Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047012528
    Het ‘Vakantieboek voor professionals en managers’ bevat tools voor persoonlijke ontwikkeling, samenvattingen van actuele managementboeken, quotes en oefeningen voor inspiratie en creativiteit. Vakantie is het uitgelezen moment om los te komen van de waan van de dag en nieuwe inzichten op te doen – heel belangrijk dus voor elke professional die zichzelf serieus neemt. Want wie veel leert en openstaat voor nieuwe kennis en ontwikkelingen, maakt zijn wereld groter en leuker....
    € 15,00
  • De Nederlandse Editie

    ISBN 9789047012689
    ‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking...
    € 24,99
  • elke dag wat meer magie in je leven

    ISBN 9789047012719
    In ‘Kaizen’ laat Anna Sólyom zien hoe je dagelijks je leven met kleine stapjes mooier kunt maken. Kaizen is de Japanse uitdrukking voor continue verbetering. Ons dagelijks geluk hangt af van heel veel kleine rituelen die elke dag terugkomen, maar waar we ons vaak helemaal niet van bewust zijn. Opstaan, een kop thee drinken, naar het werk fietsen, met vrienden afspreken of terugkeren naar de oase die we ‘thuis’ noemen. In deze minicursus alledaagse magie met ruim 30 rituelen...
    € 15,99
  • drie klassiekers gebundeld

    ISBN 9789047013051
    Tien jaar geleden publiceerden Jaap Peters en Mathieu Weggeman het eerste Rijnlandboekje, dat meteen een doorslaand succes werd. Kennelijk was de tijd rijp voor een handzaam boekje dat een lans brak voor een manier van organiseren en besturen die menselijker en duurzamer was dan het Angelsaksische model, waarvan de uitwassen ons kort daarvoor in de kredietcrisis hadden gestort. Na het eerste boekje verschenen er nog twee: een over Rijnlands organiseren in de praktijk en een over...
    € 24,99
  • wat je moet weten, leren en doen

    ISBN 9789047012467
    In ‘Digitale intelligentie’ leggen Hoornstra en Van Lieshout uit wat je moet weten, leren en doen in een digitaal verbonden samenleving. Door de toenemende digitalisering in onze werkomgeving ligt het gewenste verandertempo extreem hoog. Om dit tempo bij te kunnen houden is een continu proces van leren en verankeren van de juiste vaardigheden noodzakelijk. Hoornstra en Van Lieshout hebben beiden jarenlange ervaring in het begeleiden van onderwijs en overheid in de transitie...
    € 24,99
  • hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie

    ISBN 9789047012924
    ‘Formule X’ van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet...
    € 21,99
  • meer creativiteit in denken en doen

    ISBN 9789047012870
    In ‘Doe eens gek’ laat Barry de Bruin zien hoe je vrij kunt denken en doen bij het zoeken naar nieuwe oplossingen. Ideaal voor als je op zoek bent naar een andere manier om dingen beter te doen. Er kan namelijk veel meer dan je denkt. Gekke ideeën blijken vaak zo gek nog niet en het normaal van vandaag is het raar van gisteren. Verandering is de norm in onze tijd en je komt nergens meer als je de gebaande paden niet verlaat. Dus probeer eens iets geks. Breek met conventies....
    € 17,50
  • ISBN 9789047012702
    Leading Dutch lawyer Marry de Gaay Fortman shares in ‘Don’t drown a dead duck’ her experiences as a woman at the top of a man’s world, and her advice on how to make connections in order to be more successful, decisive and innovative. In this book, Marry warns us not to ‘drown a dead duck’. In other words: don’t waste energy on a negative situation. Drawing on her time in boardrooms and courtrooms, Marry describes with panache how she has learned to avoid ‘dead...
    € 20,00
  • bewust, effectief, efficiënt samenwerken

    ISBN 9789047011965
    In ‘High Impact Teaming’ doen Decuyper, Raes en Boon uit de doeken hoe je bewust, effectief en efficiënt kunt samenwerken. Teamwerk is vaak rommelig, ondoorzichtig en onvoorspelbaar. Dé kant-en-klare formule voor effectief samenwerken bestaat niet. Toch zijn er teams die keer op keer succesvol zijn in wat ze doen en duurzame resultaten boeken: High Impact Teams. Ze slagen erin hun eigen formule voor succes te schrijven en die continu bij te stellen. Met de STEP-methode...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012481
    In ‘Wegwijzer in het digitale doolhof’ laat Annet Aris zien dat ‘digitaal’ niet langer een speeltje voor techneuten is, maar iets wat tot in de haarvaten van onze maatschappij is doorgedrongen en grote economische impact heeft. De discussie over de kansen en de risico’s van de digitalisering wordt steeds feller. Een ideale voedingsbodem voor consultants en zelfbenoemde experts die beweren de weg naar de ideale digitale transformatie te kennen. Maar hoe scheid je dan het kaf van het koren?...
    € 20,99
  • Bezieling en vitaliteit

    ISBN 9789047012894
    De klassieker ‘Loopbaanzelfsturing’ van Adriaan Hoogendijk was al voor vele duizenden lezers een inspirerend baken op weg naar meer werkplezier en vitaliteit. Het is onverminderd actueel in een tijd waarin veel mensen zich afvragen hoe ze meer voldoening uit hun werk kunnen halen, en die daarbij het heft in eigen hand willen nemen en houden. Aan de hand van een aantal opdrachten breng je zelf het voor jou meest bezielende loopbaanperspectief in kaart. Je leert hoe je jezelf...
    € 24,99
  • en wat daaraan te doen

    ISBN 9789047010609
    In ‘Waarom zeggen we niet wat we vinden?’ legt Jan Hille Noordhof uit hoe we een open en veilige bedrijfscultuur kunnen creëren. Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Hoe komt dat? Op veel werkplekken voelt het niet veilig om te zeggen wat je vindt. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral...
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek