Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • succesvol veranderen in moeilijke omstandigheden

    ISBN 9789047000921
    Als u 'Wie heeft mijn kaas gepikt' van Spencer Johnson kent, weet u hoe vermakelijk en tegelijk leerzaam een goede parabel kan zijn. Wat 'Wie heeft mijn kaas gepikt' voor de verandering van het individu is, is 'Onze ijsberg smelt!' van John Kotter en Holger Rathgeber voor verandering van groepen, teams en organisaties. Dit boek beschrijft de paniek die een kolonie van 286 pinguïns overvalt, als duidelijk wordt dat de gletsjer waarop ze leven op smelten staat. In eerste instantie...
    € 20,00
  • a personal guide tot sustainable leadership

    ISBN 9789047002512
    Voor Anastasia Kellermann is duurzaamheid niet een onbereikbaar ideaal maar een commerciële kans, een creatieve uitdaging en een internationale onvermijdelijkheid. Deze nuchtere benadering maakt The S-Factor niet alleen een inspirerende, maar ook een praktische gids om duurzaamheid in de genen en het hart van een organisatie krijgen. Dat is de uitdaging van de leiders van vandaag en morgen. 'Duurzaamheid gaat uit van een persoonlijke keuze en is niet iets wat je op het bord...
    € 27,50
  • vier wegen naar authentiek en verantwoord leiderschap

    ISBN 9789047001218
    Het harnas is een illusionaire gevangenis waarin mensen zich opsluiten, waardoor we ons afgescheiden voelen van onszelf en elkaar. Het is alles wat mensen tegenhoudt om de eigen grenzen te overstijgen', aldus Paulien Assink in 'Uit het harnas!'. Ieder van ons is erbij gebaat om zich af te vragen of dit het leven is dat we willen leiden, of we echt vanuit onze innerlijke kracht de wereld het beste geven wat we te bieden hebben. Dat vraagt om nieuw leiderschap, een nieuwe houding...
    € 25,99
  • voorheen 'Krijgen is een kunst'

    ISBN 9789025419844
    Directeuren, managers, bedrijfsplanners en marketing-managers hebben vaak behoefte aan concepten, denkkaders en voorbeelden van inspirerende uitgangspunten voor het kiezen van hun strategieën. De parallel met de krijgskunde kan daarbij veel vruchtbare ideeën opleveren voor het ondernemingsbeleid, niet in het minst vanwege de efficiëntie waarmee een militaire 'manager' zijn doelen in een onverbiddelijke omgeving en onder de grootste druk moet bereiken. Ook in het bedrijfsleven...
    € 31,99
  • waarde creëren samen met de klant

    ISBN 9789025424770
    De consument is tegenwoordig goed geïnformeerd, en maakt deel uit van netwerken waarin hij contact heeft met andere consumenten en met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkheden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy beschrijven in dit boek de belangrijkste...
    € 32,99
  • concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

    ISBN 9789025418281
    De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening,...
    € 35,99
  • 400 dierenmetaforen over organisatieverandering

    ISBN 9789025418892
    'De gekookte kikker' van Peter Camp en Funs Erens is een bron van inspiratie voor managers op alle niveaus. Deze verzameling dierenmetaforen, afkomstig uit een grote verscheidenheid van bronnen, is een ideaal startpunt voor (her)overwegingen over bedrijfscultuur, menselijke verhoudingen en organisatieverandering. Geordend volgens de door Peter Camp ontwikkelde matrixmethode, zijn deze metaforen - het zijn er inmiddels vierhonderd! - zo gepresenteerd dat alle aspecten van het leven...
    € 28,99
  • ISBN 9789025415068
    In 'Alles over loopbaanplanning' legt Jack van Minden uit hoe de lezer loopbaanzaken moet aanpakken. Een loopbaan is de eigen verantwoordelijkheid geworden van iedere werknemer. Uitgegroeid, opgebrand, uitgeblust of om andere redenen op zoek naar een andere (loop)baan? Dit boek verschaft instrumenten om de eigen loopbaan te ontwikkelen. Het boek staat boordevol adviezen en oefeningen en is bestemd voor zowel starters op de arbeidsmarkt als werknemers die al jaren een baan hebben....
    € 22,99
  • het meten van strategie, mensen en prestaties

    ISBN 9789025415044
    Prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan wel gemeten kunnen worden. Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-scorecard. Daarmee kan human resources management ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel van het bedrijfskapitaal. Bovendien wordt het mogelijk om met de HR-scorecard een koppeling...
    € 33,99
  • ISBN 9789025496135
    De autoriteit op het gebied van concurrentie en strategie, Michael E. Porter, bundelt in dit boek zijn belangrijkste artikelen van de afgelopen vijftien jaar. Daarnaast zijn twee volledig nieuwe artikelen toegevoegd en een inleiding waarin Porter de samenhang tussen zijn artikelen duidelijk maakt. Helder legt hij uit hoe zijn ideeën ontstonden, vorm kregen en zich verder ontwikkelden. De twee nieuwe artikelen bevatten zijn nieuwste inzichten op het gebied van concurrentiestrategie....
    € 29,99
  • analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten

    ISBN 9789025404659
    Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak...
    € 49,99
  • de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

    ISBN 9789025400866
    Concurrentievoordeel' begint waar 'Concurrentiestrategie', het boek waarmee Michael Porter grote bekendheid kreeg, eindigt. Liet hij in 'Concurrentiestrategie' het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in 'Concurrentievoordeel' beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt de strategische planner uitgebreide analyseschema's, waarmee hij de prestaties van zijn bedrijf voor de toekomst kan bepalen. Porter...
    € 29,99
 

Tweets @Businessboek