Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • wat je moet weten, leren en doen

    ISBN 9789047012467
    In ‘Digitale intelligentie’ leggen Hoornstra en Van Lieshout uit wat je moet weten, leren en doen in een digitaal verbonden samenleving. Door de toenemende digitalisering in onze werkomgeving ligt het gewenste verandertempo extreem hoog. Om dit tempo bij te kunnen houden is een continu proces van leren en verankeren van de juiste vaardigheden noodzakelijk. Hoornstra en Van Lieshout hebben beiden jarenlange ervaring in het begeleiden van onderwijs en overheid in de transitie...
    € 24,99
  • meer creativiteit in denken en doen

    ISBN 9789047012870
    In ‘Doe eens gek’ laat Barry de Bruin zien hoe je vrij kunt denken en doen bij het zoeken naar nieuwe oplossingen. Ideaal voor als je op zoek bent naar een andere manier om dingen beter te doen. Er kan namelijk veel meer dan je denkt. Gekke ideeën blijken vaak zo gek nog niet en het normaal van vandaag is het raar van gisteren. Verandering is de norm in onze tijd en je komt nergens meer als je de gebaande paden niet verlaat. Dus probeer eens iets geks. Breek met conventies....
    € 17,50
  • ISBN 9789047012702
    Leading Dutch lawyer Marry de Gaay Fortman shares in ‘Don’t drown a dead duck’ her experiences as a woman at the top of a man’s world, and her advice on how to make connections in order to be more successful, decisive and innovative. In this book, Marry warns us not to ‘drown a dead duck’. In other words: don’t waste energy on a negative situation. Drawing on her time in boardrooms and courtrooms, Marry describes with panache how she has learned to avoid ‘dead...
    € 20,00
  • bewust, effectief, efficiënt samenwerken

    ISBN 9789047011965
    In ‘High Impact Teaming’ doen Decuyper, Raes en Boon uit de doeken hoe je bewust, effectief en efficiënt kunt samenwerken. Teamwerk is vaak rommelig, ondoorzichtig en onvoorspelbaar. Dé kant-en-klare formule voor effectief samenwerken bestaat niet. Toch zijn er teams die keer op keer succesvol zijn in wat ze doen en duurzame resultaten boeken: High Impact Teams. Ze slagen erin hun eigen formule voor succes te schrijven en die continu bij te stellen. Met de STEP-methode...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012481
    In ‘Wegwijzer in het digitale doolhof’ laat Annet Aris zien dat ‘digitaal’ niet langer een speeltje voor techneuten is, maar iets wat tot in de haarvaten van onze maatschappij is doorgedrongen en grote economische impact heeft. De discussie over de kansen en de risico’s van de digitalisering wordt steeds feller. Een ideale voedingsbodem voor consultants en zelfbenoemde experts die beweren de weg naar de ideale digitale transformatie te kennen. Maar hoe scheid je dan het kaf van het koren?...
    € 20,99
  • Bezieling en vitaliteit

    ISBN 9789047012894
    De klassieker ‘Loopbaanzelfsturing’ van Adriaan Hoogendijk was al voor vele duizenden lezers een inspirerend baken op weg naar meer werkplezier en vitaliteit. Het is onverminderd actueel in een tijd waarin veel mensen zich afvragen hoe ze meer voldoening uit hun werk kunnen halen, en die daarbij het heft in eigen hand willen nemen en houden. Aan de hand van een aantal opdrachten breng je zelf het voor jou meest bezielende loopbaanperspectief in kaart. Je leert hoe je jezelf...
    € 20,00
  • Hoe ons werk verandert

    ISBN 9789047012511
    In ‘Olietankers en speedboten’ laat Menno Lanting met inspirerende praktijkvoorbeelden zien hoe kleine én grote bedrijven speedboten kunnen worden in het technologische tijdperk. Speedboten zijn proactief, wendbaar, met de blik naar buiten gericht, verbonden in een netwerk, waarde toevoegend voor de consument, burger of collega en voortdurend lerend. Word ook een speedboot met de zeven principes van wendbaar werken, leren en ondernemen.
    € 15,00
  • en wat daaraan te doen

    ISBN 9789047010609
    In ‘Waarom zeggen we niet wat we vinden?’ legt Jan Hille Noordhof uit hoe we een open en veilige bedrijfscultuur kunnen creëren. Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Hoe komt dat? Op veel werkplekken voelt het niet veilig om te zeggen wat je vindt. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral...
    € 24,99
  • Inzichten, technieken, businessmodellen

    ISBN 9789047012443
    In ‘Waardecreatie met het Internet of Things’ legt Marco Heida uit wat het Internet of Things (IoT) precies is, waarom je er met je organisatie mee aan de slag moet en hoe je de eerste stappen zet om gebruik te maken van de mogelijkheden. Heida volgt de ontwikkelingen in IoT al jaren en weet als geen ander de essentiële begrippen, technieken en businessmodellen uit te leggen. In kort bestek voorziet hij je van alle benodigde informatie om zelf strategische keuzes te maken,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012313
    ‘You can learn from your failures.’ ‘Entrepreneurship is trial and error.’ These statements are hard to disagree with, but in reality it is not that simple. More than ever, we wish to be successful and erase all traces of mistakes and failures as soon as possible. This is not only a pity, but potentially dangerous as well, says professor Paul Louis Iske. Only when we dare to face what we do wrong can we make a thorough analysis and avoid unnecessary recurrence and disappointments....
    € 25,00
  • De basis van echte vernieuwing

    ISBN 9789047012504
    ‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie...
    € 15,00
  • over misleidende cijfers en hoe je ze herkent

    ISBN 9789047012283
    Tom Nierop en Nart Wielaard laten in ‘Spookcijfers’ aan de hand van talloze, soms zeer vermakelijke voorbeelden zien hoe je slordig cijferwerk kunt herkennen en toetsen. In nieuwsberichten en onze discussies daarover spelen getallen vaak een grote rol. Hoeveel graden warmt de aarde op? Hoeveel loopt de Nederlandse staat mis aan belasting van internationale bedrijven? Nierop en Wielaard beschrijven en verklaren het ontstaan van spookcijfers: blind geciteerd, soms slecht onderzocht,...
    € 21,99
 
<<

Tweets @Businessboek