Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Zelf verandering creëren

    ISBN 9789047012573
    ‘Breek los uit het Doolhof’ van Spencer Johnson is het langverwachte vervolg op de everseller ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’, die in de afgelopen twintig jaar meer dan 30 miljoen mensen wereldwijd geholpen heeft om te gaan met verandering. Het is dus hoog tijd voor het vervolg: hoe kun je niet alleen omgaan met verandering, maar zelf verandering creëren? Dat is tenslotte wat er tegenwoordig van ons verwacht wordt. Deze parabel begint waar het vorige verhaal eindigde:...
    € 20,00
  • doelbewust omgaan met digitale overvloed

    ISBN 9789047011903
    Aandachtsexpert Cal Newport legt in ‘Digitaal minimalisme’ uit hoe je doelbewust kan omgaan met digitale overvloed. Steeds meer mensen maken zich zorgen over de invloed van de computer en met name de smartphone op onze concentratie, sociale relaties en tevredenheid. Op z’n minst zien we dat ze ons enorm veel tijd kosten – tijd die niet aan andere zaken kan worden besteed. In dit boek biedt Newport je een eenvoudige en praktische methode om je tijd online radicaal terug...
    € 24,99
  • Ontketen creativiteit en innovatie

    ISBN 9789047012085
    In ‘Warorde’ betoogt Peter Ros dat de volgende stap in de ontwikkeling van mens en organisatie een eeuwenoud principe is: de balans herstellen tussen orde en chaos. Niet méér orde en regels, maar een beetje chaos en meer vertrouwen. De mens neigt immers naar het optimaliseren van het bekende, terwijl vernieuwing vaak in het onbekende schuilt. Met heldere analyses, aansprekende voorbeelden en een positieve lens onderzoekt Ros de potentie van het onbekende. Dit boek is niet...
    € 20,00
  • hoe goede leiders inspireren tot actie

    ISBN 9789047012559
    Simon Sinek laat in ‘Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag. ‘Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer...
    € 15,00
  • Werken met aandacht in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047012436
    In ‘Diep werk’ wijst Cal Newport op de noodzaak van geconcentreerd werken om maximaal te kunnen presteren, een vaardigheid die we langzaam zijn kwijtgeraakt. Newport gebruikte de term ‘diep werk’ voor het eerst op zijn populaire blog. Hij raakte een zenuw: Newports artikelen over dit onderwerp werden honderdduizenden keren gelezen en overgenomen. De meeste mensen laten zich gemakkelijk onderbreken en besteden een groot deel van de dag aan oppervlakkige werkzaamheden. Dit boek...
    € 15,00
  • praktijkboek groeien met purpose

    ISBN 9789047012078
    In ‘De betekenisformule’ vertelt groei-expert Pieter van Osch (bekend van de Scaling up-methode) hoe je de betekeniseconomie tot in het hart van je bedrijf brengt en hoe je daarmee dubbele winst kunt boeken: financiële groei én maatschappelijke impact. De opkomende betekeniseconomie biedt enorme groeikansen voor iedere ondernemende CEO. Vrijwel elke bedrijfstak kan bijdragen aan een of meerdere aspecten van de grote uitdagingen waar de wereld voor staat: klimaat, grondstoffen,...
    € 22,99
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011804
    In ‘Disruptie in de overheid’ spitst Menno Lanting zijn inzichten over de zin en onzin van disruptie uit zijn bestseller ‘De disruptieparadox’ toe op de overheid. Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases geeft hij praktische handvatten en advies over hoe de publieke en semipublieke sector zichzelf op grote en op kleine schaal kunnen vernieuwen....
    € 20,00
  • Van social media naar social thing social thinking

    ISBN 9789047011446
    Koen Jordaans legt in ‘Social Shift’ uit hoe je social media strategisch kunt inzetten, zodat ze concreet bijdragen aan je doelstellingen. Het medialandschap is in hoog tempo aan het veranderen. Social media spelen daarbij een cruciale rol. Maar alleen een bedrijfspagina op Facebook, wat twitteren en met z’n allen op LinkedIn zitten, daar bereik je je doelgroep niet mee. De Social Shift is het model waarmee Koen Jordaans al vele bedrijven en organisaties heeft geholpen...
    € 24,99
  • ISBN 9789047002192
    Maak kennis met de kids van Zeveneik: Goof de Beer, Stuiter Konijn, Lily Stinkdier, Ed en Elsie Eekhoorn, Steven Stekelvarken en niet te vergeten Allie Allemansvriend (en Ernst de Worm, maar die verstopt zich graag). Ieder dier staat symbool voor een van de zeven eigenschappen uit de internationale bestseller De zeven eigenschappen van Stephen Covey en samen beleven ze veel avonturen.  Met het kleurrijke prentenboek De zeven eigenschappen van Happy Kids...
    € 18,50
  • zijn vooruitstrevende visie samengevat

    ISBN 9789047011422
    De kleine Keynes van Harry van Dalen en Kees Koedijk is een handige samenvatting van het gedachtegoed van de Britse econoom John Maynard Keynes, een veelzijdig intellectueel die een grote betrokkenheid voelde bij het wel en wee van de wereld. Zijn bekendste werk ‘The General Theory of Employment, Interest and Money’, dat in 1936 verscheen, domineerde tot eind jaren zeventig het overheidsbeleid. Keynes ontwikkelde zijn vooruitstrevende visie als antwoord op de grote vraagstukken...
    € 11,99
  • ISBN 9789047012122
    De geschiedenis herhaalt zich. Bij de introductie van de auto vreesde men voor banen en veiligheid. Als een auto over straat reed, moest deze worden aangekondigd door een man met een vlag, zodat er geen gewonden zouden vallen. Inmiddels kunnen we ons dat niet meer voorstellen. Bij elke introductie van een innovatie is de reactie hetzelfde; zo ook bij kunstmatige intelligentie. Maar moeten we de komst van ai echt vrezen? Jim Stolze zet innovatie in een ander daglicht en ontsluit...
    € 8,99
  • Over flow en optimaal geluk

    ISBN 9789047011989
    In ‘De kleine Csikszentmihalyi’ vat Jeroen Ansink de belangrijkste inzichten over flow en optimaal geluk samen. ‘Flow’ is een bekend begrip om een situatie te beschrijven waarin je volledig samenvalt met dat wat je aan het doen bent, waarbij zonder tijdsbesef iedere handeling automatisch voortvloeit uit de vorige, je een staat van optimaal geluk ervaart en het resultaat er ook nog eens mag zijn. De grondlegger en bedenker van flow is de Amerikaans-Hongaarse psycholoog...
    € 11,99
 
<<

Tweets @Businessboek