Business Contact Facebook Twitter

De Week van het Werkgeluk: 'Hart in de zaak' en 'Het Happy Office manifest'

Iedereen wil graag gelukkig zijn, ook op het werk. Tenslotte brengen we daar een groot deel van onze tijd door. Daarbij heeft ons werkgeluk grote invloed op de rest van ons leven. Om het werkgeluk meer onder de aandacht te brengen, hebben Maartje Wolff & Fennande van der Meulen, auteurs van ‘Het Happy Office manifest‘, de laatste week van september als Week van het Werkgeluk uitgeroepen!

 

Het Happy Office Manifest’ van Maartje Wolff en Fennande van der Meulen is het meest complete en praktische boek over werkgeluk dat er is. Het is inmiddels bewezen dat werkgeluk gezonder, succesvoller, productiever, innovatiever én creatiever maakt. Toch wordt er maar weinig aandacht aan besteedt. ‘Het Happy Office Manifest’ helpt je om stap voor stap een positieve werkcultuur voor jezelf, het team en de organisatie te creëren. Daarbij gaat het niet over salaris, vers fruit en gemaakt blij zijn, maar over betekenis, voldoening, verbinding en plezier. Over veiligheid, goed samenwerken en resultaten behalen die ertoe doen. De moeite waard dus om veel meer aandacht aan werkgeluk te besteden dan we over het algemeen doen. Wolff en van der Meulen wisselen wetenschap en theorie af met praktijkvoorbeelden, succesverhalen, waardevolle oefeningen en heel veel nuttige tips.

Kortom, werkgeluk is niet alleen voor jezelf als medewerker, maar ook voor organisaties relevant, aldus Het Happy Office manifest. Gelukkige medewerkers zijn gezonder, meer betrokken, werken beter samen en zijn productiever. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf en medewerkers het beste uit zichzelf halen?

Quinty Danko en Sybrich Willemsma leggen in ‘Hart in de zaak’ uit dat niets belangrijker is voor je bedrijfssucces dan trotste, betrokken medewerkers. Aan de hand van ruim twintig jaar ervaring in management en hr ontwikkelden Quinty Danko en Sybrich Willemsma een doortimmerde manier om een bedrijf met een kloppend hart te bouwen. Met hun we-kigai-model bepaal je de successtrategie; met hun 6c-model zorg je voor de uitvoering. Maak met ‘Hart in de zaak’ van jouw bedrijf een succesvol bedrijf met medewerkers die graag het beste uit zichzelf halen. Zo draag je bij aan een menselijkere maatschappij en word je die gewilde werkgever waarvoor het talent in de rij staat.

 

De Week van het Werkgeluk is van 21 tot 27 september. Benieuwd naar meer? Kijk hier voor meer informatie over de week.