Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • En 99 andere belangrijke technlogische vragen van deze tijd

    ISBN 9789047013891
    Rens van der Vorst geeft in ‘Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem’ antwoord op belangrijke technologische vragen. Want we leven meer dan ooit in een wereld vol digitale technologie. Videovergaderingen. Selfies. Big Data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoins. Kunstmatige intelligentie. Biotechnologie. Algoritmes. Spotify. Smartphones. Zelfrijdende auto’s. Dickpics. Robots. En dat is slechts een niet geheel willekeurige selectie. Zo’n...
    € 17,50
  • De kunst van vragen stellen in plaats van opdragen

    ISBN 9789047014317
    Creëer een cultuur waarin misstanden aan de kaak gesteld worden, waarin bazen die het mis hebben tegengesproken worden, waarin ideeën vrij geopperd worden; waarin vragen vrijstaat.
    € 15,99
  • ISBN 9789047014171
    Erling Kagge brengt in ‘Filosofielessen voor avonturiers’ de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed als eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest bereikte. Zijn ervaringen die hij opdeed tijdens de barre expedities naar deze verre uithoeken van de wereld, combineert hij in dit boek met zijn ervaringen als ondernemer en inzichten uit de wereldfilosofie en wetenschap. ‘Filosofielessen voor avonturiers’...
    € 17,50
  • Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

    ISBN 9789047013242
    Bedrijven maken al jaren steeds meer winst, maar werkenden zien dat nauwelijks terug in hun portemonnee. Zorg, onderwijs en politie zijn ondertussen uitgehold. Hoe kan dat? Waarom accepteren we dat?
    € 20,00
  • Over dromen en doen

    ISBN 9789047014690
    In de bestseller ‘Het geheim van bol.com’ geeft Michel Schaeffer, die vanaf de beginjaren deel uitmaakte van het team, een zeldzaam kijkje achter de schermen van het bedrijf in het tijdperk waarin de wereld de stap naar online maakte. Bol.com is een Nederlands succesverhaal en weet al vele jaren lang vriend en vijand te verbazen. Een fascinerend verhaal over groot durven denken, omgaan met succes en teleurstellingen en de drang naar continue vernieuwing, dat je zal inspireren...
    € 15,00
  • Een nieuw scenario voor groei

    ISBN 9789047013969
    In ‘Bloei’ vraagt Elske Doets zich af waarom de wereld maar blijft opkijken naar multinationals, grote banken, denktanks, politici en wereldleiders die economische groei heilig hebben verklaard. Gaat nóg meer focus op kille cijfers ons leven beter maken? Nee, zegt Zakenvrouw van het Jaar en ondernemer Elske Doets. Als oprichter van de Young Lady Business Academy ziet zij een hoopvolle, nieuwe generatie vrouwelijke ondernemers tot wasdom komen. Een generatie die niet rekent...
    € 19,99
  • Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken

    ISBN 9789047013693
    Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel beschrijven in ‘Mensenwerk’ hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden. Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie. Van Leeuwe en Van de Peppel beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers...
    € 19,99
  • Bijlezen, fun en facts, trends en tips, quizzes en tests 2020

    ISBN 9789047013754
    Het Vakantieboek voor professionals en managers wordt samengesteld uit de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van uitgeverij Business Contact, aangevuld met samenvattingen van de boeken waar je als professional wel iets van gelezen móét hebben. Met dit boek in de hand kun je bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken om werk en privé slimmer...
    € 15,00
  • Zijn werk over kapitaal en ideologie samengevat

    ISBN 9789047014157
    Financieel journalisten Wouter van Bergen en Martin Visser vatten Piketty's nieuwste boek helder en deskundig samen. Met apart hoofdstuk over de Nederlandse situatie.
    € 11,99
  • Lessen in creatief leiderschap als CEO van Disney

    ISBN 9789047013808
    In ‘De rit van mijn leven’ kijkt Robert Iger, een van de succesvolste en meest innovatieve CEO’s in onze tijd, terug op zijn carrière. Robert Iger werd CEO van The Walt Disney Company in 2005, op een moment dat het bedrijf er slecht voorstond. Disney had te maken met zware concurrentie in een markt die op zijn kop werd gezet door razendsnelle technologische ontwikkelingen. Vijftien jaar later is Disney het grootste en meest gerespecteerde mediabedrijf ter wereld. Het is eigenaar...
    € 24,99
  • Effectiever communiceren met DISC

    ISBN 9789047013792
    Merrick Rosenberg en Daniel Silvert, coaches met veel ervaring in het internationale bedrijfsleven, introduceren in ‘Hoogvliegers’ de principes van DISC. Met sommige collega’s of medewerkers wil de samenwerking maar niet vlotten. Zij pakken zaken heel anders aan en de communicatie verloopt stroef. Het is alsof je tegen een muur praat – maar misschien denken zij wel hetzelfde… In dit soort gevallen kan de DISC-methode uitkomst bieden. DISC geeft inzicht in je communicatiestijl:...
    € 21,99
  • make work more fun

    ISBN 9789047011316
    Werk kan leuker, beter en inspirerend zijn, ook voor jou! Luister naar wat de Corporate Rebels ontdekten bij de meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, en tegendraadse ondernemers.
    € 20,00
 
<<

Tweets @Businessboek