Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • ISBN 9789047013457
    speciale Libris uitgave
    € 0,00
  • Hoe onze persoonlijke gegevens gekaapt werden om de wereld brexit en Trump te geven

    ISBN 9789047013921
    Klokkenluider Christopher Wylie vertelt in ‘De grote dataroof’ de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde persoonlijke gegevens van meer dan 87 miljoen mensen en misbruikte die via Facebook – dat het oogluikend toestond! Samen met The New York Times en The Guardian trok hij in 2018 ten strijde en onthulde hij de duistere praktijken van Cambridge...
    € 22,99
  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • ISBN 9789047013785
    ‘Als we als samenleving toegewijd zijn aan alle andere aspecten van ons leven, maar ons thuis verwaarlozen, zijn we in feite bezig met het rechtzetten van de dekstoelen op de Titanic,’ aldus Stephen Covey. Dit is de ingekorte editie van De zeven eigenschappen van een succesvol gezin, het boek waarin hij zijn wereldberoemde eigenschappen uitlegt aan de hand van herkenbare gezinssituaties en praktische tips geeft voor hoe je ze kunt toepassen en bespreken met tieners en kinderen. Hoe...
    € 22,99
  • Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering

    ISBN 9789047014362
    Make Dust or Eat Dust 2.0 is een handzaam boekje voor alle professionals die zich bezig houden met het creëren van meerwaarde – ondernemers, managers, ontwerpers, marketing-directeuren, reclamemakers – en voor wie het cruciaal is om continu een vinger aan de pols te houden bij wat er in de maatschappij speelt. Het vraagt om niet aflatende inspiratie, creativiteit en doorzettingsvermogen om als groot of klein bedrijf je merk goed in de markt te zetten en om meerwaarde te creëren...
    € 15,00
  • ISBN 9789047014447
    Two young media executives knew their organisation faced epic change – or a swift collapse. They deftly applied smart data and technology, but the quantum leap lay elsewhere: in the connections between people, within and beyond their companies. Xavier van Leeuwe and Matthijs van de Peppel describe their journey, as adventurers and raconteurs, dreamers and learners. How they and their teams ventured to greater heights, and built robust client relationships. In The Human Touch,...
    € 19,99
  • Vind je veerkracht en leef doelbewust

    ISBN 9789047014331
    Neil Pasricha brak internationaal door met zijn boeken over dankbaarheid en geluk, en is nu terug met een boek over veerkracht. Veerkracht is hard nodig, want in een wereld van overvloed en keuzestress staan we onder alsmaar groeiende druk. We gaan er hard voor, maar hebben last van faalangst en kunnen geen tegenslag verdragen. We lijken wel van porselein. We buigen niet, we breken. We krijgen burn-outs, worden eenzaam of depressief. Tijd om het tij te keren. Pasricha is heel...
    € 22,99
  • Leidinggeven aan zelfsturende teams

    ISBN 9789047014355
    In De bijenherder laat Rini van Solingen zien hoe organisaties en managers effectief kunnen werken met zelfsturende teams. In een parabel vertelt hij het verhaal van Mark, een leidinggevende bijeen grote supermarktketen die overschakelt op zelforganisatie. Mark worstelt met de transitie, maar krijgt goede raad uit onverwachte hoek. Zijn opa vertelt over zijn eigen verandering van schaapsherder tot imker en wat hij daarvan heeft geleerd. De crux is te ‘ontmanagen’ en oude gewoontes...
    € 20,00
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
  • Met werkgeluk naar bedrijfssucces

    ISBN 9789047012948
    Quinty Danko en Sybrich Willemsma leggen in ‘Hart in de zaak’ uit dat niets belangrijker is voor je bedrijfssucces dan trotste, betrokken medewerkers. Aan de hand van ruim twintig jaar ervaring in management en hr ontwikkelden Quinty Danko en Sybrich Willemsma een doortimmerde manier om een bedrijf met een kloppend hart te bouwen. Met hun we-kigai-model bepaal je de successtrategie; met hun 6c-model zorg je voor de uitvoering. Maak met ‘Hart in de zaak’ van jouw bedrijf...
    € 22,99
  • Hoe onze persoonlijke gegevens gekaapt werden om de wereld brexit en Trump te geven

    ISBN 9789047014805
    Klokkenluider Christopher Wylie vertelt in ‘De grote dataroof’ de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde persoonlijke gegevens van meer dan 87 miljoen mensen en misbruikte die via Facebook – dat het oogluikend toestond! Samen met The New York Times en The Guardian trok hij in 2018 ten strijde en onthulde hij de duistere praktijken van Cambridge...
    € 22,99
  • Oplossingen voor 40 herkenbare veranderdilemma's

    ISBN 9789047013532
    Goed in staat zijn veranderingen door te voeren is een belangrijke verantwoordelijkheid van iedere leider. Een verantwoordelijkheid die in de dagelijkse praktijk vraagt om het kraken van lastige dilemma’s. De bestaande veranderliteratuur geeft prachtige vergezichten over welke stappen je zou moeten zetten in een verandertraject, maar biedt onvoldoende houvast om de dilemma’s die je gaandeweg tegenkomt op te lossen. Want hoe krijg je een kostenbesparingsoperatie echt aan de praat?...
    € 22,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2019

Zomer 2019

Voorjaar 2020

Tweets @Businessboek