Business Contact Facebook Twitter

Verwachte boeken

De volgende toppers
  • Uitval op de werkvloer voorkomen en aanpakken

    ISBN 9789047012962
    Burn-out is verschrikkelijk voor de medewerker die het overkomt. Maar het is ook een ramp voor jou als werkgever of hr-manager, zeker als je organisatie geen strategisch beleid heeft om uitval door burn-out te voorkomen. Kost het gebrek aan kennis en tijd jou dagelijks geld? Dreigt er een sneeuwbaleffect te ontstaan door het extra werk dat collega’s van een uitgevallen medewerker te verstouwen krijgen? Heb je het gevoel er helemaal alleen voor te staan, terwijl er voor je medewerker...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
  • ISBN 9789047012153
    Met zijn bestseller Begin met het Waarom hielp Simon Sinek miljoenen lezers verder in hun carrière en hun persoonlijke leven. In Het oneindige spel geeft hij antwoord op de vraag: hoe blijf je de concurrentie voor in een spel zonder einde? Wat zijn de spelregels voor dit oneindige spel? In het bedrijfsleven wordt ter inspiratie regelmatig naar de sport gekeken. Maar het runnen van een bedrijf of simpelweg je werk goed doen is een stuk ingewikkelder dan bijvoorbeeld voetbal of schaken,...
    € 24,99
  • De kracht van storytelling

    ISBN 9789047013341
    Niets werkt krachtiger dan een sterk verhaal om je ideeën goed over het voetlicht te brengen en zo mensen aan je te binden. Maar het bedenken en vertellen van een goed verhaal is nog niet zo eenvoudig. Zo ondervindt ook Victor. Zijn vreugde over zijn recente promotie tot manager externe relaties wordt overschaduwd door zijn matige prestaties bij het geven van lezingen die bij de nieuwe functie horen. Dan ontmoet hij Willem, die storytelling tot in de in de puntjes beheerst en zijn...
    € 19,99
  • ISBN 9789047013266
    In Praten met vreemden laat Malcolm Gladwell zien dat het wel vaker misgaat als we geconfronteerd worden met onbekenden. Dat doet hij aan de hand van een enorme hoeveelheid fascinerende verhalen: van de Cubaanse spion die jarenlang ongestoord in het Pentagon kon blijven werken tot de onterechte veroordeling van Amanda Knox, en de sympathie die de Britse premier Chamberlain opvatte voor Hitler. Steeds weer blijkt dat we totaal niet zijn toegerust om vreemden open en onbevooroordeeld...
    € 24,99
  • Hoe kun je net het verschil maken?

    ISBN 9789047013426
    “Het beslissende moment” van Malcolm Gladwell leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe idee Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: creatieve persoon kan de wereld veranderen. Er is meestal maar een klein zetje nodig om de bal aan het rollen te krijgen. Wie het beslissende moment herkent, heeft een recept voor succes in handen. Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer...
    € 15,00
  • ISBN 9789047013440
    Wil je bedrijfsmatig aan de slag met social media, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al actief op social media, maar weet je eigenlijk niet of alle tijd die je erin steekt wel bijdraagt aan je organisatiedoelen? Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden in samenwerking met de Universiteit Utrecht en tien vooraanstaande social media-experts een praktisch model dat is gebaseerd op twaalf zakelijke doelen. Stuk voor stuk doelen die met de inzet van social media...
    € 22,99
  • De geheime kracht van emoties op het werk

    ISBN 9789047013150
    Je komt op je werk en na één blik op je altijd chagrijnige collega zakt de moed je alweer in de schoenen. Je manager schrijft op vrijdagavond: ‘Ik heb je mail gelezen, kunnen we het hier maandagochtend meteen over hebben?’ en vervolgens zit je het hele weekend in spanning: vindt hij dat je goed bezig bent of is er een probleem? Of je bent leidinggevende en je vraagt je af: kan ik mijn onzekerheid delen met mijn medewerkers of verliezen ze dan hun vertrouwen in mij? Onze...
    € 22,99
  • in 5 stappen je financiële doelen bereiken

    ISBN 9789047013228
    Hoe zorg je ervoor dat je geld voor jou gaat werken, in plaats van dat jij alleen maar heel hard moet werken voor je geld? Marjan Heemskerk, bekend van haar blog en vlogkanaal The happy financial, weet precies hoe je dat doet. Aan de hand van haar eenvoudig te volgen 5-stappenmodel kan zelfs de grootste struisvogel de weg naar financiële vrijheid vinden. Want als je eenmaal weet hoe en waar je moet beginnen, zijn financiën echt niet alleen maar saai en vervelend, maar juist...
    € 19,99
  • ISBN 9789047013280
    Bedrijven investeren veel geld in het aantrekken van talentvolle mensen. Maar je hebt weinig aan briljante werknemers als zij zich niet durven uit te spreken. De continue stroom van nieuwe ideeën, gedurfde oplossingen en opbouwende kritiek die bedrijven nodig hebben om innovatief te zijn wordt afgeremd door het menselijk instinct om ‘erbij te willen horen’. Ook kan de cultuur van een organisatie intimiderend werken, terwijl het juist van groot belang is dat werknemers niet...
    € 27,99
  • ISBN 9789047013433
    Al dertig jaar lang voert de klassieker De zeven eigenschappen de toplijsten aan. Het is het boek dat het genre persoonlijke ontwikkeling op de kaart zette. Nog steeds weten vele leergierige mensen hun weg te vinden naar het gedachtegoed van Stephen R. Covey. Hij verdiepte zich in alles wat er ooit geschreven was over geluk en hoe je dat kunt bereiken. Hij ontdekte de zeven eigenschappen die je helpen om een gelukkig, effectief en gebalanceerd leven te leiden. Hij schreef een baanbrekend...
    € 32,50
  • Inzichten voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    De rol van de ambtenaar verandert voortdurend. Was het voorheen vooral belangrijk de regels nauwgezet toe te passen of de (financiële) doelstellingen van het project te bewaken, nu moet je in dialoog met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Het werk wordt daardoor steeds complexer. De auteurs, zelf ambtenaar, ontdekten tijdens hun studie aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur en aan Harvard University een manier van kijken die hen helpt deze nieuwe rol in te vullen,...
    € 29,99
 
<<

Aanbiedingsfolders

Zomer 2019

Voorjaar 2019

Najaar 2018

Tweets @Businessboek