Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken



Alle titels

  • Dingen voor elkaar krijgen zonder ballast en bureaucratie

    ISBN 9789047008583
    Hoe breng je binnen 48 uur een product op de markt dat de wereldpers haalt en waardoor je opeens in 21 landen in business bent? Hoe begin je met het bouwen van het grootste hunebed ooit? Hoe krijg je het voor elkaar dat een grote groep mensen met plezier gratis research voor je doet? Door te organizonderen. Organizonderen is de kunst razendsnel producten, diensten – eigenlijk anything – voor elkaar te boksen zonder gehinderd te worden door papier en geld, ofwel zonder een vastomlijnd...
    € 14,99
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een mba doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ict, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ict over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • gids voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
  • Organiseer je tijd, brein en energie met plezier

    ISBN 9789047011057
    Waar agenda’s te veel of juist te weinig ruimte bieden voor je aantekeningen en je in je notitieboeken nooit iets terugvindt, daar biedt de Bullet Journal uitkomst. Het concept werd bedacht door Ryder Carroll, een digital product designer uit New York die er een veelbezochte blog over bijhoudt. Het unieke aan dit systeem is dat het met een paar basisregels structuur biedt, terwijl het zich aanpast aan wat jij nodig hebt. In Bullet Journal voor professionals zetten we die regels...
    € 18,99
  • nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen

    ISBN 9789047009894
    De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift. Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal...
    € 32,50
  • ISBN 9789047011293
    € 24,99
  • tips + tricks voor 2018

    ISBN 9789047011149
    Beleggen kun je zelf is een unieke handleiding voor de Nederlandse belegger, vol met concrete tips voor wie in 2018 wil beginnen met beleggen of zijn beleggingsportefeuille tegen het licht wil houden. Beijersbergen geeft tientallen koopadviezen en bespreekt uitvoerig kansrijke of laaggewaardeerde aandelen en voordelige, goed presterende beleggingsfondsen. Zijn voorbeeldportefeuilles zijn uitgebalanceerd en bedoeld voor de langere termijn. Daarmee is dit boek ook erg geschikt voor...
    € 19,99
  • ISBN 9789047010999
    Het 80/20-principe is een van de bekendste principes in werk en leven. We kennen het vooral als constatering: 20 procent van een project kost 80 procent van de moeite, 80 procent van je leesplezier zit in 20 procent van je boeken. Het klinkt als niet meer dan een aardige vuistregel, maar het is een wetenschappelijk bewezen principe. Op basis van langlopend onderzoek toont Koch aan dat het 80/20-principe ook actief als analyse-instrument te gebruiken is (met welke producten behalen...
    € 24,99
  • Finding truth in a Post-truth World

    ISBN 9789047011163
    Van oorlogsconflict tot corruptie, van het neerhalen van vlucht mh17 tot de oorlog in Syrië: in dit tijdperk van fake news is serieuze onderzoeksjournalistiek belangrijker dan ooit. Eliot Higgins begon zonder enige specialistische kennis de weblog Brown Moses. Hierop onderzocht en analyseerde hij systematisch de informatie die hij op internet en social media vond over het conflict in Syrië. Dat zorgde voor een aantal spectaculaire resultaten; zo leverde hij het bewijs dat het Syrische...
    € 8,99
  • Met een voorwoord van Harry Starren

    ISBN 9789047011200
    Frederic Laloux schreef met Reinventing Organizations een boek dat de deur openzette naar een nieuw tijdperk in het denken over organisatie, management, motivatie en waardecreatie. Al deze gebieden wist Laloux bij elkaar te brengen in zijn beschrijving van de evolutie in organisaties. Voor iedereen die zich specialiseert op een van deze gebieden, is dit boek relevant - zelfs essentieel. Maar het boek is breed opgezet en heeft een hoog abstractieniveau. Voor lezers die de essentie...
    € 9,99
  • 15 waargebeurde verhalen die inzicht en troost bieden

    ISBN 9789047011088
    Een op de zeven werknemers in Nederland heeft serieus last van werkstress, met uiteenlopende oorzaken. In sommige gevallen loopt dit zo hoog op dat mensen volledig klem komen te zitten. Iedereen kent wel iemand die goed functioneerde en wiens leven toch plotsklaps, door een combinatie van privé en werkomstandigheden, compleet ontwricht raakte. Klem op je werk gaat over mensen die te maken kregen met arbeidsconflicten, reorganisaties, ernstige ziekte of burn-out, en hierdoor (tijdelijk)...
    € 20,00
  • ondernemerschap als succesfactor in elke organisatie

    ISBN 9789047009504
    In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in De startup-methode met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard...
    € 24,99
 

Tweets @Businessboek