Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • wat je moet weten, leren en doen

    ISBN 9789047012467
    Digitale intelligentie (dq) is het vermogen om alert, verstandig en behendig te schakelen tussen vaardigheden die een digitaal verbonden samenleving van ons vereist. Door de toenemende infiltratie van technologie in onze directe omgeving dreigt de mens de zwakste schakel te worden. In het verleden konden we ons nog aanpassen aan de snelheid en complexiteit van veranderingen. Nu lukt dat vaak niet meer; het tempo is te hoog. Zo hoog dat dynamiek de nieuwe status quo is. Om hier...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012528
    Vakantie is het uitgelezen moment om los te komen van de waan van de dag en nieuwe inzichten op te doen – heel belangrijk dus voor elke professional die zichzelf serieus neemt. Want wie veel leert en openstaat voor nieuwe kennis en ontwikkelingen, maakt zijn wereld groter en leuker. Met het Vakantieboek voor professionals en managers in de hand kun je lekker bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken...
    € 15,00
  • efficiënt, effectief en doelbewust samenwerken

    ISBN 9789047011965
    Wat bepaalt het verschil tussen een High Impact Team en een middelmatig team? High Impact Teams blijven leren. Daardoor behalen ze duurzame resultaten: niet één keer, niet twee keer, maar elke keer opnieuw. Wat High Impact Teams doen, doen ze goed en doet ertoe! Het is niet eenvoudig om een High Impact Team te worden. Teamwerk is vaak rommelig, ondoorzichtig en onvoorspelbaar en uiteindelijk kan alleen het team zelf zijn eigen formule voor succes schrijven. Met behulp van dit boek...
    € 20,00
  • waarom niet alle verandering tot innovatie leidt

    ISBN 9789047012504
    In zijn meest recente bestseller De disruptieparadox legt Menno Lanting de aard van disruptie bloot en doet hij suggesties voor hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Het geheim van disruptie is een integrale uitgave van de kernboodschap uit dat boek: de vier paradoxen van disruptie. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus...
    € 15,00
  • hoe ons werk veranderd is

    ISBN 9789047012511
    ‘We moeten iets met die digitale ontwikkelingen,’ zeggen veel ondernemers.Maar daarmee wordt technologie het doel, niet het middel. De kern van werk en ondernemen is snelheid, kunnen veranderen, experimenteren, falen en leren. Het gaat er niet om wat je wel of niet doet met alle techniek; het gaat erom of je voldoende flexibel en open bent om in deze veranderende wereld een bijdrage te blijven leveren. In Olietankers en speedboten schetst Menno Lanting een beeld van de nabije...
    € 15,00
  • hoe goede leiders inspireren tot actie

    ISBN 9789047012559
    ‘Begin met het waarom’ helpt je om beter en authentieker leiding te geven en om je organisatie, je team en medewerkers te inspireren. Elke CEO of directeur kan je vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen. Simon Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom...
    € 15,00
  • en wat daaraan te doen

    ISBN 9789047010609
    Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Waarom? Op veel werkplekken voelt het helemaal niet veilig om te zeggen wat je vindt. Dieselgate en #MeToo hebben dat wel bewezen. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral niet te melden, of je wordt helemaal niet uitgenodigd om mee te denken. Maar ook wijzelf...
    € 24,99
  • ISBN 9789047011316
    ‘Dit gaan we niet nog veertig jaar zo doen,’ zeiden drie rebelse dertigers in de zomer van 2015 tegen elkaar. Ze zegden hun veelbelovende, maar frustrerende banen op met als doel een revolutie te ontketenen in de manier waarop organisaties werken. Ze vlogen de wereld over met niets meer dan een bucketlist met 100 namen van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en ceo’s. In dit boek nemen...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012443
    Als buzzword doet Internet of Things (IoT) het heel goed. Maar wat is IoT nu precies en waarom moet je er met je organisatie mee aan de slag (of juist niet)? En hoe zet je de eerste stappen om gebruik te maken van de mogelijkheden? Marco Heida volgt de ontwikkelingen in IoT al jaren en weet als geen ander de essentiële begrippen, technieken en businessmodellen uit te leggen. In kort bestek voorziet hij je van alle benodigde informatie om zelf strategische keuzes te maken, je cio aan te sturen...
    € 24,99
  • Zelf verandering creëren

    ISBN 9789047012573
    Dit jaar is het twintigjarig jubileum van Wie heeft mijn Kaas gepikt? Dat boek heeft miljoenen mensen wereldwijd geholpen om te gaan met verandering. Het is dus hoog tijd voor een vervolg: hoe kun je niet alleen omgaan met verandering, maar zelf verandering creëren? Dat is tenslotte wat er tegenwoordig van ons verwacht wordt. Deze parabel begint waar het vorige boekje eindigde: met Peins, een van de minimensjes, die eenzaam achterblijft in het doolhof. Wat gebeurde er met hem?...
    € 20,00
  • Omgaan met verandering

    ISBN 9789047012566
    Ziet u een verandering als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd? De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is. Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht… Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging...
    € 20,00
  • over misleidende cijfers en hoe je ze herkent

    ISBN 9789047012283
    Wist je dat 70 procent van alle fusies mislukt? Natuurlijk wist je dat, want je leest het al tien jaar in elk managementboek dat je openslaat. Maar waar komt dat cijfer vandaan? Is het representatief voor de lage landen? Bij welke bedrijven werd het onderzoek gedaan en hoeveel bedrijven waren het? Geen idee. Het cijfer was misschien ooit juist, maar inmiddels is er geen enkele basis meer voor te vinden. Maar die 70 procent zit in ons hoofd: het is een spookcijfer. Nierop en Wielaard...
    € 21,99
 
<<

Tweets @Businessboek