Business Contact Facebook Twitter

Meesters in Management: deze schrijvers moet je gelezen hebben

Managementboeken zijn al lang niet meer alleen voor managers. Ze worden geschreven voor iedereen die werkt of onderneemt, en kunnen rekenen op een toenemende populariteit. Maar welke boeken beklijven en overleven alle kortdurende hypes en trends?

We zetten daarom achttien van onze topauteurs in de schijnwerpers die hun sporen verdiend hebben. Hier vind je de profielen per schrijver. Dit zijn de 15 boeken die je gelezen moet hebben:

  • de gouden cirkel van ondernemen

    ISBN 9789047004943
    'Begin met het waarom' helpt je om beter en authentieker leiding te geven en om je organisatie, je team en medewerkers te inspireren. Elke CEO of directeur kan je vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen. Simon Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom...
    € 15,00
  • snel en effectief plannen met OGSM

    ISBN 9789047008408
    Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt...
    € 14,99
  • hoe je ervoor zorgt dat samenwerken leuk blijft

    ISBN 9789047001966
    De kern van samenwerking in teams blootgelegd.
    € 20,00
  • In 5 stappen naar echte vernieuwing

    ISBN 9789047010371
    Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie.
    Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor...
    € 24,99
  • ISBN 9789047054641
    Dit belangrijkste businessboek van de 20ste eeuw heeft miljoenen mensen geholpen meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen en het werk in talloze bedrijven fundamenteel verbeterd.
    € 27,50
  • hoe managers onbewust verandering blokkeren

    ISBN 9789047003960
    In 'Doorbreek de cirkel' beschrijft Arend Ardon dat de meeste managers weliswaar veel kennis hebben over verandermanagement, maar het in de praktijk toch nogal eens spaak loopt. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Onbewust hebben wij aannames over medewerkers die ons juist in de problemen brengen. En al even onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties die hieruit...
    € 23,99
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    De verassende waarheid over wat ons echt motiveert.
    € 20,00
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    Bioloog Patrick van Veen laat zien dat ons gedrag op ons werk veel gemeen heeft met dat van apen en legt aan de hand van grappige herkenbare voorbeelden uit hoe je voordeel met deze kennis te doen.
    € 18,50
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • draagvlak zonder dwang

    ISBN 9789047010678
    Jan van Setten vertelt in zijn klassieker ‘Hoe krijg ik ze zover?’ hoe je je medewerkers met glashelder management door de verschillende fases van gedragsverandering heen krijgt.
    € 20,00
  • de psychologie van overtuigen

    ISBN 9789047005568
    Pacelle van Goethem is Nederlands bekendste overtuigingsdeskundige. Word net zo succesvol als zij met behulp van de adviezen uit deze jarenlange bestseller.
    € 23,99
  • een nieuwe kijk op de fundamenten op ons leven: werk, school, zorg, overheid en management

    ISBN 9789047009139
    Nieuwe technologieën, vormen van samenwerken en verdienmodellen: de kranten staan er bol van. De veranderingen gaan nu zo snel dat onze organisaties en werkvormen, die nog gericht zijn op het vinden van langdurig werkende oplossingen, steeds vaker vastlopen. 'Nooit af' van Martijn Aslander en Erwin Witteveen is het vervolg op 'Easycratie', dat gaat over deze nieuwe netwerk- en informatiesamenleving inhoudt en hoe deze is ontstaan. In 'Nooit af' ligt de focus op de gevolgen ervan. 'Nooit...
    € 24,99
 
<<

 

Locatie