Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • Het ExO Sprint-playbook om je organisatie te innoveren

    ISBN 9789047012412
    In hun wereldwijde bestseller Exponentiële organisaties beschreven Salim Ismail en Yuri van Geest de opkomst van een nieuw type organisatie: de exponentiële organisatie (ExO), die in dit tijdperk van grote technologische veranderingen door een nieuwe, disruptieve manier van werken een exponentiële groei weet te realiseren. Nu brengt Exponentiële transformatie die inzichten naar de dagelijkse praktijk. Dit werkboek laat je in een helder stappenplan zien hoe jouw organisatie...
    € 39,99
  • doelbewust omgaan met digitale overvloed

    ISBN 9789047011903
    Een groeiend aantal mensen maakt zich zorgen over de invloed van de computer en met name de smartphone op onze concentratie, sociale relaties en tevredenheid. Op z’n minst zien we dat ze ons enorm veel tijd kosten – tijd die niet aan andere zaken kan worden besteed. In Digitaal minimalisme stelt Newport een bijzondere oplossing voor: een principe en een werkplan waarmee je je tijd online radicaal terugbrengt en je alleen nog richt op een selecte hoeveelheid activiteiten en doelen....
    € 24,99
  • Werken met aandacht in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047012436
    ‘Een zeer praktisch zelfhulpboek. Must-read.’ – Ernst-Jan Pfauth, De Correspondent ‘Als je Nooit meer te druk van Tony Crabbe hebt gelezen, dan is dit boek ook wat voor jou.’ – Boekenkrant ‘Best Book in Business and Leadership’ op Amazon Wall Street Journal-bestseller Invloedrijke thought leader en onderzoeker
    € 15,00
  • een ceo-handboek voor digitale transfromatie

    ISBN 9789047012306
    Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen – en het dan ook echt uitvoeren. Maar hoe doe je dat goed en vooral ook snel? Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn, betogen topexperts Alexandra Jankovich...
    € 29,99
  • ISBN 9789047012481
    ‘Er zijn twee manieren waarop je als bedrijf, en ook als mens of maatschappij, beter kunt worden van grotere onzekerheid. De ene is pragmatisch, namelijk dat je eerder dan anderen ziet dat er veranderingen komen, er beter op reageert en zo een concurrentievoordeel opbouwt. De andere manier is gebaseerd op de filosofie van Nicholas Taleb: je gaat op een heel andere manier sturen op kansen en risico’s, zelfs als dit ten koste gaat van de winstgevendheid op korte termijn.’ Zo...
    € 20,99
  • waarom niet alle verandering tot innovatie leidt

    ISBN 9789047012504
    In zijn meest recente bestseller De disruptieparadox legt Menno Lanting de aard van disruptie bloot en doet hij suggesties voor hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Het geheim van disruptie is een integrale uitgave van de kernboodschap uit dat boek: de vier paradoxen van disruptie. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus...
    € 15,00
  • hoe ons werk veranderd is

    ISBN 9789047012511
    ‘We moeten iets met die digitale ontwikkelingen,’ zeggen veel ondernemers.Maar daarmee wordt technologie het doel, niet het middel. De kern van werk en ondernemen is snelheid, kunnen veranderen, experimenteren, falen en leren. Het gaat er niet om wat je wel of niet doet met alle techniek; het gaat erom of je voldoende flexibel en open bent om in deze veranderende wereld een bijdrage te blijven leveren. In Olietankers en speedboten schetst Menno Lanting een beeld van de nabije...
    € 15,00
  • beter beslissen door domheid te doorzien

    ISBN 9789047011552
    Het lijkt alsof iedereen slimmer wil zijn. We sturen onze kinderen naar excellente scholen en hebben het over slimme apparaten, slimme steden, slimme oplossingen en ‘smart industries’. Maar hoe slim zijn we nu echt? In de praktijk hebben we vaak met domheid te maken: een verkeerde inschatting van onszelf, een onbegrijpelijke beslissing van een collega, een project dat geen kans van slagen heeft en dat toch wordt uitgevoerd, en soms zelfs een collectieve vlaag van verstandsverbijstering....
    € 17,50
  • hoe goede leiders inspireren tot actie

    ISBN 9789047012559
    ‘Begin met het waarom’ helpt je om beter en authentieker leiding te geven en om je organisatie, je team en medewerkers te inspireren. Elke CEO of directeur kan je vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen. Simon Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom...
    € 15,00
  • en wat daaraan te doen

    ISBN 9789047010609
    Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Waarom? Op veel werkplekken voelt het helemaal niet veilig om te zeggen wat je vindt. Dieselgate en #MeToo hebben dat wel bewezen. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral niet te melden, of je wordt helemaal niet uitgenodigd om mee te denken. Maar ook wijzelf...
    € 24,99
  • ISBN 9789047011316
    ‘Dit gaan we niet nog veertig jaar zo doen,’ zeiden drie rebelse dertigers in de zomer van 2015 tegen elkaar. Ze zegden hun veelbelovende, maar frustrerende banen op met als doel een revolutie te ontketenen in de manier waarop organisaties werken. Ze vlogen de wereld over met niets meer dan een bucketlist met 100 namen van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en ceo’s. In dit boek nemen...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012443
    Als buzzword doet Internet of Things (IoT) het heel goed. Maar wat is IoT nu precies en waarom moet je er met je organisatie mee aan de slag (of juist niet)? En hoe zet je de eerste stappen om gebruik te maken van de mogelijkheden? Marco Heida volgt de ontwikkelingen in IoT al jaren en weet als geen ander de essentiële begrippen, technieken en businessmodellen uit te leggen. In kort bestek voorziet hij je van alle benodigde informatie om zelf strategische keuzes te maken, je cio aan te sturen...
    € 24,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Voorjaar 2019

Najaar 2018

Zomer 2018

Tweets @Businessboek