Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • in 5 stappen je financiële doelen bereiken

    ISBN 9789047013228
    In ‘The happy financial’ laat Marjan Heemskerk je zien hoe je ervoor kan zorgen dat geld voor jou gaat werken in plaats van andersom. Met het vijfstappenplan in dit boek heb je snel inzicht in je financiën, bepaal je je langetermijndoelstellingen, kom je erachter wat je écht nodig hebt door middel van een back to basics-periode en bouw je vermogen op. Of je nu meer wilt overhouden aan het einde van de maand, helemaal financieel onafhankelijk wilt worden of je eigen onderneming...
    € 19,99
  • ISBN 9789047013266
    In ‘Praten met vreemden’ laat Malcolm Gladwell zien dat het regelmatig misgaat als we geconfronteerd worden met onbekenden. Steeds weer blijkt dat we totaal niet toegerust zijn om vreemden open en onbevooroordeeld tegemoet te treden. We schatten mensen verkeerd in, herkennen leugens vaker niet dan wel, interpreteren gezichtsuitdrukkingen niet goed en blijven hangen in onze eerste indruk. En de conflicten en het onbegrip die daar het gevolg van zijn, hebben een diepgaand effect...
    € 24,99
  • Uitval op de werkvloer voorkomen en aanpakken

    ISBN 9789047012962
    In ‘Bye Bye Burnout’ leert Mascha Mooy je de signalen van burn-out op de werkvloer te herkennen en er adequaat mee om te gaan. Als je organisatie geen strategisch beleid heeft om uitval door burn-out te voorkomen, kost het veel geld en is zowel medewerker als manager de dupe. Dit boek helpt daar verandering in te brengen. Het laat zien welke verschillende stadia burn-out kent, hoe je omgaat met een uitgevallen medewerker (en zijn of haar collega’s), wat je kunt doen om het herstel...
    € 24,99
  • De kunst van beminnelijke doeltreffendheid

    ISBN 9789047013471
    In 'Verdrink geen dooie eend' vertelt topadvocaat Marry de Gaay Fortman over haar carrière als vrouw in een mannenwereld. De belangrijkste lessen: verspil geen energie aan negatieve situaties of dwarsliggers – ‘dooie eenden’ – en onderschat nooit de kracht van beminnelijkheid. Als je motto ‘getting to yes’ is, hoef je nooit meer iemand zijn ongelijk, onvermogen of falen in te wrijven, maar ontstaat er ruimte om nuchter te focussen op het bereiken van gezamenlijke...
    € 20,00
  • Hoe pak je het aan en hoe houd je de energie erin?

    ISBN 9789047012108
    In ‘Het kleine innovatieboek’ laat Kim Spinder zien hoe innovatie in de dagelijkse praktijk werkt, gebaseerd op haar eigen ervaring en die van de vele professionals en wetenschappers die ze de afgelopen jaren sprak voor haar podcast ‘Innovatie Wasstraat’. Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Ze laat zien hoe je kunt zorgen voor een innovatieve bedrijfscultuur, hoe je experimenteert en daarvan leert, hoe je mensen...
    € 20,00
  • Thinking, fast and slow

    ISBN 9789047013044
    Daniel Kahneman is een van de invloedrijkste psychologen ter wereld en zijn boek ‘Ons feilbare denken’ is wereldwijd een bestseller. In 2002 kreeg hij de Nobelprijs voor de Economie voor zijn onderzoek met Amos Tversky naar hoe mensen denken en beslissingen nemen. Zijn gedachtegoed heeft diepgaand effect gehad op vele terreinen, waaronder economie, geneeskunde en politiek. ‘Ons feilbare denken’ brengt al die jaren onderzoek en wetenschap in één boek samen.
    € 29,99
  • De winnende mindset voor trouwe klanten

    ISBN 9789047013075
    In ‘Leiderschap in loyaliteit’ laten Rogers, Rinne en Vergoossen zien hoe je deze mindset aanleert en verspreidt door je hele organisatie. Want pas als alle medewerkers ervan doordrongen zijn, maak je echt het verschil. Sandy Rogers, Leena Rinne en Glenn Vergoossen, loyaliteitexperts van FranklinCovey, doen in ‘Leiderschap in loyaliteit’ een nieuwe mindset uit de doeken, gebaseerd op drie kernprincipes: empathie, verantwoordelijkheid en generositeit. In een wereld waarin...
    € 26,99
  • ISBN 9789047012665
    In ‘Principes’ deelt Dalio de vele inzichten die hij in de loop van zijn opmerkelijke carrière heeft opgedaan en laat vervolgens tot in detail zien hoe die worden toegepast in zijn eigen bedrijf. De honderden praktische lessen in dit boek gaan onder meer over het creëren van een goede bedrijfscultuur, effectieve besluitvorming, samenwerking, goed management en het bouwen van sterke teams. Iedereen kan de heldere levenslessen en inzichten die Ray Dalio in ‘Principes’...
    € 32,99
  • ben jij klaar om je organisatie opnieuw uit te vinden?

    ISBN 9789047012733
    In ‘Brave New Work’ doet Aaron Dignan uit de doeken hoe je je organisatie opnieuw kunt uitvinden. Ondanks alle technologische vooruitgang blijkt er fundamenteel weinig veranderd te zijn op ons werk: gebrek aan vertrouwen, trage besluitvorming, een overmaat aan zinloze vergaderingen en mailwisselingen, en moeizame budgetdiscussies. Aaron Dignan laat zien dat er bij veel bedrijven een grondige transformatie van het operating system nodig is: de principes en werkvormen die de bedrijfscultuur...
    € 26,99
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    In ‘En nu weer aan het werk!’ doet Jasper Meerding uit de doeken hoe je vergaderen efficiënt en boeiend kunt maken. Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Hij begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over...
    € 15,00
  • organisatieverandering in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047012771
    In ‘Ben jij al activist?’ roept An Kramer organisaties op om actuele maatschappelijke vraagstukken in hun business centraal te zetten. In de betekeniseconomie staat winst niet meer voorop, maar gaat het om maatschappelijke impact. Dit maakt organisaties aantrekkelijk voor zowel klanten als medewerkers. Vanuit jarenlange ervaring als veranderkundige rekt Kramer je denken op en reikt ze je verrassende, direct uitvoerbare opdrachten aan waarmee je onmiddellijk impact op jouw...
    € 24,99
  • een ceo-handboek voor digitale transformatie

    ISBN 9789047012306
    ‘Make Disruption Work’ van Alexandra Jankovich en Tom Voskes is het handboek voor digitale transformatie. Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Dus als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen. Maar hoe? Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn....
    € 29,99
 
<<

Tweets @Businessboek