Business Contact Facebook Twitter

Het geheim van bol.com Michel Schaeffer

over dromen en doen, pionieren en groeien

Een uniek kijkje achter de schermen € 20,00 Beschikbaar Bestel dit boek
  • Paperback
  • 336 blz.
  • ISBN 9789047010937
  • september 2017

'Het geheim van bol.com’ van Michel Schaeffer leest als een spannend jongensboek dat je zal inspireren je eigen grootse dromen waar te maken. Aan de vooravond van de internetbubbel start bol.com, onder de vleugels van moedergigant Bertelsmann met de onbescheiden ambitie om de grootste online boekhandel ter wereld te worden. Nog geen drie jaar later staat het bedrijf in de uitverkoop. Bol.com Nederland vindt op het nippertje drie investeerders. Het wordt zelfstandig en groeit uit tot het grootste online winkelbedrijf van Nederland en België; bol.com is daarmee een Nederlands succesverhaal.

Michel Schaeffer, vanaf de beginjaren deel van het team, geeft een zeldzaam kijkje achter de schermen van het bedrijf in een tijdperk waarin de wereld de stap naar online maakte. Een fascinerend verhaal over het opnieuw uitvinden van winkelen, groot durven denken, de drang naar continue vernieuwing, de kracht van samenwerken, de unieke cultuur en omgaan met teleurstellingen en succes. Hoe is het bol.com gelukt om succesvol te worden en hoe slaagt het erin om succesvol te blijven?

PDF Download hier een fragment van Het geheim van bol.com in PDF-bestand.

Recente boeken

 

Dit boek in de pers

‘Het geheim van bol.com staat vol smakelijke anekdotes, waarbij Schaeffer niemand spaart.’ – NRC Handelsblad

‘Het is meer een jongensboek dan een managementboek geworden, met tal van interessante anekdotes uit de directiekamer van bol.com.’ – Twinkle

‘Het is vooral het verhaal zelf dat het werk doet met een prettig ritme.’ – Emerce

‘Schaeffer beschrijft op meeslepende wijze hoe binnen het bedrijf steeds groter wordt gedacht.’ – Boekblad

‘Een heel fris en snel geschreven boek, dat je direct meetrekt in het avontuur dat bol.com duidelijk is geweest voor de auteur. […] Een pageturner over een aansprekend bedrijf dat iedereen kent!’ – A. van Steensel, Managementboek

‘Het fascinerende verhaal over het opnieuw uitvinden van winkelen.’ – Marketingfacts

‘De geschiedenis van bol.com leest als een digitale evolutietheorie.’ – Het Laatste Nieuws

‘De voormalige marketingdirecteur schrijft met de nodige zelfspot over de veertien jaar die hij meemaakt bij de start-up, die uitgroeide tot het leidende e-commerce-bedrijf van Nederland.’ – Financieel Dagblad

‘Waardevolle inzichten voor iedere ondernemer.’ – Management Scope

Bekijk meer recencies