Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • De fundamenten van effectief leiderschap, in organisaties en de maatschappij

    ISBN 9789047012047
    Een nuchtere kijk op leiderschap gebasseerd op vernieuwend onderzoek.
    € 22,99
  • Wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie

    ISBN 9789047010401
    Maurits Kaptein legt in ‘Hallo wereld, hallo computer’ haarfijn en in klare taal uit wat iedereen zou moeten weten over digitale technologie. Een manager die geen verstand heeft van financiën en zijn eigen balans niet kan lezen moet een MBA doen, krijgt een cursus of wordt ontslagen. Maar als het om technologie, ICT, websites of apps gaat, kan hij het afdoen met ‘daar gaat ICT over’. Dat is gek, want nog even en dan is elk bedrijf een techbedrijf en kan geen leider het zich...
    € 20,00
  • Een bewezen formule voor hoog rendement met laag risico

    ISBN 9789047012023
    Met behulp van ‘De conservatieve belegger’ van beleggingsexperts Pim van Vliet en Jan de Koning is beleggen niet langer riskant en ingewikkeld. Van Vliet en De Koning komen op basis van grondige analyse en academisch onderzoek tot de conclusie dat de algemeen heersende gedachte dat aandelen met een hoog risico het meeste rendement opleveren simpelweg niet klopt. Investeren in zogenoemde conservatieve aandelen levert vaak verrassend veel meer op. Met veel kennis van zaken leggen...
    € 22,50
  • de verborgen principes van netwerken en hoe je die kunt gebruiken

    ISBN 9789047012139
    Hoogleraar en TED-spreker David Burkus deelt in ‘Vriend van een vriend’ zijn unieke visie op de principes van netwerken, gebaseerd op recent onderzoek en casestudy’s. Het geeft je een diepere, soms onverwachte kijk op hoe netwerken functioneren. Je leert bijvoorbeeld dat oude klasgenoten meer voor je kunnen doen dan nieuwe collega’s, vage kennissen doorgaans belangrijker zijn dan goede vrienden, traditioneel netwerken bijdraagt aan silovorming (je sluit je af voor andere...
    € 22,99
  • Hoe maak je een Rijnlandse organisatie?

    ISBN 9789047011699
    Een Rijnlands bedrijf is anders opgezet dan een traditionele organisatie: er is weinig tot geen hiërarchie, de staf is dienend in plaats van sturend, het leiderschap is gericht op het bevorderen van autonomie en vakmanschap. Niet de aandeelhouder komt op de eerste plaats, maar de professional op de werkvloer. Het is een bedrijf waar je trots op kunt zijn en waar vaklieden met plezier werken. Dit boek beschrijft hoe u uw eigen organisatie Rijnlands kunt inrichten, met mooie voorbeelden...
    € 9,99
  • De toekomst van retail die altijd verbonden is

    ISBN 9789047012269
    De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In ‘Het einde van online winkelen’ laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos...
    € 24,99
  • hoe je productiever en creatiever wordt in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047011705
    In ‘Hyperfocus’ biedt productiviteitsexpert Chris Bailey nuttige inzichten en effectieve tactieken om onze aandacht te managen. Die is namelijk nooit eerder zo overgestimuleerd en overvraagd geweest als nu. We hebben het drukker dan ooit, maar lijken minder voor elkaar te krijgen. Tegelijkertijd voelen we ons ongemakkelijk bij verveling en een gebrek aan prikkels en afleiding. Op basis van recent neurowetenschappelijk onderzoek toont Chris Bailey aan dat ons brein twee standen...
    € 20,00
  • het gehiem van een onuitwisbare indruk

    ISBN 9789047011675
    In ‘Vijfsterrencommunicatie’ laat Carmine Gallo zien hoe je anderen overtuigt van de waarde van jouw idee, hoe je grote groepen inspireert en hoe je je ontwikkelt van ‘good naar great’, zodat jouw vijfsterrenkwaliteiten duidelijk over het voetlicht komen. Overtuigingskracht is niet langer een ‘soft skill’. Het vermogen om anderen te overtuigen en hen tot actie aan te zetten is misschien wel de belangrijkste en meest onderscheidende vaardigheid voor de professional...
    € 20,00
  • De toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is

    ISBN 9789047012252
    € 24,99
  • ISBN 9789047012009
    In ‘Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen’ stelt Silicon Valley-pionier Jaron Lanier dat een leven zonder sociale media ons aardiger, verstandiger en gelukkiger maakt. Sociale media hebben de neiging het slechtste in ons naar boven te halen. Ze maken ons dommer, egoïstischer en willozer. Ze misleiden ons met illusies van populariteit en succes. Ze geven ons het idee meer ‘verbonden’ te zijn dan ooit, terwijl we in werkelijkheid van andere...
    € 15,00
  • ISBN 9789047011828
    Wie slim is en goed nadenkt over leven en carrière, is vaker succesvol. Maar zijn slimme mensen daardoor ook vaker gelukkig? Niets is minder waar. Onderzoek wijst er zelfs op dat de voorwaarden voor succes geluk juist in de weg staan. Raj Raghunathan kon het niet geloven en ging op onderzoek uit. Hij verslond alles wat de wetenschap hem kon bieden op het gebied van geluk. In dit boek neemt hij je mee op een avontuurlijke zoektocht naar de betekenis van geluk. Hij ontdekte hardnekkige...
    € 12,50
  • voor een beter geheugen en een scherpe geest

    ISBN 9789047011644
    Denis Bukin geeft in ‘Breinbootcamp’ op speelse en verhalende wijze een training voor je geheugen en geest. Stel je voor dat je feilloos kunt onthouden wat er in een belangrijk gesprek is gezegd, of nooit meer vergeet iets te doen wat je beloofd hebt. Dat je geen namen meer vergeet en makkelijk een nieuwe taal oppikt. Door je geheugen te trainen en je geest opmerkzamer te maken kun je van je brein een betrouwbare bondgenoot maken. In ‘Breinbootcamp’ ga je gelijk op met Andrej...
    € 20,00
 
<<

Tweets @Businessboek