Business Contact Facebook Twitter

Meesters in management 6: Marc van Eck & Ellen van Zanten

Naam: Marc van Eck en Ellen van Zanten

Woonplaats: Amsterdam en Rotterdam.

Opleiding: Marc van Eck heeft Bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen gestudeerd en Ellen van Zanten Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Eerdere baan: Marc van Eck en Ellen van Zanten kennen elkaar van hun eerdere werk bij Procter & Gamble, waar zij de OGSM-methodiek (Objective, Goals, Strategies, Measures) geleerd hebben.

 

Businessplan op 1 A4

In Businessplan op 1 A4 (herziene en uitgebreide editie 2015) leer je hoe je een plan maakt dat wél werkt. Het plan op 1 A4 -volgens de OGSM-methodiek- leidt van visie naar actie en verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.

 

Kenmerkend citaat: ‘OGSM helpt om goede plannen te maken en hier slim aan te werken. Of het nu gaat om werk of om privé. Want dromen of plannen hebben is leuk, maar goede plannen hebben en deze waarmaken is veel leuker.’ OGSM is ook ontstaan uit ergernis over die dikke pakken papier die altijd onderin de lade verdwijnen.

Verdienste: Marc van Eck en Ellen van Zanten zijn partners bij strategisch marketingsadviesbureau Business Openers. In deze adviespraktijk hebben zij de afgelopen jaren veel van hun klanten met OGSM verder geholpen. Dankzij hun boek Businessplan op 1 A4 en de Engelse vertaling The 1 page business strategy, is deze methode voor iedereen beschikbaar en hij wordt dan ook veelvuldig toegepast.

 

Filmpje: Hoe word je succesvoller met OGSM? Bekijk het in onderstaand filmpje!

Wat je misschien nog niet wist: Marc van Eck heeft samen met Arnold Noorduijn een eigen koffiemerk opgericht en op de markt gebracht: Medellín Secret. Voor deze koffie verbouwen, oogsten, branden en vermarkten de koffieboeren de bonen zelf, zonder dure tussenschakels. Zo krijgen de koffieboeren meer geld voor hun waar. Medellín Secret behaalde tal van kwaliteitsprijzen, waaronder de eerste plaats in de smaaktest van topkok Pierre Wind.

In ‘Meesters in Management’ zetten we achttien van onze invloedrijke schrijvers in de schijnwerpers, die al vele jaren lang mensen inspireren met hun werk. Dit is het zesde deel in deze reeks.