Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • drijfveren en dilema's van ondernemers in de betekeniseconomie van ondernemers in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047011651
    'Afwisselend en interessant.' – Slow Management
    € 22,50
  • Over zinloos werk, waarom het toeneemt en hoe we het kunnen bestrijden

    ISBN 9789047011767
    In ‘Bullshit jobs’ stelt antropoloog en invloedrijk denker David Graeber dat een groot deel van ons werk zinloos moet zijn. Want dankzij de technologie kunnen we voor onze productiebehoefte met een vijftienurige werkweek toe, en toch maken we allemaal nog steeds volle dagen. Hij kreeg op een blog hierover duizenden reacties: over de hele wereld blijken veel mensen het fenomeen te kennen. Nota bene: een bullshit job is een baan waarvan de persoon zelf vindt dat het (deels)...
    € 24,99
  • De kunst van beminnelijke doeltreffendheid

    ISBN 9789047011330
    In ‘Verdrink geen dooie eend’ deelt topadvocaat Marry de Gaay Fortman, op basis van haar ervaringen aan de top als vrouw in een mannenwereld, haar inzichten in hoe we verbinding kunnen zoeken om succesvoller, slagvaardiger en innovatiever te worden. De belangrijkste lessen: verdrink geen dooie eend, oftewel: laat situaties niet escaleren en besteed weinig aandacht aan iets negatiefs. Als je motto “getting to yes” is hoef je nooit meer iemand zijn ongelijk, onvermogen of falen...
    € 20,00
  • Maak ruimte om te experimenteren, innoveren en leren

    ISBN 9789047011460
    In ‘Instituut voor Briljante Mislukkingen’ laat hoogleraar Paul Louis Iske zien hoe je ruimte kunt maken om te experimenteren, innoveren en leren. ‘Van fouten maken kun je leren.’ ‘Ondernemen is vallen en opstaan.’ Uitspraken waar je het moeilijk mee oneens kunt zijn, en toch blijkt het in de praktijk niet zo eenvoudig. Meer dan ooit richten we ons op succes en zijn we erop ingesteld alle sporen van onze fouten en mislukkingen zo snel mogelijk uit te wissen. Dat is niet...
    € 25,00
  • Hoe macht verschuift in de netwerkmaatschappij en wat dat voor ons betekent

    ISBN 9789047009528
    In ‘New Power’ laten Jeremy Heimans en Henry Timms zien hoe macht verschuift en wat dat voor ons betekent. Eeuwenlang waren de regels van de macht glashelder. Macht was iets dat je moest grijpen, om het vervolgens niet meer los te laten. Onder deze ‘oude macht’ leefden we in een wereld van heersers en onderdanen. Maar dat is veranderd: de oude macht maakt plaats voor een nieuwe macht. Van #MeToo tot Harvey Weinstein, van Obama tot Trump, van YouTube tot duisterder fenomenen...
    € 24,99
  • Hoe we de gedragseconomie uitvonden

    ISBN 9789047011620
    Nobelprijswinnaar Richard Thaler vertelt in ‘Misbehaving’ het verhaal van drie wetenschappers die in een gezamenlijke queeste de economie op haar kop zetten en vrienden werden voor het leven. Toen in de jaren zeventig economie als een harde wetenschap werd geprofileerd, rebelleerde een klein groepje wetenschappers hiertegen. Zij stelden dat er een belangrijk ding over het hoofd werd gezien in de economie: de mens. Thaler, Kahneman en Tversky legden de basis voor wat we nu de gedragseconomie...
    € 24,99
  • Een onverenigd koninkrijk

    ISBN 9789047011590
    In ‘Brexitland’ laat correspondent Mathijs Schiffers zien hoe het Brexit-referendum het Verenigd Koninkrijk in een existentiële crisis heeft gestort. Noord staat tegenover zuid, jong tegenover oud, arm tegenover rijk. Schiffers was erbij toen de Britten besloten om de Europese Unie te verlaten. Het verraste hem zo dat hij op zoek ging naar antwoorden. Hoe kan het dat de gevestigde orde zo op het verkeerde been werd gezet? Is de afstand tussen politici en het volk te groot...
    € 19,99
  • ISBN 9789047010708
    In ‘Zaken die je raken’ beschrijven Willemijn Verloop, Mark Hillen en Kaat Peeters in een inspirerende no-nonsensestijl hoe sociaal ondernemers uit Vlaanderen en Nederland met hun bedrijf grote maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Positieve verhalen over ‘zaken die je raken’ in hart en hoofd. De auteurs bespreken problemen én vooral oplossingen voor een betere wereld, rondom thema’s als consumeren, jongeren, vergrijzing, grond en voeding, circulariteit, energie...
    € 19,99
  • Concreet werken aan innovatie van publieke organisaties

    ISBN 9789047011507
    In ‘Van indammen naar laten stromen’ laat Menno Spaan zien hoe innovatie in publieke organisaties tot stand kan komen. De uitdaging voor de publieke sector is om in een complexe omgeving steeds meer te doen met beperkte middelen. Iedereen kijkt mee. Er mogen geen fouten worden gemaakt en er moet volgens de regels worden gewerkt. Tegelijk wordt van publieke organisaties verwacht dat ze in korte tijd anders gaan werken. In dit spanningsveld veranderen vraagt van publieke organisaties...
    € 29,99
  • ISBN 9789047011484
    Martine Vecht biedt met ‘Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren’ een compacte en overzichtelijke samenvatting van de belangrijkste methodes, instrumenten en technieken om je persoonlijke effectiviteit te verbeteren. Voor wie het fijne wil weten van productief, opgeruimd en stressvrij werken zonder er alle literatuur over te hoeven lezen. Handig als je snel informatie zoekt, onontbeerlijk wanneer je anderen adviseert bij het creëren van meer structuur en overzicht....
    € 18,99
  • Hoe je eigenaarschap kunt vergroten in elk team

    ISBN 9789047011378
    Pieter van der Haak weet als geen ander op basis van praktijkervaring tot de kern van de huidige leiderschapsimpasse door te dringen. En die impasse is: je wilt medewerkers meer eigenaarschap en verantwoording laten voelen, maar jij moet het als manager voor elkaar zien te krijgen. Hoe red je dat? Een van zijn oplossingen is regelruimte: Van der Haaks mooie term voor de essentie van het nieuwe leiderschap. Jouw taak als manager is om mensen te helpen ontdekken wat ze willen...
    € 20,00
  • Nieuw organiseren in tijden van complexiteit en onzekerheid

    ISBN 9789047011231
    In ‘De zinmakers’ duikt organisatiefilosoof Ben Kuiken in de wereld van complexiteit en onzekerheid. Hij laat zien dat wij mensen voortdurend streven naar controle en beheersing, maar dat dit ons bij complexiteit niet gaat helpen. Integendeel: hoe meer regels en systemen, hoe complexer het wordt. Dat wil echter niet zeggen dat je machteloos staat; als alles met alles samenhangt, heb je wel degelijk invloed. Lees in dit boek waar die invloed uit bestaat en hoe je die kunt aanwenden....
    € 20,00
 
<<

Tweets @Businessboek