Storytelling is de sleutel tot succes voor jou als leider, team en organisatie. Met een goed verhaal krijg je de neuzen dezelfde kant op, beweeg je mensen richting een nieuwe visie of strategie en creëer je een hechter team. De basis van je verhaal wordt volgens storytellingexpert Herman Wegter gelegd met deze eerste drie stappen:
1. De protagonist. Kies een hoofdpersoon die een veilige en interessante manier biedt aan de toehoorder om een situatie of probleem echt te ervaren. Dit kan een persoon zijn (medewerker, klant etc.), organisatie of een metafoor.
2. De call-to-adventure. Er moet iets gebeuren waardoor de hoofdpersoon in beweging moet komen.
3. De man op de maan. Welke richting beweegt de protagonist op, ofwel wat is het grote, concrete doel?
Door na te denken over deze drie stappen heb je de basis op orde. Hoe je dat doet en daarna verder gaat lees je in het boek ‘Goed verhaal‘ van Herman Wegter, waarin hij het geheim van een goed verhaal onthult in een methode waarmee je direct aan de slag kunt.