Business Contact Facebook Twitter

Vergroot je kans op succes met een businessplan. Bookstories 6 met Marc van Eck

Marc van Eck: ‘Een goede branding is ontzettend belangrijk, maar die branding ontstaat  in je plan. Je moet in je plan een keuze maken. Een merk creëren zonder plan leidt echt tot niks. Je kunt het toevallig goed doen, maar wil je jouw kans op succes vergroten, dan heb je een plan nodig.’ Laten veel mensen daar nou enorm tegenop zien. Dat is niet nodig! In zijn bestseller Businessplan op 1 A4, leert Marc van Eck je hoe je aan de hand van de OGSM-methode een goed businessplan schrijft van maar één A4.

In onze interviewserie Bookstories – in samenwerking met 7DTV, vertelt hij over deze methode, hoe het je dwingt je te kiezen waardoor het overzichtelijk wordt en de kans op succes toeneemt. In het kort: ‘Objective’ zijn je doelen. ‘Goals’ zijn de cijfers. ‘Strategy’ zijn je sub-keuzes: hoe verdeel je jouw resources. Bij ‘Measures’ ga je dit meten.

Bekijk hier deze nieuwe aflevering van Bookstories.

Meer weten? Bekijk het boek Businessplan op 1 A4 hier.