Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • succesvol veranderen in moeilijke omstandigheden

    ISBN 9789047000921
    Laat op levendige wijze zien hoe je als team of organisatie om kunt gaan met veranderingen en crisissituaties, en hoe je nieuwe kansen kunt creëren.
    € 20,00
  • vier wegen naar authentiek en verantwoord leiderschap

    ISBN 9789047001218
    Paulien Assink zet in Uit het harnas! aan tot het inslaan van nieuwe wegen. Het harnas is een figuurlijke gevangenis waarin mensen zich opsluiten, waardoor ze zich afgescheiden voelen van zichzelf en elkaar. Het is alles wat mensen tegenhoudt om hun eigen grenzen te overstijgen aldus Paulien Assink. Ieder van ons is erbij gebaat om zich af te vragen of dit het leven is dat we willen leiden, of we echt vanuit onze innerlijke kracht de wereld het beste geven wat we te bieden hebben....
    € 25,99
  • voorheen 'Krijgen is een kunst'

    ISBN 9789025419844
    Directeuren, managers, bedrijfsplanners en marketing-managers hebben vaak behoefte aan concepten, denkkaders en voorbeelden van inspirerende uitgangspunten voor het kiezen van hun strategieën. De parallel met de krijgskunde kan daarbij veel vruchtbare ideeën opleveren voor het ondernemingsbeleid, niet in het minst vanwege de efficiëntie waarmee een militaire 'manager' zijn doelen in een onverbiddelijke omgeving en onder de grootste druk moet bereiken. Ook in het bedrijfsleven...
    € 29,99
  • concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

    ISBN 9789025418281
    David Norton en Robert Kaplan stellen in ‘Strategie in kaart gebracht’ dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie...
    € 29,99
  • 400 dierenmetaforen over organisatieverandering

    ISBN 9789025418892
    Laat zien hoe je metaforen kunt toepassen in de praktijk van en het denken over organisatieverandering.
    € 28,99
  • het meten van strategie, mensen en prestaties

    ISBN 9789025415044
    Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling...
    € 33,99
  • ISBN 9789025496135
    De autoriteit op het gebied van concurrentie en strategie, Michael E. Porter, bundelt in dit boek zijn belangrijkste artikelen van de afgelopen vijftien jaar. Daarnaast zijn twee volledig nieuwe artikelen toegevoegd en een inleiding waarin Porter de samenhang tussen zijn artikelen duidelijk maakt. Helder legt hij uit hoe zijn ideeën ontstonden, vorm kregen en zich verder ontwikkelden. De twee nieuwe artikelen bevatten zijn nieuwste inzichten op het gebied van concurrentiestrategie....
    € 29,99
  • analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten

    ISBN 9789025404659
    Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak...
    € 29,99
  • een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling

    ISBN 9789047000280
    Getting to Yes, de praktische gids voor het best mogelijke resultaat in elke onderhandeling.
    € 23,99
  • de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

    ISBN 9789025400866
    Concurrentievoordeel' begint waar 'Concurrentiestrategie', het boek waarmee Michael Porter grote bekendheid kreeg, eindigt. Liet hij in 'Concurrentiestrategie' het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in 'Concurrentievoordeel' beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt de strategische planner uitgebreide analyseschema's, waarmee hij de prestaties van zijn bedrijf voor de toekomst kan bepalen. Porter...
    € 29,99
 

Tweets @Businessboek