Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • ISBN 9789047012153
    Met zijn bestseller Begin met het Waarom hielp Simon Sinek miljoenen lezers verder in hun carrière en hun persoonlijke leven. In Het oneindige spel geeft hij antwoord op de vraag: hoe blijf je de concurrentie voor in een spel zonder einde? Wat zijn de spelregels voor dit oneindige spel? In het bedrijfsleven wordt ter inspiratie regelmatig naar de sport gekeken. Maar het runnen van een bedrijf of simpelweg je werk goed doen is een stuk ingewikkelder dan bijvoorbeeld voetbal of schaken,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
  • Werken met toekomstscenario's

    ISBN 9789047012887
    Toen Wijzer in de toekomst voor het eerst verscheen, waren er nog nauwelijks boeken die praktisch en eenvoudig uitlegden hoe je met toekomstscenario’s werkt. Wijzer in de toekomst deed dat wel en vulde meteen een gat in de markt. Het heeft zich bewezen als hét handboek voor wie wil leren wat een toekomstscenario is, hoe je er een maakt en wat je ermee kunt doen. Nu, 17 drukken later, is er veel veranderd: veel managers en beleidsmakers weten wel zo’n beetje wat scenarioplanning...
    € 22,99
  • hoe je groeit door patronen die je klein houden los te laten

    ISBN 9789047012986
    Hoe vaak nemen we in een impuls een beslissing waar we later spijt van krijgen? Of gaan we mee in een scenario waar we eigenlijk niet in geloven omdat we bang zijn niet aardig gevonden te worden? Vaker dan we ons realiseren handelen we vanuit aangeleerde overlevingsmechanismen. Bij drukte en stress draait ons reptielenbrein overuren en dat belemmert ons in onze persoonlijke groei. Hylke Faber, internationaal leiderschapscoach, helpt je je belemmerende gedrag te herkennen (de krokodil)...
    € 26,99
  • Uitval op de werkvloer voorkomen en aanpakken

    ISBN 9789047012962
    Burn-out is verschrikkelijk voor de medewerker die het overkomt. Maar het is ook een ramp voor jou als werkgever of hr-manager, zeker als je organisatie geen strategisch beleid heeft om uitval door burn-out te voorkomen. Kost het gebrek aan kennis en tijd jou dagelijks geld? Dreigt er een sneeuwbaleffect te ontstaan door het extra werk dat collega’s van een uitgevallen medewerker te verstouwen krijgen? Heb je het gevoel er helemaal alleen voor te staan, terwijl er voor je medewerker...
    € 24,99
  • Thinking, fast and slow

    ISBN 9789047013044
    Waarom beoordelen we dezelfde situatie anders voor en na de lunch? Waarom denken we dat knappe mensen competenter zijn dan anderen? Daniel Kahneman toont in ‘Ons feilbare denken’ aan dat we veel irrationeler zijn dan we denken. Hij legt uit dat we twee denksystemen hebben: een snelle, intuïtieve manier en een langzame, weloverwogen manier. Beide zijn uitermate praktisch, maar het gaat vaak fout omdat we – zonder dat we het doorhebben – de verkeerde manier van denken gebruiken....
    € 29,99
  • bepaal je koers met het organisatiekompas

    ISBN 9789047012757
    Het vernieuwen van je organisatie: je weet dat je er nu aan moet beginnen om ook in de toekomst relevant te zijn. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar begin je? En hoe pak je het aan? In de afgelopen twintig jaar hebben Rachelle van der Linden en Marco Derksen ervaren hoe je tot fundamentele innovatie kunt komen. Ze stonden – dikwijls samen – aan de wieg van onder meer EnergieDirect, Knab, nlziet en Marketingfacts en vernieuwden Delixl met onder andere Vers24/7....
    € 34,99
  • ISBN 9789047011316
    ‘Dit gaan we niet nog veertig jaar zo doen,’ zeiden drie rebelse dertigers in de zomer van 2015 tegen elkaar. Ze zegden hun veelbelovende, maar frustrerende banen op met als doel een revolutie te ontketenen in de manier waarop organisaties werken. Ze vlogen de wereld over met niets meer dan een bucketlist met 100 namen van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en ceo’s. In dit boek nemen...
    € 20,00
  • Leven en werk

    ISBN 9789047012665
    In 1975 richtte Ray Dalio vanuit zijn tweekamerappartement in New York een investeringsbedrijfje op, Bridgewater Associates. Veertig jaar later heeft Bridgewater meer geld verdiend voor zijn klanten dan ieder ander hedgefonds in de geschiedenis. Dat is deels te danken aan de buitengewoon effectieve cultuur bij Bridgewater, gebaseerd op wat Ray Dalio ‘radicale waarheid’ en ‘radicale transparantie’ noemt. Het zijn deze principes, niet zijn bijzondere kwaliteiten, die volgens...
    € 32,99
  • ben jij klaar om je organisatie opnieuw uit te vinden?

    ISBN 9789047012733
    Vrijwel iedereen komt in zijn werk dezelfde obstakels tegen: gebrek aan vertrouwen, trage besluitvorming, een overmaat aan vergaderingen en mailwisselingen, moeizame budgetdiscussies en meer. Is dit nu werkelijk de beste uitkomst van alle baanbrekende managementtheorieën en technologische vooruitgang van de laatste decennia? Aaron Dignan laat bedrijven zien hoe ze de ongewenste bureaucratie echt kunnen elimineren. Door de jaren heen heeft hij vele klanten succesvol geholpen...
    € 26,99
  • De winnende mindset voor trouwe klanten

    ISBN 9789047013075
    In een wereld waarin klanten met één muisklik overstappen naar een andere aanbieder en een paar matige beoordelingen op internet er al voor zorgen dat ze van een aankoop afzien, is er meer nodig om klanten aan je te blijven binden. Het begint bij een nieuwe mindset van drie kernprincipes: empathie, verantwoordelijkheid en vrijgevigheid. Door je empathisch op te stellen bouw je een echte band op met je medewerkers en klanten. Als je vervolgens laat zien dat je je verantwoordelijk...
    € 26,99
 
<<

Tweets @Businessboek