Business Contact Facebook Twitter

Islamic branding Abdelaziz Aouragh

het mekka van kansen

Marketing en communicatie die zich richten op moslims (islamic branding) heeft de toekomst, internationaal en in Nederland en Vlaanderen. Deze enorme doelgroep (bijna 2 miljard mensen) is zo goed als onontgonnen. En jong: 52 procent van alle moslims in de wereld jonger is dan vijfentwintig jaar.
Maar marketeers en adverteerders raken nog niet de juiste snaar. Ze begrijpen de islamitische consument niet goed of kennen de normen en waarden van de doelgroep onvoldoende.

Abdelaziz Aouragh weet als geen ander hoe je deze zeer vooruitstrevende doelgroep kunt aanspreken. Zijn bodycare-merk El Asira is een schoolvoorbeeld van islamic branding en werd wereldwijd opgepikt als trendsetter.
Dit boek laat zien welke grote kansen bedrijven laten liggen. Het legt uit hoe marketeers en ondernemers deze doelgroep voor zich kunnen winnen en hoeveel raakvlakken er zijn tussen bestaande producten en de islamitische wereld.

‘Dit boek laat voelen dat het gonst… deze groep is nooit eerder gefaciliteerd.’ Heleen van Oord, investeerder,Founder DQ&A Media Group, Zakenvrouw van het Jaar 2013

‘Hadden we maar eerder met mensen zoals Abdelaziz gesproken.’ Rob Marijnen, Director Africa/Middle East, Heineken International Amsterdam

Recente boeken

 

Dit boek in de pers

'Een grote doelgroep, met een belangrijk omzetpotentieel (...) Verplichte kost voor iedereen die klanten met een islamitische achtergrond serieus wil nemen.' Sales Management