Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011811
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012481
    ‘Er zijn twee manieren waarop je als bedrijf, en ook als mens of maatschappij, beter kunt worden van grotere onzekerheid. De ene is pragmatisch, namelijk dat je eerder dan anderen ziet dat er veranderingen komen, er beter op reageert en zo een concurrentievoordeel opbouwt. De andere manier is gebaseerd op de filosofie van Nicholas Taleb: je gaat op een heel andere manier sturen op kansen en risico’s, zelfs als dit ten koste gaat van de winstgevendheid op korte termijn.’ Zo...
    € 20,99
  • beter beslissen door domheid te doorzien

    ISBN 9789047011552
    Het lijkt alsof iedereen slimmer wil zijn. We sturen onze kinderen naar excellente scholen en hebben het over slimme apparaten, slimme steden, slimme oplossingen en ‘smart industries’. Maar hoe slim zijn we nu echt? In de praktijk hebben we vaak met domheid te maken: een verkeerde inschatting van onszelf, een onbegrijpelijke beslissing van een collega, een project dat geen kans van slagen heeft en dat toch wordt uitgevoerd, en soms zelfs een collectieve vlaag van verstandsverbijstering....
    € 17,50
  • en wat daaraan te doen

    ISBN 9789047010609
    In ‘Waarom zeggen we niet wat we vinden?’ legt Jan Hille Noordhof uit hoe we een open en veilige bedrijfscultuur kunnen creëren. Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Hoe komt dat? Op veel werkplekken voelt het niet veilig om te zeggen wat je vindt. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012443
    Als buzzword doet Internet of Things (IoT) het heel goed. Maar wat is IoT nu precies en waarom moet je er met je organisatie mee aan de slag (of juist niet)? En hoe zet je de eerste stappen om gebruik te maken van de mogelijkheden? Marco Heida volgt de ontwikkelingen in IoT al jaren en weet als geen ander de essentiële begrippen, technieken en businessmodellen uit te leggen. In kort bestek voorziet hij je van alle benodigde informatie om zelf strategische keuzes te maken, je cio aan te sturen...
    € 24,99
  • Bezieling en vitaliteit

    ISBN 9789047012894
    Loopbaanzelfsturing is een echte klassieker; het boek was al voor vele duizenden lezers een inspirerend baken op weg naar meer werkplezier en vitaliteit. Het is onverminderd actueel in een tijd waarin veel mensen zich afvragen hoe ze meer voldoening uit hun werk kunnen halen, en die daarbij het heft in eigen hand willen nemen en houden. Aan de hand van een aantal opdrachten breng je zelf het voor jou meest bezielende loopbaanperspectief in kaart. Je leert hoe je jezelf kunt coachen...
    € 24,99
  • een ceo-handboek voor digitale transformatie

    ISBN 9789047012306
    Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen – en het dan ook echt uitvoeren. Maar hoe doe je dat goed en vooral ook snel? Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn, betogen topexperts Alexandra Jankovich...
    € 29,99
  • bewust, effectief, efficiënt samenwerken

    ISBN 9789047011965
    Wat bepaalt het verschil tussen een High Impact Team en een middelmatig team? High Impact Teams blijven leren. Daardoor behalen ze duurzame resultaten: niet één keer, niet twee keer, maar elke keer opnieuw. Wat High Impact Teams doen, doen ze goed en doet ertoe! Het is niet eenvoudig om een High Impact Team te worden. Teamwerk is vaak rommelig, ondoorzichtig en onvoorspelbaar en uiteindelijk kan alleen het team zelf zijn eigen formule voor succes schrijven. Met behulp van dit boek...
    € 20,00
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • ISBN 9789047011316
    ‘Dit gaan we niet nog veertig jaar zo doen,’ zeiden drie rebelse dertigers in de zomer van 2015 tegen elkaar. Ze zegden hun veelbelovende, maar frustrerende banen op met als doel een revolutie te ontketenen in de manier waarop organisaties werken. Ze vlogen de wereld over met niets meer dan een bucketlist met 100 namen van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en ceo’s. In dit boek nemen...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
  • wat je moet weten, leren en doen

    ISBN 9789047012467
    Digitale intelligentie (dq) is het vermogen om alert, verstandig en behendig te schakelen tussen vaardigheden die een digitaal verbonden samenleving van ons vereist. Door de toenemende infiltratie van technologie in onze directe omgeving dreigt de mens de zwakste schakel te worden. In het verleden konden we ons nog aanpassen aan de snelheid en complexiteit van veranderingen. Nu lukt dat vaak niet meer; het tempo is te hoog. Zo hoog dat dynamiek de nieuwe status quo is. Om hier...
    € 24,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Voorjaar 2019

Najaar 2018

Zomer 2018

Tweets @Businessboek