Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • Dingen voor elkaar krijgen zonder ballast en bureaucratie

    ISBN 9789047008583
    Hoe breng je binnen 48 uur een product op de markt dat de wereldpers haalt en waardoor je opeens in 21 landen in business bent? Hoe begin je met het bouwen van het grootste hunebed ooit? Hoe krijg je het voor elkaar dat een grote groep mensen met plezier gratis research voor je doet? Door te organizonderen. Organizonderen is de kunst razendsnel producten, diensten – eigenlijk anything – voor elkaar te boksen zonder gehinderd te worden door papier en geld, ofwel zonder een vastomlijnd...
    € 14,99
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een mba doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ict, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ict over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • begin met het einde voor ogen

    ISBN 9789047012177
    In zijn wereldwijde bestseller De zeven eigenschappen stelt Stephen Covey dat effectieve mensen worden gemotiveerd door hun eigen missie en hun leven leiden volgens bepaalde principes. Ineffectieve mensen volgen de agenda van anderen en laten hun leven bepalen door zaken die zich toevallig aandienen. Eigenschap 2, Begin met het einde voor ogen, gaat hierover. Maar hoe ontdek je dan volgens welke waarden jij leeft en welke missie je hebt? In dit boek geeft Covey inzicht in de onderliggende...
    € 15,00
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011804
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • Een bewezen formule voor hoog rendement met laag risico

    ISBN 9789047012023
    Weinig risico en toch een hoog rendement? In De conservatieve belegger laten beleg-gingsexperts Pim van Vliet en Jan de Koning zien dat het mogelijk is. Aan de hand van marktdata van 1929 tot nu, bekroond academisch onderzoek en hun eigen jarenlange ervaring laten de auteurs zien waarom investeren in laagrisicoaandelen zo goed werkt, en waarom het zelfs blijft werken als meer beleggers bekend raken met deze methode. Dit boek helpt je om zelf je eigen laagrisicoportefeuille samen...
    € 22,50
  • Over dromen en doen

    ISBN 9789047012184
    Het geheim van bol.com’ van Michel Schaeffer leest als een spannend jongensboek dat je zal inspireren je eigen grootse dromen waar te maken. Aan de vooravond van de internetbubbel start bol.com, onder de vleugels van moedergigant Bertelsmann met de onbescheiden ambitie om de grootste online boekhandel ter wereld te worden. Nog geen drie jaar later staat het bedrijf in de uitverkoop. Bol.com Nederland vindt op het nippertje drie investeerders. Het wordt zelfstandig en groeit...
    € 12,50
  • de fundamenten van effectief leiderschap, in organisaties en de maatschappij

    ISBN 9789047012047
    Tegeltjeswijsheden, stappenplannen en vooral wijsheid achteraf: over leiderschap wordt met veel stelligheid geschreven en gesproken. Maar wat zijn nu werkelijk de factoren die maken dat een leider invloed uitoefent op zijn of haar omgeving? Onderzoekers Stoker en Garretsen beantwoorden in dit boek de vraag hoe effectief leiderschap eruitziet. Met verwijzing naar de actualiteit, sport en politiek en aan de hand van bekende bedrijfscases onderbouwen ze hun claim dat goede leiders...
    € 22,99
  • betere beslissingen en minder denkfouten

    ISBN 9789047011880
    Op het werk moeten we voortdurend beslissingen nemen. Wie nemen we aan voor de nieuwe functie, hoeveel geld stoppen we nog in dat verliesmakende product en gaan we verder met dat grensverleggende idee van die collega? Er kan veel tijd, geld en energie in verkeerde keuzes gaan zitten. Nu is dankzij onderzoekers als Daniel Kahneman, Richard Thaler en anderen veel bekend over hoe wij denken, redeneren en keuzes maken. Maar de vertaalslag naar de praktijk ontbreekt. Wetenschapsjournalist...
    € 14,99
  • de verborgen principes van netwerken

    ISBN 9789047012139
    Connecties zijn alles, online en offline. Hoogleraar en ted-spreker David Burkus deelt in dit boek zijn unieke visie op de principes van netwerken, gebaseerd op recent onderzoek en casestudy’s. Het geeft je een dieper, soms onverwacht inzicht in hoe netwerken functioneren. Je leert bijvoorbeeld dat: • oude klasgenoten meer voor je kunnen doen dan nieuwe collega’s; • vage kennissen doorgaans belangrijker zijn dan goede vrienden; • bijna alle netwerkactiviteit bijdraagt...
    € 20,99
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
  • Van social media naar social thing social thinking

    ISBN 9789047011446
    Haak aan… of haak af   Het medialandschap is in een hoog tempo aan het veranderen. Social media spelen daarbij een cruciale rol. Maar hoe zet je social media nou strategisch in, zodat ze concreet bijdragen aan je doelstellingen? Want alleen een bedrijfspagina op Facebook, wat twitteren en met z’n allen op LinkedIn zitten… daar bereik je je doelgroep niet meer mee. De...
    € 24,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2018

Zomer 2018

Voorjaar 2018

Tweets @Businessboek