Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • praktijkboek groeien met purpose

    ISBN 9789047012078
    In ‘De betekenisformule’ vertelt groei-expert Pieter van Osch (bekend van de Scaling up-methode) hoe je de betekeniseconomie tot in het hart van je bedrijf brengt en hoe je daarmee dubbele winst kunt boeken: financiële groei én maatschappelijke impact. De opkomende betekeniseconomie biedt enorme groeikansen voor iedere ondernemende CEO. Vrijwel elke bedrijfstak kan bijdragen aan een of meerdere aspecten van de grote uitdagingen waar de wereld voor staat: klimaat, grondstoffen,...
    € 22,99
  • ISBN 9789047012313
    € 25,00
  • Ontketen creativiteit en innovatie

    ISBN 9789047012085
    In Spelen! betoogt Peter Ros dat de volgende stap in de ontwikkeling van mens en organisatie een eeuwenoud principe is: de balans herstellen tussen orde en chaos. Niet méér orde en regels, maar een beetje chaos en meer vertrouwen. De mens neigt immers naar het optimaliseren van het bekende, terwijl vernieuwing vaak in het onbekende schuilt. Met heldere analyses, aansprekende voorbeelden en een positieve lens onderzoekt Ros de potentie van het onbekende. Dit boek is niet zozeer...
    € 20,00
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011811
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • hoe goede leiders inspireren tot actie

    ISBN 9789047012559
    ‘Begin met het waarom’ helpt je om beter en authentieker leiding te geven en om je organisatie, je team en medewerkers te inspireren. Elke CEO of directeur kan je vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen. Simon Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom...
    € 15,00
  • Zelf verandering creëren

    ISBN 9789047012573
    Dit jaar is het twintigjarig jubileum van Wie heeft mijn Kaas gepikt? Dat boek heeft miljoenen mensen wereldwijd geholpen om te gaan met verandering. Het is dus hoog tijd voor een vervolg: hoe kun je niet alleen omgaan met verandering, maar zelf verandering creëren? Dat is tenslotte wat er tegenwoordig van ons verwacht wordt. Deze parabel begint waar het vorige boekje eindigde: met Peins, een van de minimensjes, die eenzaam achterblijft in het doolhof. Wat gebeurde er met hem?...
    € 20,00
  • Omgaan met verandering

    ISBN 9789047012566
    Ziet u een verandering als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd? De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is. Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht… Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging...
    € 20,00
  • over misleidende cijfers en hoe je ze herkent

    ISBN 9789047012283
    Wist je dat 70 procent van alle fusies mislukt? Natuurlijk wist je dat, want je leest het al tien jaar in elk managementboek dat je openslaat. Maar waar komt dat cijfer vandaan? Is het representatief voor de lage landen? Bij welke bedrijven werd het onderzoek gedaan en hoeveel bedrijven waren het? Geen idee. Het cijfer was misschien ooit juist, maar inmiddels is er geen enkele basis meer voor te vinden. Maar die 70 procent zit in ons hoofd: het is een spookcijfer. Nierop en Wielaard...
    € 21,99
  • Het ExO Sprint-playbook om je organisatie te innoveren

    ISBN 9789047012412
    In hun wereldwijde bestseller Exponentiële organisaties beschreven Salim Ismail en Yuri van Geest de opkomst van een nieuw type organisatie: de exponentiële organisatie (ExO), die in dit tijdperk van grote technologische veranderingen door een nieuwe, disruptieve manier van werken een exponentiële groei weet te realiseren. Nu brengt Exponentiële transformatie die inzichten naar de dagelijkse praktijk. Dit werkboek laat je in een helder stappenplan zien hoe jouw organisatie...
    € 39,99
  • doelbewust omgaan met digitale overvloed

    ISBN 9789047011903
    Een groeiend aantal mensen maakt zich zorgen over de invloed van de computer en met name de smartphone op onze concentratie, sociale relaties en tevredenheid. Op z’n minst zien we dat ze ons enorm veel tijd kosten – tijd die niet aan andere zaken kan worden besteed. In Digitaal minimalisme stelt Newport een bijzondere oplossing voor: een principe en een werkplan waarmee je je tijd online radicaal terugbrengt en je alleen nog richt op een selecte hoeveelheid activiteiten en doelen....
    € 24,99
  • Werken met aandacht in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047012436
    ‘Een zeer praktisch zelfhulpboek. Must-read.’ – Ernst-Jan Pfauth, De Correspondent ‘Als je Nooit meer te druk van Tony Crabbe hebt gelezen, dan is dit boek ook wat voor jou.’ – Boekenkrant ‘Best Book in Business and Leadership’ op Amazon Wall Street Journal-bestseller Invloedrijke thought leader en onderzoeker
    € 15,00
 
<<

Aanbiedingsfolders

Voorjaar 2019

Najaar 2018

Zomer 2018

Tweets @Businessboek