Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
  • De geheime kracht van emoties op het werk

    ISBN 9789047013150
    Je komt op je werk en na één blik op je altijd chagrijnige collega zakt de moed je alweer in de schoenen. Je manager schrijft op vrijdagavond: ‘Ik heb je mail gelezen, kunnen we het hier maandagochtend meteen over hebben?’ en vervolgens zit je het hele weekend in spanning: vindt hij dat je goed bezig bent of is er een probleem? Of je bent leidinggevende en je vraagt je af: kan ik mijn onzekerheid delen met mijn medewerkers of verliezen ze dan hun vertrouwen in mij? Onze...
    € 22,99
  • in 5 stappen je financiële doelen bereiken

    ISBN 9789047013228
    Hoe zorg je ervoor dat je geld voor jou gaat werken, in plaats van dat jij alleen maar heel hard moet werken voor je geld? Marjan Heemskerk, bekend van haar blog en vlogkanaal The happy financial, weet precies hoe je dat doet. Aan de hand van haar eenvoudig te volgen 5-stappenmodel kan zelfs de grootste struisvogel de weg naar financiële vrijheid vinden. Want als je eenmaal weet hoe en waar je moet beginnen, zijn financiën echt niet alleen maar saai en vervelend, maar juist...
    € 19,99
  • hoe je groeit door patronen die je klein houden los te laten

    ISBN 9789047012986
    Hoe vaak nemen we in een impuls een beslissing waar we later spijt van krijgen? Of gaan we mee in een scenario waar we eigenlijk niet in geloven omdat we bang zijn niet aardig gevonden te worden? Vaker dan we ons realiseren handelen we vanuit aangeleerde overlevingsmechanismen. Bij drukte en stress draait ons reptielenbrein overuren en dat belemmert ons in onze persoonlijke groei. Hylke Faber, internationaal leiderschapscoach, helpt je je belemmerende gedrag te herkennen (de krokodil)...
    € 26,99
  • ISBN 9789047013433
    Al dertig jaar lang voert de klassieker De zeven eigenschappen de toplijsten aan. Het is het boek dat het genre persoonlijke ontwikkeling op de kaart zette. Nog steeds weten vele leergierige mensen hun weg te vinden naar het gedachtegoed van Stephen R. Covey. Hij verdiepte zich in alles wat er ooit geschreven was over geluk en hoe je dat kunt bereiken. Hij ontdekte de zeven eigenschappen die je helpen om een gelukkig, effectief en gebalanceerd leven te leiden. Hij schreef een baanbrekend...
    € 32,50
  • bepaal je koers met het organisatiekompas

    ISBN 9789047012757
    Het vernieuwen van je organisatie: je weet dat je er nu aan moet beginnen om ook in de toekomst relevant te zijn. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar begin je? En hoe pak je het aan? In de afgelopen twintig jaar hebben Rachelle van der Linden en Marco Derksen ervaren hoe je tot fundamentele innovatie kunt komen. Ze stonden – dikwijls samen – aan de wieg van onder meer EnergieDirect, Knab, nlziet en Marketingfacts en vernieuwden Delixl met onder andere Vers24/7....
    € 34,99
  • Inzichten voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
  • vijf stappen om met iedereen een akkoord te bereiken

    ISBN 9789047013174
    Wat zou er gebeuren als je vaker een gunstige reactie kreeg op jouw ideeën, meningen, plannen en voorstellen? Je zou succesvoller zijn en de kwaliteit van je werk- en privéleven zou aanzienlijk verbeteren, stelt de Zweedse hoogleraar Lars-Johan Åge. De achterliggende gedachte van zijn happy happy-methode is dat we meer succes en voldoening ervaren, wanneer we erin slagen met anderen samen te werken op een manier die alle betrokkenen echt tevreden stelt. Daarbij gaat het niet...
    € 22,50
  • ISBN 9789047013327
    Data vormen het nieuwe goud. Dat is bekend. Maar hoe ontsluit je de waarde die erin besloten ligt? Hoe zorg je bovendien dat je de data die je nodig hebt ook tot je beschikking hebt? En hoe vertaal je data naar kennis en kennis naar betere beslissingen? Strateeg Erik Elgersma beschrijft hoe je permanent de strategie én tactiek van je bedrijf kunt verrijken door accuraat, tijdig en volledig geïnformeerd te zijn over de wereld binnen en buiten je bedrijf. Hij introduceert daartoe...
    € 29,99
  • Werken met toekomstscenario's

    ISBN 9789047012887
    Toen Wijzer in de toekomst voor het eerst verscheen, waren er nog nauwelijks boeken die praktisch en eenvoudig uitlegden hoe je met toekomstscenario’s werkt. Wijzer in de toekomst deed dat wel en vulde meteen een gat in de markt. Het heeft zich bewezen als hét handboek voor wie wil leren wat een toekomstscenario is, hoe je er een maakt en wat je ermee kunt doen. Nu, 17 drukken later, is er veel veranderd: veel managers en beleidsmakers weten wel zo’n beetje wat scenarioplanning...
    € 22,99
  • ISBN 9789047013280
    Bedrijven investeren veel geld in het aantrekken van talentvolle mensen. Maar je hebt weinig aan briljante werknemers als zij zich niet durven uit te spreken. De continue stroom van nieuwe ideeën, gedurfde oplossingen en opbouwende kritiek die bedrijven nodig hebben om innovatief te zijn wordt afgeremd door het menselijk instinct om ‘erbij te willen horen’. Ook kan de cultuur van een organisatie intimiderend werken, terwijl het juist van groot belang is dat werknemers niet...
    € 27,99
  • ISBN 9789047013440
    Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet of alle tijd die je erin steekt wel bijdraagt aan je organisatiedoelen? Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media...
    € 22,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Najaar 2019

 

Zomer 2019

Voorjaar 2019

Tweets @Businessboek