Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Wat iedere manager moet weten over het succesvol inzetten van data

    ISBN 9789047013327
    Erik Elgersma legt in ‘Concurreren op kennis’ uit waarom er vaak wordt geroepen: ‘Data zijn het nieuwe goud’ en waarom slechts enkele bedrijven weten dat goud daadwerkelijk te delven. Want hoe zorg je ervoor dat je de relevante data op het juiste moment tot je beschikking hebt? Hoe vertaal je data naar bruikbare kennis en die kennis weer naar betere beslissingen? In de praktijk blijkt werken met data nog niet zo eenvoudig. In ‘Concurreren op kennis’ zet Erik Elgersma,...
    € 29,99
  • Werken met toekomstscenario's

    ISBN 9789047012887
    ‘Wijzer in de toekomst’ van Jan Nekkers heeft zich bewezen als hét handboek voor wie zelf met toekomstscenario’s aan de slag wil. Goede scenario’s helpen je om de impact van een veranderende omgeving te begrijpen én om een toekomstgerichte strategie te bepalen. In deze nieuwe, geheel herziene editie is ruim baan gemaakt voor de nieuwste ontwikkelingen bij het werken met toekomstscenario’s. Nekkers biedt naast state-of-the-artmethoden voor het ontwikkelen en gebruiken...
    € 24,99
  • Leiderschapslessen uit de woestijn

    ISBN 9789047013730
    In ‘De moderne schaapherder’ raakt auteur AlBaraa H. Taibah gefascineerd door het idee van de profeet of leider als herder. Het komt namelijk in alle grote religies voor – overdrachtelijk, maar ook letterlijk. Mohammed, Mozes, Jezus en Abraham: allemaal begonnen ze als schaapherder. AlBaraa H. Taibah, net afgestudeerd als MBA aan een Amerikaanse universiteit, besluit daarom tien dagen lang een kudde schapen te gaan hoeden in de Nefudwoestijn. Maar al na een paar uur in de woestijn,...
    € 17,50
  • Zijn boek over vriendschap en invloed samengevat

    ISBN 9789047013488
    Jacqueline de Jong laat je in De kleine Carnegie in kort bestek kennismaken met Dale Carnegie en de essentie van zijn klassieke boek How to Win Friends and Influence People (Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt).Het boek verscheen in 1936, maar wordt nog altijd gezien als een essentieel handboek voor iedereen die op zoek is naar meer succes en invloed binnen relaties. Volgens Carnegie draait het erom dat je anderen belangstellend tegemoet treedt en je in hen verplaatst;...
    € 11,99
  • Meer geluk in werk en moederschap

    ISBN 9789047011538
    Elsbeth Teeling, bekend van haar succesvolle platform De club van relaxte moeders, laat in ‘Mom You Can’ een tegengeluid te laten horen. Je leest zoveel negatieve berichten over de combinatie van werk en moederschap, terwijl de praktijk vaker het tegendeel bewijst. Het beste wat je carrière kan overkomen is kinderen krijgen. Ouders ervaren dat ze beter kunnen plannen, creatiever worden, meer gefocust zijn en betere keuzes maken. Voor ‘Mom You Can’ interviewde Elsbeth...
    € 20,00
  • ISBN 9789047013280
    Met ‘De onbevreesde organisatie’ zet Amy C. Edmondson het begrip psychologische veiligheid binnen organisaties en teams op de kaart. Dit veelgeprezen boek is gebaseerd op twintig jaar diepgaand onderzoek. Het toont met vele overtuigende praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing aan dat een bedrijf pas tot werkelijke vooruitgang komt als medewerkers zich vrij voelen om hun plannen en ideeën te bespreken en ook hun bedenkingen durven uiten.
    € 27,99
  • Inzichten voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    Ronald Derks en Bas van Leeuwen beschrijven in ‘De ideale ambtenaar’ hoe de rol van ambtenaar in de afgelopen decennia enorm is veranderd. Vroeger was het voor een ambtenaar vooral belangrijk om de regels nauwgezet en rechtvaardig toe te passen. In de laatste twintig jaar van de vorige eeuw kwam daar het resultaatgerichte denken bij, en tegenwoordig wordt van ambtenaren ook verwacht dat ze voortdurend in dialoog gaan met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Als ambtenaar...
    € 29,99
  • Strategieën voor de Nieuwe Tijd

    ISBN 9789047013990
    In De Tao van leiderschap laat John Heider zien hoe de principes van Tao juist in deze tijd het verschil kunnen maken om een bevlogen leider te zijn. In zijn beroemde werk Tao-teh-King (Hoe dingen gebeuren of werken) beschreef Lao-tse de regels voor doeltreffend leiderschap. In China is dit nog altijd een van de belangrijkste boeken. De Tao van leiderschap voert je mee in deze eeuwenoude diepe wijsheid, en combineert deze met praktische inzichten. Op iedere bladzijde vind je inspiratie...
    € 14,99
  • ISBN 9789047013884
    In de langverwachte opvolger van 'Begin met het waarom' helpt Sinek je op zijn onovertroffen manier om een nog sterkere en innovatievere organisatie op te bouwen.
    € 24,99
  • vijf stappen om met iedereen een akkoord te bereiken

    ISBN 9789047013174
    De Zweedse hoogleraar en onderhandelexpert Lars-Johan Åge leert je in ‘De happy-happymethode’ hoe je ervoor zorgt dat mensen wel openstaan voor je ideeën en hoe je samen tot een succesvol resultaat komt. Want herken jij dat ook? Dat frustrerende gevoel dat er te weinig gedaan wordt met jouw goede ideeën, plannen voorstellen, omdat het je onvoldoende lukt om anderen te overtuigen van het belang ervan? Åge ontwikkelde de happy-happymethode om samenwerken naar een hoger...
    € 20,00
  • Hoe je tegelijk kunt consolideren en innoveren

    ISBN 9789047013815
    Niets is moeilijker in een bedrijf dan je concentreren op groei en consolidatie, maar tegelijk alert blijven op nieuwe ontwikkelingen. Zelfs als je direct je strategie bijstelt, ben je vaak niet slagvaardig genoeg. Verandermanagement-expert John Kotter legt in dit boek uit dat de bedrijfshiërarchie de boosdoener is: die is het hart van je bedrijf, maar is domweg niet toegesneden op een werkelijkheid waarin verandering de norm is. Kotters revolutionaire idee is een duaal besturingssysteem:...
    € 20,00
  • bepaal je koers met het organisatiekompas

    ISBN 9789047012757
    Derksen (Oprichter online platform Marketingfacst) en creatief ondernemer Van der Linden leggen uit hoe je je organisatie fundamenteel transformeert aan de hand van drie duidelijke stappen.
    € 34,99
 
<<

Tweets @Businessboek