Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken



Alle titels

  • Dingen voor elkaar krijgen zonder ballast en bureaucratie

    ISBN 9789047008583
    Hoe breng je binnen 48 uur een product op de markt dat de wereldpers haalt en waardoor je opeens in 21 landen in business bent? Hoe begin je met het bouwen van het grootste hunebed ooit? Hoe krijg je het voor elkaar dat een grote groep mensen met plezier gratis research voor je doet? Door te organizonderen. Organizonderen is de kunst razendsnel producten, diensten – eigenlijk anything – voor elkaar te boksen zonder gehinderd te worden door papier en geld, ofwel zonder een vastomlijnd...
    € 14,99
  • gids voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een mba doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ict, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ict over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich nog veroorloven om de digitale technologie niet te begrijpen. Dat geldt trouwens ook voor marketeers, ondernemers en, nou ja, voor wie niet?...
    € 20,00
  • Hoe macht verschuift in de netwerkmaatschappij en wat dat voor ons betekent

    ISBN 9789047009528
    De oude macht lag bij organisaties en instituties, maar de nieuwe macht, aldus Jeremy Heimans en Henry Timms, ligt bij individuen: burgers, klanten of belangengroepen. Het betekent een grote verandering, aan beide kanten van de weegschaal. Individueel en in kleine groepen kunnen we veel meer invloed op ons leven en dat van anderen uitoefenen dan ooit tevoren. Maar die vrijheid komt ook met grotere verantwoordelijkheid. Voor de ‘gevestigde orde’ betekent New Power een ingrijpende...
    € 24,99
  • De kunst van beminnelijke doeltreffendheid

    ISBN 9789047011330
    In Verdrink geen dooie eend vertelt topadvocaat Marry de Gaay Fortman over haar carrière als vrouw in een mannenwereld. De belangrijkste lessen: verspil geen energie aan negatieve situaties of dwarsliggers – ‘dooie eenden’ – en onderschat nooit de kracht van beminnelijkheid. Als je motto ‘getting to yes’ is, hoef je nooit meer iemand zijn ongelijk, onvermogen of falen in te wrijven, maar ontstaat er ruimte om nuchter te focussen op het bereiken van gezamenlijke doelen....
    € 20,00
  • Een onverenigd koninkrijk

    ISBN 9789047011590
    Het Brexit-referendum heeft het Verenigd Koninkrijk in een existentiële crisis gestort. Noord staat tegenover zuid, jong tegenover oud, arm tegenover rijk. fd-correspondent Mathijs Schiffers was erbij toen de Britten tot hun verrassende besluit kwamen om de Europese Unie te verlaten. Hoe kan het dat de gevestigde orde zo op het verkeerde been werd gezet? Is de afstand tussen politici en het volk te groot geworden? Is de Brexit de wraak van de achterblijvers? Of heeft de landenunie...
    € 19,99
  • ISBN 9789047010708
    De wereld kampt met grote maatschappelijke uitdagingen zoals energieen voedselvoorziening, zorg, welzijn en armoedebestrijding. Aan sommige uitdagingen wordt al decennialang gewerkt door overheden en instanties. Dit boek geeft inzicht in hoe een nieuwe generatie ondernemers bijdraagt aan de oplossing van deze grote maatschappelijke issues. Ze zijn doorgaans zeer betrokken en impactgedreven en kijken ook naar de bottomline. Met inspirerende cases en een helder oog voor de bigger...
    € 19,99
  • Nieuw organiseren in tijden van complexiteit

    ISBN 9789047011231
    Het leven wordt steeds complexer. Zeggen we, en we knikken ernstig. Maar wat betekent dat? Wat is complexiteit eigenlijk, en hoe kun je ermee omgaan? Het helpt in elk geval niet om dingen te versimpelen en ze bijvoorbeeld in regels en protocollen te gieten. Maar wat dan wel? In dit boek duikt filosoof en ontregelaar Ben Kuiken in de wereld van complexiteit en onzekerheid. Hij laat zien dat wij mensen voortdurend streven naar controle en beheersing, maar dat dit ons bij complexiteit...
    € 20,00
  • Concreet werken aan innovatie van publieke organisaties

    ISBN 9789047011507
    In een complexe omgeving steeds meer doen met minder middelen: dat is de uitdaging voor de publieke sector. Iedereen kijkt mee. Er mogen geen fouten worden gemaakt en er moet volgens de regels worden gewerkt. Tegelijk wordt van publieke organisaties verwacht dat zij in korte tijd anders gaan werken. In dit spanningsveld veranderen vraagt van publieke organisaties het omgekeerde van wat in de genen zit: gewoon beginnen en durven experimenteren om daarvan te leren. Het vraagt om ondernemen...
    € 22,99
  • eigenschap vergroten in elk team

    ISBN 9789047011378
    Pieter van der Haak weet als geen ander op basis van praktijkervaring tot de kern van de huidige eiderschapsimpasse door te dringen. En die impasse is: je wilt medewerkers meer eigenaarschap en verantwoording laten voelen, maar jij moet het als manager voor elkaar zien te krijgen. Hoe red je dat? Een van zijn oplossingen is regelruimte: Van der Haaks mooie term voor de essentie van het nieuwe leiderschap. Jouw taak als manager is om mensen te helpen ontdekken wat ze willen bereiken,...
    € 19,99
  • een gezonde relatie met je smartphone in 30 dagen

    ISBN 9789047011279
    Stiekem zijn we allemaal een beetje verslaafd aan onze telefoon; in de lift of bij het stoplicht kunnen we de verleiding niet weerstaan om hem uit onze zak te halen. Wat begon als een belofte van efficiëntie en tijdsbesparing blijkt ons geheugen, focus en denkvermogen aan te tasten, en de vele meldingen van nieuwe berichtjes maken ons gestrest en overspannen. Catherine Price, wetenschapsjournaliste en schrijfster, beschrijft wat de gevolgen zijn voor ons brein, ons lichaam en onze...
    € 17,50
  • Maak ruimte om te experimenteren, innoveren en leren

    ISBN 9789047011460
    ‘Van fouten maken kun je leren.’ ‘Nooit geschoten, altijd mis!’ ‘Ondernemen is vallen en opstaan.’ Uitspraken waar je het moeilijk mee oneens kunt zijn. Maar hoe breng je dergelijke onverschrokkenheid in praktijk als je afgerekend wordt op succes? En hoe creëer je een omgeving waarin mensen en organisaties zich vrij voelen om dingen uit te proberen, ook wanneer een goed resultaat niet gegarandeerd is? Volgens hoogleraar Paul Iske is de angst voor mislukking funest...
    € 20,00
 

Tweets @Businessboek