Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047012160
    ‘Beleggen kun je zelf 2019’ van Patrick Beijersbergen is een unieke handleiding voor de Nederlandse en Vlaamse belegger, vol met concrete tips voor wie in 2019 eindelijk wil beginnen met beleggen of zijn lopende portefeuille sterk wil houden. Beijersbergen geeft tientallen koopadviezen en bespreekt uitvoerig kansrijke of laag gewaardeerde aandelen en voordelige, goed presterende beleggingsfondsen. Zijn voorbeeldportefeuille is uitgebalanceerd en bedoeld voor de langere termijn....
    € 20,00
  • Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel

    ISBN 9789047012542
    ‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek. Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen? ‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt...
    € 20,00
  • Over dromen en doen

    ISBN 9789047012184
    In de bestseller ‘Het geheim van bol.com’ geeft Michel Schaeffer, die vanaf de beginjaren deel uitmaakte van het team, een zeldzaam kijkje achter de schermen van het bedrijf in het tijdperk waarin de wereld de stap naar online maakte. Bol.com is een Nederlands succesverhaal en weet al vele jaren lang vriend en vijand te verbazen. Een fascinerend verhaal over groot durven denken, omgaan met succes en teleurstellingen en de drang naar continue vernieuwing, dat je zal inspireren...
    € 12,50
  • betere beslissingen en minder denkfouten

    ISBN 9789047011880
    In ‘Ons feilbare denken op het werk’ zet wetenschapsjournalist en neuropsycholoog Chantal van der Leest aan de hand van herkenbare situaties de meest voorkomende denk- en inschattingsfouten op het werk op een rij en maakt de vertaalslag van de wetenschap naar de praktijk. Dankzij onderzoekers als Daniel Kahneman, Richard Thaler en anderen is inmiddels veel bekend over hoe mensen redeneren en keuzes maken. We blijken vaak minder rationeel te handelen dan we denken, zelfs bij grote...
    € 14,99
  • De fundamenten van effectief leiderschap, in organisaties en de maatschappij

    ISBN 9789047012047
    Een nuchtere kijk op leiderschap gebasseerd op vernieuwend onderzoek.
    € 22,99
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Maurits Kaptein legt in ‘Hallo wereld, hallo computer’ haarfijn en in klare taal uit wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie. Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een MBA doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ICT, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ICT over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich...
    € 20,00
  • Een bewezen formule voor hoog rendement met laag risico

    ISBN 9789047012023
    Met behulp van ‘De conservatieve belegger’ van beleggingsexperts Pim van Vliet en Jan de Koning is beleggen niet langer riskant en ingewikkeld. Van Vliet en De Koning komen op basis van grondige analyse en academisch onderzoek tot de conclusie dat de algemeen heersende gedachte dat aandelen met een hoog risico het meeste rendement opleveren simpelweg niet klopt. Investeren in zogenoemde conservatieve aandelen levert vaak verrassend veel meer op. Met veel kennis van zaken leggen...
    € 22,50
  • de verborgen principes van netwerken en hoe je die kunt gebruiken

    ISBN 9789047012139
    Hoogleraar en TED-spreker David Burkus deelt in ‘Vriend van een vriend’ zijn unieke visie op de principes van netwerken, gebaseerd op recent onderzoek en casestudy’s. Het geeft je een diepere, soms onverwachte kijk op hoe netwerken functioneren. Je leert bijvoorbeeld dat oude klasgenoten meer voor je kunnen doen dan nieuwe collega’s, vage kennissen doorgaans belangrijker zijn dan goede vrienden, traditioneel netwerken bijdraagt aan silovorming (je sluit je af voor andere...
    € 22,99
  • Hoe maak je een Rijnlandse organisatie?

    ISBN 9789047011699
    Een Rijnlands bedrijf is anders opgezet dan een traditionele organisatie: er is weinig tot geen hiërarchie, de staf is dienend in plaats van sturend, het leiderschap is gericht op het bevorderen van autonomie en vakmanschap. Niet de aandeelhouder komt op de eerste plaats, maar de professional op de werkvloer. Het is een bedrijf waar je trots op kunt zijn en waar vaklieden met plezier werken. Dit boek beschrijft hoe u uw eigen organisatie Rijnlands kunt inrichten, met mooie voorbeelden...
    € 9,99
  • De toekomst van retail die altijd verbonden is

    ISBN 9789047012269
    De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In ‘Het einde van online winkelen’ laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos...
    € 24,99
  • hoe je productiever en creatiever wordt in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047011705
    Chris Bailey laat in ‘Hyperfocus’ zien dat ons brein twee standen heeft, die je kunt activeren als je je aandacht effectief inzet: hyperfocus, de stand voor diepe concentratie, en snipperfocus, de creatieve en reflectieve stand. Door neurowetenschap, psychologie en mindfulness, op basis van recent neurowetenschappelijk onderzoek, te combineren, helpt Bailey je om elk van deze twee mentale standen optimaal te benutten. Zo krijg je meer focus in werk en leven. In ‘Hyperfocus’...
    € 20,00
  • het gehiem van een onuitwisbare indruk

    ISBN 9789047011675
    In ‘Vijfsterrencommunicatie’ laat Carmine Gallo zien hoe je anderen overtuigt van de waarde van jouw idee, hoe je grote groepen inspireert en hoe je je ontwikkelt van ‘good naar great’, zodat jouw vijfsterrenkwaliteiten duidelijk over het voetlicht komen. Overtuigingskracht is niet langer een ‘soft skill’. Het vermogen om anderen te overtuigen en hen tot actie aan te zetten is misschien wel de belangrijkste en meest onderscheidende vaardigheid voor de professional...
    € 20,00
 
<<

Tweets @Businessboek