Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • ISBN 9789047001720
     Vind jij het weleens moeilijk om keuzes te maken? Je weet misschien niet precies wat je wilt en wat nu eigenlijk goed voor je is. Bijvoorbeeld op school, bij de keuze voor het vakkenpakket, of als sommige vrienden je onzeker maken. Maar je weet dat je het zelf wel kan en dat je ouders niet voor jou hoeven te beslissen! Vaak blijkt dat dan toch moeilijk te zijn. Je wilt graag zelfstandig beslissen,...
    € 20,00
  • een revolutie in dienstverlening

    ISBN 9789047002727
    'Uw klanten zijn alleen maar tevreden omdat hun verwachtingen niet hooggespannen zijn en omdat niemand anders het beter doet. Tevreden klanten hebben is niet meer genoeg tegenwoordig. Wilt u echt een bloeiend bedrijf, maak dan van uw klanten enthousiaste fans.'
    Dit is in het kort het advies dat de nieuwe districtsmanager in dit boek op zijn eerste werkdag te horen krijgt. Zijn verhaal wordt in de van Ken Blanchard bekende, enerverende parabelvorm verteld. Ken...
    € 20,00
  • strategie vertaald naar actie

    ISBN 9789047004387
    Strategie vertaald naar actie
    € 35,99
  • vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfmanagement

    ISBN 9789047002819
    Wat is de grootste wens van managers tegenwoordig? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk aan de slag gaan. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun wensen, wat zij nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Hier komen we op het terrein van empowerment, en dat is de specialisatie van Ken Blanchard. Dit boek doet u, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit de doeken hoe u uw medewerkers...
    € 20,00
  • ISBN 9789047001522
    De One Minute Manager en de Apenrots gaat over het delegeren van verantwoordelijkheden - wie kent niet die situatie dat hij om welke reden ook problemen van anderen moet oplossen? Die aap hoort niet op jouw schouder!
    € 20,00
  • succesvol veranderen in moeilijke omstandigheden

    ISBN 9789047000921
    Als u Wie heeft mijn kaas gepikt van Spencer Johnson kent, weet u hoe vermakelijk en tegelijk leerzaam een goede parabel kan zijn. Dit boek beschrijft de paniek die een kolonie van 286 pinguïns overvalt, als duidelijk wordt dat de gletsjer waarop ze leven op smelten staat. In eerste instantie vertoont elke pinguïn een andere reactie, of komt met zijn eigen oplossing, totdat duidelijk wordt dat samenwerking de enige manier is om de problemen...
    € 20,00
  • a personal guide tot sustainable leadership

    ISBN 9789047002512
    Sustainability is not an ideal beyond reach. It's a profitable opportunity, a creative challenge, an international inevitability and it's also fun! Anastasia A. Kellermann's approach makes The S-Factor not only a personal, but also an inspiring and practical guide to sustainability.       Sustainable leadership is about a new way of doing business, about a new lifestyle, about innovation and the core business. It's also about changing...
    € 27,50
  • vier wegen naar authentiek en verantwoord leiderschap

    ISBN 9789047001218
    ‘Het harnas is een illusionaire gevangenis waarin mensen zich opsluiten, waardoor we ons afgescheiden voelen van onszelf en elkaar. Het is alles wat mensen tegenhoudt om de eigen grenzen te overstijgen’, aldus Paulien Assink. Ieder van ons is erbij gebaat om zichzelf diep in de ogen te kijken en zich af te vragen of dit het leven is dat we willen leiden, of we echt vanuit onze innerlijke kracht de wereld het beste geven wat we te bieden hebben. Dat vraagt om nieuw...
    € 25,99
  • voorheen 'Krijgen is een kunst'

    ISBN 9789025419844
    Strategie ontwerpen is en blijft een van de lastigste taken voor elke manager. Elke vorm van inspiratie - een concept, een denkkader, een levendig voorbeeld ­- is van harte welkom. Ogilvie toont in dit boek aan dat parallellen met de krijgskunde een rijke bron van ideeën over het ondernemingsbeleid vormen, met name vanwege het tactisch en efficiënt gebruik dat een militaire 'manager' maakt - móét maken - van de middelen die hij tot zijn beschikking...
    € 31,99
  • waarde creëren samen met de klant

    ISBN 9789025424770
    Consumenten zijn tegenwoordig goed geïnformeerd, en maken deel uit van allerlie netwerken waarin ze contact hebben met andere consumenten én met bedrijven. Tegelijk geeft de consument zijn ervaringen zelf vorm, en bepaalt voor een groot deel zelf de waarde van diensten en producten. Deze actieve houding en de technologische mogelijkeden tot interactie met anderen maken dat de consument in feite samen met bedrijven nieuwe waarde creëert. Prahalad en Ramaswamy...
    € 32,99
  • concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

    ISBN 9789025418281
    De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: -...
    € 35,99
  • 400 dierenmetaforen over organisatieverandering

    ISBN 9789025418892
    De gekookte kikker is al meer dan tien jaar een bron van inspiratie voor managers op alle niveaus. Deze verzameling dierenmetaforen, afkomstig uit een grote verscheidenheid van bronnen, is een ideaal startpunt voor (her)overwegingen over bedrijfscultuur, menselijke verhoudingen en organisatieverandering. Geordend volgens de door Peter Camp ontwikkelde matrixmethode, zijn deze metaforen ­– het zijn er inmiddels vierhonderd! ­–...
    € 28,99
 

Tweets @Businessboek