Business Contact Facebook Twitter

BookStories: schrijvers over de essentie van de beste businessboeken

Veel professionals willen graag leren en zich blijven ontwikkelen. Daarom zijn we met 7DTV de serie BookStories gestart over de essentie uit de allerbeste businessboeken.

Bekijk de gesprekken hier (klik op de afbeelding).

Meer lezen? Dit zijn de besproken boeken:

  • snel en effectief plannen met OGSM

    ISBN 9789047008408
    Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt...
    € 14,99
  • de klassieker over de slimste beleggingsstrategie

    ISBN 9789047008170
    Volgens Warren Buffet verreweg het beste boek over beleggen dat ooit is geschreven.
    € 24,99
  • de zeven eigenschappen samengevat

    ISBN 9789047008903
    'De kleine Covey'. Een handige samenvatting van Stephen Covey's 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap'.
    € 11,99
  • Ontwerp je optimale salesorganisatie

    ISBN 9789047013594
    Terry van den Bemt legt in ‘De Sales Architect’ uit hoe je sales nu echt goed aanpakt. Sales is allang geen eendimensionaal trucje meer. Het is een veelzijdig gebied dat veel meer vraagt dan een dosis enthousiasme en doorzettingsvermogen. Het opbouwen van een goed geolied salessysteem is belangrijk. Of je nu commercieel verantwoordelijk bent voor een klant, een team of je eigen bedrijf. Terry van den Bemt neemt je mee over de volledige breedte van het hedendaagse salesvak....
    € 20,00
  • ISBN 9789047054641
    Dit belangrijkste businessboek van de 20ste eeuw heeft miljoenen mensen geholpen meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen en het werk in talloze bedrijven fundamenteel verbeterd.
    € 27,50
  • ISBN 9789047013433
    Dit belangrijkste businessboek van de 20ste eeuw heeft miljoenen mensen geholpen meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen en het werk in talloze bedrijven fundamenteel verbeterd.
    € 34,99
  • Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

    ISBN 9789047013242
    Bedrijven maken al jaren steeds meer winst, maar werkenden zien dat nauwelijks terug in hun portemonnee. Zorg, onderwijs en politie zijn ondertussen uitgehold. Hoe kan dat? Waarom accepteren we dat?
    € 20,00
  • 6 zekerheden voor een goede start als leidinggevende

    ISBN 9789047013761
    Jelle van der Lugt beschrijft in ‘Het boek voor jonge teamleiders’ hoe het was om als 24-jarige teamleider te zijn bij het Vattenfall Solar Team van de TU Delft. Aan hem de spannende taak om met een team van studenten een zonneauto te bouwen die tijdens een achtdaagse race in Zuid-Afrika de concurrentie kon verslaan. Maar hoe doe je dat eigenlijk, leidinggeven aan een team? In dit boek deelt Jelle zijn ervaringen en beschrijft hij zes zekerheden die hij heeft ontdekt om met overtuiging...
    € 21,99
  • Shortcuts naar overtuigingskracht

    ISBN 9789047014706
    In ‘Macht aan de aardige mens’ van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen. Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica, en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ hoe overtuigen werkt. ‘Macht aan de aardige mens’ bevat het deel daaruit over overtuigingskracht....
    € 12,99
  • in 5 stappen je financiële doelen bereiken

    ISBN 9789047013228
    In ‘The happy financial’ laat Marjan Heemskerk je zien hoe je ervoor kan zorgen dat geld voor jou gaat werken in plaats van andersom. Met het vijfstappenplan in dit boek heb je snel inzicht in je financiën, bepaal je je langetermijndoelstellingen, kom je erachter wat je écht nodig hebt door middel van een back to basics-periode en bouw je vermogen op. Of je nu meer wilt overhouden aan het einde van de maand, helemaal financieel onafhankelijk wilt worden of je eigen onderneming...
    € 19,99
  • De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

    ISBN 9789047014539
    Bestsellerauteur Lanting belicht nu eens niet dé formule voor succes. Hij loodst organisaties langs de vijf faalfactoren en vertelt hoe je als organisatie toegevoegde waarde levert in de toekomst.
    € 24,99
 

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang gratis leesfragmenten van de in de BookStories besproken boeken in je mailbox. Te beginnen met het hoofdstuk 1 (Het fundament) van De kleine Covey.