Business Contact Facebook Twitter

Meesters in Management: deze schrijvers moet je gelezen hebben

Managementboeken zijn al lang niet meer alleen voor managers. Ze worden geschreven voor iedereen die werkt of onderneemt, en kunnen rekenen op een toenemende populariteit. Maar welke boeken beklijven en overleven alle kortdurende hypes en trends?

We zetten daarom achttien van onze topauteurs in de schijnwerpers die hun sporen verdiend hebben. Hier vind je de profielen per schrijver. Dit zijn de 15 boeken die je gelezen moet hebben:

  • de gouden cirkel van ondernemen

    ISBN 9789047004943
    'Begin met het waarom' helpt je om beter en authentieker leiding te geven en om je organisatie, je team en medewerkers te inspireren. Elke CEO of directeur kan je vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen. Simon Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom...
    € 15,00
  • snel en effectief plannen met OGSM

    ISBN 9789047008408
    Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt...
    € 14,99
  • hoe je ervoor zorgt dat samenwerken leuk blijft

    ISBN 9789047001966
    De klassieker over beter teamwork
    € 20,00
  • In 5 stappen naar echte vernieuwing

    ISBN 9789047010371
    Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie.
    Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor...
    € 24,99
  • ISBN 9789047054641
    'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey is wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen. Het leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
    € 27,50
  • hoe managers onbewust verandering blokkeren

    ISBN 9789047003960
    In 'Doorbreek de cirkel' beschrijft Arend Ardon dat de meeste managers tegenwoordig veel kennis hebben over verandermanagement, maar het toch in de praktijk nogal eens spaak loopt. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Zonder dat we het weten hebben wij aannames over onze medewerkers die ons juist in de problemen brengen. En onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties...
    € 23,99
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    Heel lang werd alom aangenomen dat je mensen het best kunt motiveren met een materiële beloning, zoals een geldbonus. Niet waar, zegt Daniel H. Pink. Hij betoogt dat het geheim van beter presteren en meer voldoening ligt in de menselijke behoefte regisseur te zijn van ons eigen leven, nieuwe dingen te leren en goed te doen. Gebaseerd op vijftig jaar wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en motivatie onthult Pink de mismatch tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven...
    € 25,99
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    In Help, mijn baas is een aap! beschrijft bioloog Patrick van Veen het gedrag dat we dagelijks vertonen als we aan het werk zijn. Niet alleen de baas, maar elke werknemer wordt onder de loep genomen. Dit gedrag wordt verduidelijkt aan de hand van een vergelijking met het sociale gedrag dat apen vertonen. We delen tenslotte heel veel met onze 'evolutionaire verwanten'. U zult bijvoorbeeld beter begrijpen waarom zakenlunches zoveel goeds opleveren, of wat de positieve gevolgen van stress...
    € 18,50
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • draagvlak zonder dwang

    ISBN 9789047010678
    Met glashelder management weerstand weerleggen en je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maken.
    € 20,00
  • de psychologie van overtuigen

    ISBN 9789047005568
    Herziene editie van een everseller
    € 23,99
  • een nieuwe kijk op de fundamenten op ons leven: werk, school, zorg, overheid en management

    ISBN 9789047009139
    Nieuwe technologieën, vormen van samenwerken en verdienmodellen: de kranten staan er bol van. De veranderingen gaan nu zo snel dat onze organisaties en werkvormen, die nog gericht zijn op het vinden van langdurig werkende oplossingen, steeds vaker vastlopen. 'Nooit af' van Martijn Aslander en Erwin Witteveen is het vervolg op 'Easycratie', dat gaat over deze nieuwe netwerk- en informatiesamenleving inhoudt en hoe deze is ontstaan. In 'Nooit af' ligt de focus op de gevolgen ervan. 'Nooit...
    € 24,99
 
<<
 

Locatie