Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • een revolutie in dienstverlening

    ISBN 9789047002727
    Tevreden klanten hebben is niet meer genoeg tegenwoordig. Wilt je echt een bloeiend bedrijf, maak dan enthousiaste fans van je klanten.
    € 15,00
  • strategie vertaald naar actie

    ISBN 9789047004387
    Strategie vertaald naar actie
    € 29,99
  • vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfmanagement

    ISBN 9789047002819
    Wat is de grootste wens van managers? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk opereren. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun specieke wensen. Hier komen we op het terrein van empowerment, de specialisatie van bestsellerauteur Ken Blanchard. Dit boek doet, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit de doeken hoe u uw medewerkers echte verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt geven....
    € 20,00
  • ISBN 9789047002710
    Wie De zeven eigenschappen van effectief leiderschap heeft gelezen – en als u dat nog niet gedaan heeft... waar wacht u op?! – weet wat de waarde van Coveys gedachtengoed is. Tegelijk weet u als lezer hoe moeilijk het is om zijn inspirerende ideeën ook werkelijk in de dagelijkse praktijk te brengen. De vertaalslag van ‘inspirerende gedachte’ naar ‘gerealiseerd doel’ is niet eenvoudig. Dit...
    € 25,00
  • ISBN 9789047001522
    Maar al te vaak krijgt u als manager het verzoek om iets op te lossen dat eigenlijk door een ander gedaan moet worden. De auteurs leiden u stap voor stap naar de oplossing van zo'n situatie.
    € 20,00
  • succesvol veranderen in moeilijke omstandigheden

    ISBN 9789047000921
    Onze ijsberg smelt! van John Kotter en Holger Rathgeber is een vermakelijke en tegelijkertijd leerzame parabel over veranderingsprocessen van groepen, teams en organisaties. Dit boek beschrijft de paniek die een kolonie pinguïns overvalt als duidelijk wordt dat de gletsjer waarop ze leven op smelten staat. In eerste instantie vertoont elke pinguïn een andere reactie, of komt met zijn eigen oplossing, totdat duidelijk wordt dat samenwerking de enige manier is om de problemen...
    € 20,00
  • vier wegen naar authentiek en verantwoord leiderschap

    ISBN 9789047001218
    Paulien Assink zet in Uit het harnas! aan tot het inslaan van nieuwe wegen. Het harnas is een figuurlijke gevangenis waarin mensen zich opsluiten, waardoor ze zich afgescheiden voelen van zichzelf en elkaar. Het is alles wat mensen tegenhoudt om hun eigen grenzen te overstijgen aldus Paulien Assink. Ieder van ons is erbij gebaat om zich af te vragen of dit het leven is dat we willen leiden, of we echt vanuit onze innerlijke kracht de wereld het beste geven wat we te bieden hebben....
    € 25,99
  • voorheen 'Krijgen is een kunst'

    ISBN 9789025419844
    Directeuren, managers, bedrijfsplanners en marketing-managers hebben vaak behoefte aan concepten, denkkaders en voorbeelden van inspirerende uitgangspunten voor het kiezen van hun strategieën. De parallel met de krijgskunde kan daarbij veel vruchtbare ideeën opleveren voor het ondernemingsbeleid, niet in het minst vanwege de efficiëntie waarmee een militaire 'manager' zijn doelen in een onverbiddelijke omgeving en onder de grootste druk moet bereiken. Ook in het bedrijfsleven...
    € 29,99
  • waarde creëren samen met de klant

    ISBN 9789025424770
    In 'De toekomst van concurrentie' laten C.K. Prahalad en Venkat Ramaswamy zien dat echte innovatie schuilt in de geïndividualiseerde ervaringscultuur van de consument, ook wel experience economy genoemd. De consument is tegenwoordig goed geïnformeerd, en maakt deel uit van netwerken waarin hij contact heeft met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt daarmee voor een groot deel zelf de waarde van diensten en producten....
    € 24,99
  • concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

    ISBN 9789025418281
    David Norton en Robert Kaplan stellen in ‘Strategie in kaart gebracht’ dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie...
    € 29,99
  • 400 dierenmetaforen over organisatieverandering

    ISBN 9789025418892
    'De gekookte kikker' van Peter Camp en Funs Erens is een bron van inspiratie voor managers op alle niveaus. Deze verzameling dierenmetaforen, afkomstig uit een grote verscheidenheid van bronnen, is een ideaal startpunt voor (her)overwegingen over bedrijfscultuur, menselijke verhoudingen en organisatieverandering. Geordend volgens de door Peter Camp ontwikkelde matrixmethode, zijn deze metaforen - het zijn er inmiddels vierhonderd! - zo gepresenteerd dat alle aspecten van het leven...
    € 28,99
  • het meten van strategie, mensen en prestaties

    ISBN 9789025415044
    Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling...
    € 33,99
 

Tweets @Businessboek