Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken

    ISBN 9789047013693
    Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel beschrijven in ‘Mensenwerk’ hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden. Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie. Van Leeuwe en Van de Peppel beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers...
    € 19,99
  • Bijlezen, fun en facts, trends en tips, quizzes en tests 2020

    ISBN 9789047013754
    Het Vakantieboek voor professionals en managers wordt samengesteld uit de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van uitgeverij Business Contact, aangevuld met samenvattingen van de boeken waar je als professional wel iets van gelezen móét hebben. Met dit boek in de hand kun je bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken om werk en privé slimmer...
    € 15,00
  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • Zijn werk over kapitaal en ideologie samengevat

    ISBN 9789047014157
    Financieel journalisten Wouter van Bergen en Martin Visser hebben in ‘De kleine Piketty 2’ het nieuwste boek van Piketty samengevat en voorzien van duiding voor de Nederlandse lezer. In 2014 brak de Franse econoom Thomas Piketty internationaal door met zijn boek ‘Kapitaal in de 21ste eeuw’, een vernieuwende en vlijmscherpe analyse van de groeiende economische en sociale ongelijkheid in de moderne wereld. Zijn boek werd een wereldwijde bestseller – ongekend voor een economisch-historisch...
    € 11,99
  • Lessen in creatief leiderschap als CEO van Disney

    ISBN 9789047013808
    In ‘De rit van mijn leven’ kijkt Robert Iger, een van de succesvolste en meest innovatieve CEO’s in onze tijd, terug op zijn carrière. Robert Iger werd CEO van The Walt Disney Company in 2005, op een moment dat het bedrijf er slecht voorstond. Disney had te maken met zware concurrentie in een markt die op zijn kop werd gezet door razendsnelle technologische ontwikkelingen. Vijftien jaar later is Disney het grootste en meest gerespecteerde mediabedrijf ter wereld. Het is eigenaar...
    € 24,99
  • Effectiever communiceren met DISC

    ISBN 9789047013792
    Merrick Rosenberg en Daniel Silvert, coaches met veel ervaring in het internationale bedrijfsleven, introduceren in ‘Hoogvliegers’ de principes van DISC. Met sommige collega’s of medewerkers wil de samenwerking maar niet vlotten. Zij pakken zaken heel anders aan en de communicatie verloopt stroef. Het is alsof je tegen een muur praat – maar misschien denken zij wel hetzelfde… In dit soort gevallen kan de DISC-methode uitkomst bieden. DISC geeft inzicht in je communicatiestijl:...
    € 21,99
  • make work more fun

    ISBN 9789047011316
    Joost Minnaar en Pim de Morree, beter bekend als de Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken. In de zomer van 2015 zegden Joost en Pim hun veelbelovende, maar frustrerende banen op om de ruim honderd namen op hun bucketlist van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en CEO’s te spreken. Volg ze op hun avontuur en lees in ‘Corporate Rebels’...
    € 20,00
  • Ontwerp je optimale salesorganisatie

    ISBN 9789047013594
    Terry van den Bemt legt in ‘De Sales Architect’ uit hoe je sales nu echt goed aanpakt. Sales is allang geen eendimensionaal trucje meer. Het is een veelzijdig gebied dat veel meer vraagt dan een dosis enthousiasme en doorzettingsvermogen. Het opbouwen van een goed geolied salessysteem is belangrijk. Of je nu commercieel verantwoordelijk bent voor een klant, een team of je eigen bedrijf. Terry van den Bemt neemt je mee over de volledige breedte van het hedendaagse salesvak....
    € 20,00
  • Rijk worden en prettig leven

    ISBN 9789047013662
    Verkrijg de optimale mindset en ontwikkel de juiste vaardigheden om voldoende vermogen op te bouwen en een rijk leven te leiden.
    € 20,00
  • Visual storytelling met je smartphone

    ISBN 9789047013716
    In ‘Vloggen voor professionals’ laat videoproducent Daan van Bergen zien waarin de kracht van zakelijk vloggen zit voor ondernemers en bedrijven. Een goede video draagt bij aan je online zichtbaarheid en is dé manier om mensen direct en persoonlijk te betrekken bij jouw onderwerp of bedrijf. Daarbij hoef je niet zelf in beeld te komen, maar kun je bijvoorbeeld ook klanten of collega’s interviewen. En je hebt er geen dure apparatuur voor nodig: met je eigen smartphone kun je meteen...
    € 17,99
  • verhoog je prestaties met gevarieerde oefentests

    ISBN 9789047013303
    Dr. Jack J.R. van Minden laat je in ‘De Assessment Trainer’ zien hoe jij je goed kan voorbereiden op een assessment. Jaarlijks moeten namelijk vele Nederlanders en Vlamingen een assessment ondergaan voor een nieuwe functie, baan of opleidingsplaats. Dit compacte, zeer gestructureerde en praktische boek, vergelijkbaar met de succesformule van ‘De IQ-Trainer’, helpt je thuis, zonder zenuwen, te oefenen met de gedragstests die je bij assessmentbureaus kunt verwachten. Geen...
    € 16,99
  • ISBN 9789047013778
    Aan de hand van het wereldberoemde boek van zijn vader geeft Sean Covey praktische tips en inzichten om je studie succesvol te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten.
    € 15,00
 
<<

Tweets @Businessboek