Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

    ISBN 9789025418281
    De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: -...
    € 35,99
  • 400 dierenmetaforen over organisatieverandering

    ISBN 9789025418892
    De gekookte kikker is al meer dan tien jaar een bron van inspiratie voor managers op alle niveaus. Deze verzameling dierenmetaforen, afkomstig uit een grote verscheidenheid van bronnen, is een ideaal startpunt voor (her)overwegingen over bedrijfscultuur, menselijke verhoudingen en organisatieverandering. Geordend volgens de door Peter Camp ontwikkelde matrixmethode, zijn deze metaforen ­– het zijn er inmiddels vierhonderd! ­–...
    € 28,99
  • ISBN 9789025415068
    In Alles over loopbaanplanning legt Jack van Minden uit hoe de lezer loopbaanzaken moet aanpakken. Een loopbaan is de eigen verantwoordelijkheid geworden van iedere werknemer.

    Uitgegroeid, opgebrand, uitgeblust of om andere redenen op zoek naar een andere (loop)baan? Dit boek verschaft instrumenten om de eigen loopbaan te ontwikkelen.
    Het boek staat boordevol adviezen en oefeningen en is bestemd voor zowel starters op de arbeidsmarkt als werknemers die al jaren...
    € 22,99
  • het meten van strategie, mensen en prestaties

    ISBN 9789025415044
    Human resources wordt steeds belangrijker voor de strategie van bedrijven: prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan echter wel gemeten kunnen worden.

    Op basis van de succesvolle Balanced Scorecard hebben de auteurs van dit boek een nieuwe methodiek ontwikkeld, de HR-Scorecard. Daarmee kan human resources ingepast worden in de algemene strategie van bedrijven en kan men human resources managen als een onderdeel...
    € 33,99
  • ISBN 9789025496135
    Michael Porters gedachtegoed is onverminderd populair. Wie over concurrentiestrategie nadenkt, kan niet om hem heen. Met name het vijfkrachtenmodel (Competitive Forces) en het  waardeketenmodel (Value Chain) zijn bekend bij elke manager. Terecht, want zijn analyse van de issues rond concurrentie is eenvoudig en allesomvattend. Deze bundel artikelen bewijst eens te meer de blijvende waarde van Porters inzichten. De oproep om investeerders en bedrijfsleiding samen...
    € 29,99
  • analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten

    ISBN 9789025404659
    Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters Concurrentiestrategie is het onbetwiste hoogtepunt van de actuele discussie in het huidige Amerikaanse bedrijfsleven. Het boek snijdt onderwerpen...
    € 49,99
  • een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling

    ISBN 9789047000280
    Excellent onderhandelen (in het Engels Getting to Yes) is al ruim twintig jaar hét standaardwerk op het gebied van principieel onderhandelen. Er zijn wereldwijd inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht, in twintig talen. Of je nu een gesprek met de huurbaas hebt of in gerechtelijke procedures verwikkeld bent – in alle onderhandelingssituaties bewijst dit model z’n dienst.

    Principieel onderhandelen betekent dat de partijen in een ‘conflict’...
    € 23,99
  • De 7 principes van wendbaar werken, leren en ondernemen

    ISBN 9789047008897
    Menno Lanting reisde de wereld over op zoek naar de meest inspirerende ondernemers en organisaties, zowel start-ups als grote multinationals. In 'Olietankers en speedboten' schreef hij een apart hoofdstuk genaamd 'Hoe word ik een speedboot' over de belangrijkste lessen om ons voor te bereiden op de toekomst en op de nieuwe manier van werken. Dat hoofdstuk vind je hier integraal terug, aangevuld met een leeslijst van boeken en bronnen die je verder helpen naar meer flexibiliteit...
    € 12,50
  • de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

    ISBN 9789025400866
    Concurrentievoordeel begint waar Concurrentiestrategie, het boek waarmee Michael Porter grote bekendheid kreeg, eindigt. Liet hij in Concurrentiestrategie het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in Concurrentievoordeel beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt de strategische planner uitgebreide analyseschema's, waarmee hij de prestaties van zijn bedrijf voor...
    € 29,99
 

Tweets @Businessboek