Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • betere beslissingen en minder denkfouten

    ISBN 9789047011880
    We handelen minder rationeel dan we denken. Dankzij de praktische adviezen in dit boek kun je vooroordelen omzeilen, relevante argumenten tegen elkaar afwegen en gefundeerde besluiten nemen.
    € 14,99
  • drijfveren en dilema's van ondernemers in de betekeniseconomie van ondernemers in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047011651
    In ‘Pioniers van de nieuwe welvaart’ gaan Kees Klomp en Nadine Maarhuis dieper in op de betekeniseconomie, die alsmaar groeit. Ondernemers als Tony’s Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager zijn succesvol bij een groot publiek en in alle hoeken van de samenleving is belangstelling voor ondernemers met een maatschappelijke missie. Maar een financieel gezonde business runnen die tegelijk sociale en ecologische meerwaarde creëert is niet altijd gemakkelijk. Welke dilemma’s...
    € 22,50
  • Hoe we de gedragseconomie uitvonden

    ISBN 9789047011620
    Nobelprijswinnaar Richard Thaler vertelt in ‘Misbehaving’ het verhaal van drie wetenschappers die in een gezamenlijke queeste de economie op haar kop zetten en vrienden werden voor het leven. Toen in de jaren zeventig economie als een harde wetenschap werd geprofileerd, rebelleerde een klein groepje wetenschappers hiertegen. Zij stelden dat er een belangrijk ding over het hoofd werd gezien in de economie: de mens. Thaler, Kahneman en Tversky legden de basis voor wat we nu de gedragseconomie...
    € 24,99
  • In 5 stappen naar echte vernieuwing

    ISBN 9789047010371
    De wereld verandert razendsnel, de behoefte van de klant net zo. En vaak is dát de oorzaak van de ondergang van het bedrijf. Helder, goed leesbaar en met praktische tips over hoe innovatie écht kan.
    € 24,99
  • de negen geheimen van de beste sprekers ter wereld

    ISBN 9789047010432
    Ontdek de ingrediënten van een succesvolle TED-talk In 'Spreek als TED' onthult Carmine Gallo de verrassende inzichten die hij kreeg nadat hij honderden TED-talks analyseerde en de populairste TED-sprekers, onder wie Brené Brown, Ken Robinson en Susan Cain, interviewde. Hij sprak ook talloze toponderzoekers op het gebied van psychologie, communicatie en neurowetenschap. Zo ontdekte Gallo negen ingrediënten die alle succesvolle TED-talks gemeen hebben. Hij ontwikkelde een stapsgewijze...
    € 15,00
  • wie het weet mag het zeggen

    ISBN 9789047010487
    Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands. Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort,...
    € 9,99
  • de verrassende waarheid over wat ons motiveert

    ISBN 9789047009672
    De verassende waarheid over wat ons echt motiveert.
    € 20,00
  • een biologische kijk op sociaal gedrag in organisaties

    ISBN 9789047009825
    Bioloog Patrick van Veen laat zien dat ons gedrag op ons werk veel gemeen heeft met dat van apen en legt aan de hand van grappige herkenbare voorbeelden uit hoe je voordeel met deze kennis te doen.
    € 18,50
  • ISBN 9789047009009
    Daniel Kahneman is een van de invloedrijkste psychologen ter wereld en ‘Ons feilbare denken’ is wereldwijd een bestseller.
    € 15,00
  • de zeven eigenschappen samengevat

    ISBN 9789047008903
    'De kleine Covey'. Een handige samenvatting van Stephen Covey's 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap'.
    € 12,99
  • naar betere beslissingen over gezondheid, geluk en welvaart

    ISBN 9789047008071
    Nuttige en praktische kennis voor leiders, managers, beleidsmakers, leraren en ouders om ervoor te zorgen dat de mensen onder hun hoede betere, gezondere, duurzamere keuzes maken.
    € 15,00
  • snel en effectief plannen met OGSM

    ISBN 9789047008408
    Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt...
    € 14,99
 
<<

Tweets @Businessboek