Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • ISBN 9789047013457
    speciale Libris uitgave
    € 0,00
  • Ontsluit je potentieel, inpireer anderen

    ISBN 9789047014782
    In ‘Bewust leiderschap’ laat Neil Seligman je in twintig praktische lessen zien hoe je leiding kunt geven. Leiderschap gaat namelijk om meer dan alleen medewerkers aansturen en financiële targets halen. Minstens even belangrijk is wie jij zelf bent als leider. Heb je je visie en doelen duidelijk voor ogen? Ben je veerkrachtig genoeg om stress en veranderende omstandigheden het hoofd te bieden? En lukt het je om verbinding te creëren met anderen? Of je nu ondernemer, CEO,...
    € 18,99
  • positief van mening verschillen in een verdeelde wereld

    ISBN 9789047014799
    Filosofen Adam Ferner en Darren Chetty laten in ‘Constructieve onenigheid’ zien dat goede gesprekken ons veel opleveren. Maar die zijn lastig, want dat iedereen overal anders over denkt is nu eenmaal een gegeven. Onze meningsverschillen leiden helaas zelden tot een goed gesprek. In een sterk gepolariseerde wereld vinden we het steeds moeilijker om constructief en inhoudelijk met elkaar van gedachten te wisselen over onderwerpen waarover we het niet eens zijn. Ferner en Chetty...
    € 18,99
  • Leidinggeven aan zelfsturende teams

    ISBN 9789047014355
    In De bijenherder laat Rini van Solingen zien hoe organisaties en managers effectief kunnen werken met zelfsturende teams. In een parabel vertelt hij het verhaal van Mark, een leidinggevende bijeen grote supermarktketen die overschakelt op zelforganisatie. Mark worstelt met de transitie, maar krijgt goede raad uit onverwachte hoek. Zijn opa vertelt over zijn eigen verandering van schaapsherder tot imker en wat hij daarvan heeft geleerd. De crux is te ‘ontmanagen’ en oude gewoontes...
    € 20,00
  • Shortcuts naar overtuigingskracht

    ISBN 9789047014706
    Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller IJs verkopen aan eskimo’s hoe overtuigen werkt. Dit boek bevat drie hoofdstukken daaruit. Hierin lees je alles over overtuigingskracht. Ontdek de drie stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen om anderen voor jou en je plannen te winnen. Er...
    € 12,99
  • 6 zekerheden voor een goede start als leidinggevende

    ISBN 9789047013761
    Jelle van der Lugt was 24 toen hij werd aangenomen als teamleider bij het Vattenfall Solar Team van de TU Delft. Aan hem de taak om met een team van studenten een zonneauto te bouwen die tijdens een achtdaagse race in Zuid-Afrika de concurrentie kon verslaan. Maar hoe doe je dat eigenlijk, leidinggeven aan een team? Hoe behaal je resultaten, motiveer je je teamleden en zorg je voor een goede sfeer? En net zo belangrijk: welke eigenschappen heb je zelf nodig en hoe zorg je ervoor...
    € 21,99
  • Zet de spotlights op je kwaliteiten en ambities

    ISBN 9789047013617
    In Blufcursus voor eerlijke mensen rekent Caro van Roon af met het beeld dat je moet liegen om te bluffen. Bluffen is een sociale vaardigheid waar je veel aan hebt. Door resultaatgericht te bluffen vergroot je de kans dat je de baan, die ene opdracht of dat gewilde project wél binnenhaalt. En dat kan prima zonder te liegen en jezelf anders voor te doen dan je werkelijk bent. Vrouwen blijken nog altijd meer moeite te hebben om hun kwaliteiten en behaalde resultaten effectief te belichten...
    € 20,00
  • 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen

    ISBN 9789047014645
    Ook de allerslimste mensen worden gehinderd door ingebouwde denkfouten – de zogenaamde cognitieve bias waar de afgelopen decennia veel onderzoek naar is gedaan. Oud-McKinsey-consultant en hoogleraar Olivier Sibony laat aan de hand van fascinerende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van internationale bedrijven zien hoe zelfs de scherpste en beste leidinggevenden ten prooi vallen aan denkfouten, vaak met grote gevolgen. Hij toont aan dat allerlei pogingen om deze fouten te vermijden...
    € 26,99
  • Oplossingen voor 40 herkenbare veranderdilemma's

    ISBN 9789047013532
    Goed in staat zijn veranderingen door te voeren is een belangrijke verantwoordelijkheid van iedere leider. Een verantwoordelijkheid die in de dagelijkse praktijk vraagt om het kraken van lastige dilemma’s. De bestaande veranderliteratuur geeft prachtige vergezichten over welke stappen je zou moeten zetten in een verandertraject, maar biedt onvoldoende houvast om de dilemma’s die je gaandeweg tegenkomt op te lossen. Want hoe krijg je een kostenbesparingsoperatie echt aan de praat?...
    € 22,99
  • 11 tips tegen perfectionisme

    ISBN 9789047014256
    Perfectionisme is misschien wel de meest geliefde slechte eigenschap in onze maatschappij. Maar is dat terecht? Achter het voortdurend najagen van beter en meer schuilt mogelijk veel stress en frustratie. Perfectionisme blijkt zelfs een springplank naar burn-out, depressie en angststoornissen. Heb je het gevoel dat de buitenwereld onrealistisch hoge eisen aan je stelt? Of leg je zelf alsmaar de lat hoger voor jezelf, je gezin en je collega’s? Werk je vaak over, ben je overgeorganiseerd,...
    € 17,50
  • Ondernemen zonder enig houvast

    ISBN 9789047014683
    Zo vaak als mensen het hebben over hoe geweldig het is om een bedrijf te starten, zo zelden zijn ze eerlijk over hoe moeilijk het is er een te runnen. Zo niet Ben Horowitz, medeoprichter van Andreessen Horowitz en een van Silicon Valley’s meest gerespecteerde en ervaren ondernemers. Horowitz analyseert de problemen waarmee leiders iedere dag geconfronteerd worden en deelt de inzichten die hij heeft verworven met het investeren in, toezicht houden op en opstarten, managen, kopen...
    € 24,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2020

Zomer 2020

Voorjaar 2020

Tweets @Businessboek