Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • bewust, effectief, efficiënt samenwerken

    ISBN 9789047011965
    In ‘High Impact Teaming’ doen Decuyper, Raes en Boon uit de doeken hoe je bewust, effectief en efficiënt kunt samenwerken. Teamwerk is vaak rommelig, ondoorzichtig en onvoorspelbaar. Dé kant-en-klare formule voor effectief samenwerken bestaat niet. Toch zijn er teams die keer op keer succesvol zijn in wat ze doen en duurzame resultaten boeken: High Impact Teams. Ze slagen erin hun eigen formule voor succes te schrijven en die continu bij te stellen. Met de STEP-methode...
    € 20,00
  • ISBN 9789047012481
    In ‘Wegwijzer in het digitale doolhof’ laat Annet Aris zien dat ‘digitaal’ niet langer een speeltje voor techneuten is, maar iets wat tot in de haarvaten van onze maatschappij is doorgedrongen en grote economische impact heeft. De discussie over de kansen en de risico’s van de digitalisering wordt steeds feller. Een ideale voedingsbodem voor consultants en zelfbenoemde experts die beweren de weg naar de ideale digitale transformatie te kennen. Maar hoe scheid je dan het kaf van het koren?...
    € 20,99
  • Bezieling en vitaliteit

    ISBN 9789047012894
    De klassieker ‘Loopbaanzelfsturing’ van Adriaan Hoogendijk was al voor vele duizenden lezers een inspirerend baken op weg naar meer werkplezier en vitaliteit. Het is onverminderd actueel in een tijd waarin veel mensen zich afvragen hoe ze meer voldoening uit hun werk kunnen halen, en die daarbij het heft in eigen hand willen nemen en houden. Aan de hand van een aantal opdrachten breng je zelf het voor jou meest bezielende loopbaanperspectief in kaart. Je leert hoe je jezelf...
    € 24,99
  • Hoe ons werk verandert

    ISBN 9789047012511
    In ‘Olietankers en speedboten’ laat Menno Lanting met inspirerende praktijkvoorbeelden zien hoe kleine én grote bedrijven speedboten kunnen worden in het technologische tijdperk. Speedboten zijn proactief, wendbaar, met de blik naar buiten gericht, verbonden in een netwerk, waarde toevoegend voor de consument, burger of collega en voortdurend lerend. Word ook een speedboot met de zeven principes van wendbaar werken, leren en ondernemen.
    € 15,00
  • en wat daaraan te doen

    ISBN 9789047010609
    In ‘Waarom zeggen we niet wat we vinden?’ legt Jan Hille Noordhof uit hoe we een open en veilige bedrijfscultuur kunnen creëren. Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Hoe komt dat? Op veel werkplekken voelt het niet veilig om te zeggen wat je vindt. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral...
    € 24,99
  • Inzichten, technieken, businessmodellen

    ISBN 9789047012443
    In ‘Waardecreatie met het Internet of Things’ legt Marco Heida uit wat het Internet of Things (IoT) precies is, waarom je er met je organisatie mee aan de slag moet en hoe je de eerste stappen zet om gebruik te maken van de mogelijkheden. Heida volgt de ontwikkelingen in IoT al jaren en weet als geen ander de essentiële begrippen, technieken en businessmodellen uit te leggen. In kort bestek voorziet hij je van alle benodigde informatie om zelf strategische keuzes te maken,...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012313
    ‘You can learn from your failures.’ ‘Entrepreneurship is trial and error.’ These statements are hard to disagree with, but in reality it is not that simple. More than ever, we wish to be successful and erase all traces of mistakes and failures as soon as possible. This is not only a pity, but potentially dangerous as well, says professor Paul Louis Iske. Only when we dare to face what we do wrong can we make a thorough analysis and avoid unnecessary recurrence and disappointments....
    € 25,00
  • De basis van echte vernieuwing

    ISBN 9789047012504
    ‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie...
    € 15,00
  • over misleidende cijfers en hoe je ze herkent

    ISBN 9789047012283
    Tom Nierop en Nart Wielaard laten in ‘Spookcijfers’ aan de hand van talloze, soms zeer vermakelijke voorbeelden zien hoe je slordig cijferwerk kunt herkennen en toetsen. In nieuwsberichten en onze discussies daarover spelen getallen vaak een grote rol. Hoeveel graden warmt de aarde op? Hoeveel loopt de Nederlandse staat mis aan belasting van internationale bedrijven? Nierop en Wielaard beschrijven en verklaren het ontstaan van spookcijfers: blind geciteerd, soms slecht onderzocht,...
    € 21,99
  • Het ExO Sprint-playbook om je organisatie te innoveren

    ISBN 9789047012412
    ‘Exponentiële transformatie’ van Francisco Palao, Michelle Lapierre en Salim Ismail is het inspirerende handboek bij de wereldwijde bestseller ‘Exponentiële organisaties’, waarin Ismail en Yuri van Geest de opkomst van een nieuw type organisatie beschreven. De exponentiële organisatie (ExO) weet in dit tijdperk van technologische verandering exponentiële groei te realiseren door een nieuwe, disruptieve manier van werken. ‘Exponentiële transformatie’ brengt die inzichten...
    € 39,99
  • Omgaan met verandering

    ISBN 9789047012566
    De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is. Zie je een verandering als een uitdaging of word je erdoor verlamd? Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht… Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging...
    € 20,00
  • Zelf verandering creëren

    ISBN 9789047012573
    ‘Breek los uit het Doolhof’ van Spencer Johnson is het langverwachte vervolg op de everseller ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’, die in de afgelopen twintig jaar meer dan 30 miljoen mensen wereldwijd geholpen heeft om te gaan met verandering. Het is dus hoog tijd voor het vervolg: hoe kun je niet alleen omgaan met verandering, maar zelf verandering creëren? Dat is tenslotte wat er tegenwoordig van ons verwacht wordt. Deze parabel begint waar het vorige verhaal eindigde:...
    € 20,00
 
<<

Tweets @Businessboek