Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • positief van mening verschillen in een verdeelde wereld

    ISBN 9789047014799
    Filosofen Adam Ferner en Darren Chetty laten in ‘Constructieve onenigheid’ zien dat goede gesprekken ons veel opleveren. Maar die zijn lastig, want dat iedereen overal anders over denkt is nu eenmaal een gegeven. Onze meningsverschillen leiden helaas zelden tot een goed gesprek. In een sterk gepolariseerde wereld vinden we het steeds moeilijker om constructief en inhoudelijk met elkaar van gedachten te wisselen over onderwerpen waarover we het niet eens zijn. Ferner en Chetty...
    € 18,99
  • Hoe onze persoonlijke gegevens gekaapt werden om de wereld brexit en Trump te geven

    ISBN 9789047013921
    Klokkenluider Christopher Wylie vertelt in ‘De grote dataroof’ de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde persoonlijke gegevens van meer dan 87 miljoen mensen en misbruikte die via Facebook – dat het oogluikend toestond! Samen met The New York Times en The Guardian trok hij in 2018 ten strijde en onthulde hij de duistere praktijken van Cambridge...
    € 22,99
  • Met werkgeluk naar bedrijfssucces

    ISBN 9789047012948
    Quinty Danko en Sybrich Willemsma leggen in ‘Hart in de zaak’ uit dat niets belangrijker is voor je bedrijfssucces dan trotste, betrokken medewerkers. Aan de hand van ruim twintig jaar ervaring in management en hr ontwikkelden Quinty Danko en Sybrich Willemsma een doortimmerde manier om een bedrijf met een kloppend hart te bouwen. Met hun we-kigai-model bepaal je de successtrategie; met hun 6c-model zorg je voor de uitvoering. Maak met ‘Hart in de zaak’ van jouw bedrijf...
    € 22,99
  • Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering

    ISBN 9789047014362
    In ‘Make Dust or Eat Dust 2.0’ laat Roland van Kralingen zien dat het om niet-aflatende inspiratie, creativiteit en doorzettingsvermogen vraagt om als bedrijf je merk goed in de markt te zetten en om relevante en duurzame meerwaarde te blijven creëren. Dit boekje is voor grote en kleine ondernemers, managers, ontwerpers, marketingnerds, reclamemakers, CEO’s, CFO’s, COO’s, onderzoekers, merkgoeroes en alle andere beroepen die zich bezighouden met de creatie en innovatie...
    € 15,00
  • Vind je veerkracht en leef doelbewust

    ISBN 9789047014331
    In ‘Jij bent awesome’ legt Neil Pasricha uit dat we in een wereld leven waarin bijna alles mogelijk en maakbaar lijkt te zijn. Niets staat een succesvol en gelukkig leven in de weg. Maar hierdoor leggen we de lat hoog voor onszelf, ervaren we keuzestress en staan we onder een alsmaar groeiende druk. We gaan ertegenaan, maar hebben last van faalangst en kunnen geen tegenslagen verdragen. We lijken wel van porselein. We buigen niet, we breken. Volgens Neil Pasricha, die eerder...
    € 22,99
  • En 99 andere belangrijke technlogische vragen van deze tijd

    ISBN 9789047013891
    Rens van der Vorst geeft in ‘Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem’ antwoord op belangrijke technologische vragen. Want we leven meer dan ooit in een wereld vol digitale technologie. Videovergaderingen. Selfies. Big Data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoins. Kunstmatige intelligentie. Biotechnologie. Algoritmes. Spotify. Smartphones. Zelfrijdende auto’s. Dickpics. Robots. En dat is slechts een niet geheel willekeurige selectie. Zo’n...
    € 17,50
  • De kunst van vragen stellen in plaats van opdragen

    ISBN 9789047014317
    Creëer een cultuur waarin misstanden aan de kaak gesteld worden, waarin bazen die het mis hebben tegengesproken worden, waarin ideeën vrij geopperd worden; waarin vragen vrijstaat.
    € 15,99
  • ISBN 9789047014171
    Erling Kagge brengt in ‘Filosofielessen voor avonturiers’ de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed als eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest bereikte. Zijn ervaringen die hij opdeed tijdens de barre expedities naar deze verre uithoeken van de wereld, combineert hij in dit boek met zijn ervaringen als ondernemer en inzichten uit de wereldfilosofie en wetenschap. ‘Filosofielessen voor avonturiers’...
    € 17,50
  • Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

    ISBN 9789047013242
    Bedrijven maken al jaren steeds meer winst, maar werkenden zien dat nauwelijks terug in hun portemonnee. Zorg, onderwijs en politie zijn ondertussen uitgehold. Hoe kan dat? Waarom accepteren we dat?
    € 20,00
  • Een nieuw scenario voor groei

    ISBN 9789047013969
    In ‘Bloei’ vraagt Elske Doets zich af waarom de wereld maar blijft opkijken naar multinationals, grote banken, denktanks, politici en wereldleiders die economische groei heilig hebben verklaard. Gaat nóg meer focus op kille cijfers ons leven beter maken? Nee, zegt Zakenvrouw van het Jaar en ondernemer Elske Doets. Als oprichter van de Young Lady Business Academy ziet zij een hoopvolle, nieuwe generatie vrouwelijke ondernemers tot wasdom komen. Een generatie die niet rekent...
    € 19,99
  • Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken

    ISBN 9789047013693
    Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel beschrijven in ‘Mensenwerk’ hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden. Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie. Van Leeuwe en Van de Peppel beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers...
    € 19,99
  • Bijlezen, fun en facts, trends en tips, quizzes en tests 2020

    ISBN 9789047013754
    Het Vakantieboek voor professionals en managers wordt samengesteld uit de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van uitgeverij Business Contact, aangevuld met samenvattingen van de boeken waar je als professional wel iets van gelezen móét hebben. Met dit boek in de hand kun je bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken om werk en privé slimmer...
    € 15,00
 
<<

Tweets @Businessboek