent die dat doorheeft, schiet je daar weinig mee op. Overtuigingskracht is dan ook niet langer een ‘soft skill’. Het vermogen om anderen te overtuigen en hen tot actie aan te zetten is misschien wel de belangrijkste en meest onderscheidende vaardigheid voor de professional van vandaag. In Vijfsterrencommunicatie...
    € 20,00
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een mba doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ict, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ict over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • de nieuwe wetenschap van productiviteit, aandacht en creativiteit aa ndacht en creativiteit

    ISBN 9789047011705
    We zijn nog nooit zo overgestimuleerd geweest als nu. We proberen zo veel mogelijk activiteiten in ons leven te proppen en onze aandacht zo goed mogelijk te verdelen.Maar echt multitasken is niet zo makkelijk. Chris Bailey geeft in Hyperfocus tips, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten, over hoe we onze aandacht het best kunnen managen in een drukke wereld. Ons brein heeft twee standen die je kunt benutten als je je aandacht selectief inzet: een gefocuste stand (hyperfocus),...
    € 20,00
  • Dingen voor elkaar krijgen zonder ballast en bureaucratie

    ISBN 9789047008583
    Hoe breng je binnen 48 uur een product op de markt dat de wereldpers haalt en waardoor je opeens in 21 landen in business bent? Hoe begin je met het bouwen van het grootste hunebed ooit? Hoe krijg je het voor elkaar dat een grote groep mensen met plezier gratis research voor je doet? Door te organizonderen. Organizonderen is de kunst razendsnel producten, diensten – eigenlijk anything – voor elkaar te boksen zonder gehinderd te worden door papier en geld, ofwel zonder een vastomlijnd...
    € 14,99
  • gids voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011804
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • Van social media naar social thing social thinking

    ISBN 9789047011446
    Wil je met je bedrijf het contact met je doelgroep niet verliezen, dan moet je deel gaan uitmaken van de netwerken van je klanten: ‘social’ worden. Dat doe je niet door je communicatieafdeling een Twitterstrategie te laten uitrollen; echt contact maken met je huidige en toekomstige doelgroep doe je door je medewerkers – alle medewerkers – social skills bij te brengen én ze die te laten benutten. Dat is de Social Shift, en Koen Jordaans laat in dit boek zien hoe je dat stap...
    € 24,99
  • begin met het einde voor ogen

    ISBN 9789047012177
    In zijn wereldwijde bestseller De zeven eigenschappen stelt Stephen Covey dat effectieve mensen worden gemotiveerd door hun eigen missie en hun leven leiden volgens bepaalde principes. Ineffectieve mensen volgen de agenda van anderen en laten hun leven bepalen door zaken die zich toevallig aandienen. Eigenschap 2, Begin met het einde voor ogen, gaat hierover. Maar hoe ontdek je dan volgens welke waarden jij leeft en welke missie je hebt? In dit boek geeft Covey inzicht in de onderliggende...
    € 15,00
  • Een bewezen formule voor hoog rendement met laag risico

    ISBN 9789047012023
    Weinig risico en toch een hoog rendement? In De conservatieve belegger laten beleg-gingsexperts Pim van Vliet en Jan de Koning zien dat het mogelijk is. Aan de hand van marktdata van 1929 tot nu, bekroond academisch onderzoek en hun eigen jarenlange ervaring laten de auteurs zien waarom investeren in laagrisicoaandelen zo goed werkt, en waarom het zelfs blijft werken als meer beleggers bekend raken met deze methode. Dit boek helpt je om zelf je eigen laagrisicoportefeuille samen...
    € 22,50
  • Over dromen en doen, pionieren en groeien

    ISBN 9789047012184
    Het geheim van bol.com’ van Michel Schaeffer leest als een spannend jongensboek dat je zal inspireren je eigen grootse dromen waar te maken. Aan de vooravond van de internetbubbel start bol.com, onder de vleugels van moedergigant Bertelsmann met de onbescheiden ambitie om de grootste online boekhandel ter wereld te worden. Nog geen drie jaar later staat het bedrijf in de uitverkoop. Bol.com Nederland vindt op het nippertje drie investeerders. Het wordt zelfstandig en groeit...
    € 12,50
 
<<

Aanbiedingsfolders

Zomer 2018

Voorjaar 2018

Najaar 2017

Tweets @Businessboek