Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • grip op de zorg in 44 praktijkverhalen

    ISBN 9789047014867
    Wie met een helikopterview naar de Nederlandse ziekenhuizen kijkt, ziet een sector die kraakt en piept in zijn voegen. Arbeidskrapte, ketenzorg, vergrijzing en regeldruk – door de vele schijnbaar onoplosbare vraagstukken zit iedereen in een spagaat. In deze persoonlijke verhalenbundel vertelt Kjeld Aij, voorheen directielid bij Amsterdam umc en nu bij Erasmus mc, hoe hij zelf met vallen en opstaan omgaat met de complexiteit binnen de zorg. Hij legt de gang van zaken in het ziekenhuis...
    € 22,50
  • ISBN 9789047014928
    Leen Schaap wordt in juni 2016 door burgemeester Eberhard van der Laan aangesteld als commandant van brandweer Amsterdam- Amstelland met de opdracht te moderniseren, vooral met het oog op de weerbarstige en achterhaalde cultuur. Hij ondervindt vanaf dag één ongekende weerstand bij de kazernes in de hoofdstad; ook de medezeggenschap blijkt iedere vorm van verandering te blokkeren. De machtsstrijd die ontstaat gaat gepaard met politieke spelletjes, intimidatie en zelfs bedreigingen....
    € 20,00
  • ISBN 9789047015345
    Uitblinkers zijn mensen die uitzonderlijke dingen doen: genieën, miljardairs, topsporters, rocksterren en beroemdheden. Maar waar hebben zij hun succes aan te danken? Niet zozeer aan een bijzonder brein of een verbluffend talent, zoals vaak wordt gedacht. Het bijzondere van uitblinkers blijkt vooral te zitten in wat ze meegemaakt hebben, hun cultuur, hun familie en alle eigenaardigheden waarmee ze in aanraking zijn gekomen. In deze fascinerende en vaak verrassende zoektocht...
    € 15,00
  • Zijn werk over emotionele intelligentie samengevat

    ISBN 9789047014553
    ‘De kleine Goleman’ van Jacqueline de Jong biedt een heldere samenvatting van ‘Emotionele intelligentie’ en bespreekt daarnaast Golemans latere werk ‘Emotionele intelligentie in de praktijk’, ‘Over leiderschap’ en ‘Aandacht’, een onderwerp dat essentieel is in deze tijd van voortdurende afleiding. Een hoog IQ biedt namelijk geen garantie op een gelukkig leven; minstens even belangrijk is het EO, het ‘emotiequotiënt’. Op dit inzicht baseerde Daniel Goleman,...
    € 11,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    In ‘Voice’ vertelt Maarten Lens-FitzGerald dat Voice na internet en mobiel hét nieuwe kanaal voor de consument is. Met je stem stel je vragen of geef je opdrachten, zoals: ‘Wat is het weer?’, ‘Start Friends op Netflix’ of ‘Lichten aan’, en Siri, Alexa of de Google Assistant regelt het voor je. Eén op de drie Amerikanen heeft inmiddels een slimme speaker in huis en in Nederland zijn er in nog geen twee jaar tijd meer dan 400.000 van verkocht. Maar wat is Voice...
    € 18,99
  • Ondernemen zonder enig houvast

    ISBN 9789047014683
    In ‘The Hard Thing About Hard Things’ windt Ben Horowitz er geen doekjes om: het ondernemerspad gaat niet over rozen. Zo vaak als mensen het starten van een bedrijf ophemelen, zo zelden zijn ze eerlijk over hoe moeilijk het is er een te runnen. Horowitz, medeoprichter van Andreessen Horowitz en een van Silicon Valley’s meest gerespecteerde en ervaren ondernemers, schetst de rauwe werkelijkheid waarmee leiders iedere dag geconfronteerd worden. Hij deelt in ‘The Hard Thing...
    € 24,99
  • 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen

    ISBN 9789047014645
    In ‘Storing’ laat hoogleraar en oud-consultant Olivier Sibony zien dat zelfs de scherpste leidinggevenden desastreuze beslissingen kunnen nemen doordat ze ten prooi vallen aan denkfouten, waarom deze fouten keer op keer gemaakt worden, en hoe ze ingebakken zijn in de menselijke hersenen. Moet je als bedrijf met deze menselijke feilbaarheid leren leven en de risico’s incalculeren? Zeker niet, stelt Sibony. In ‘Storing’ combineert hij spraakmakende praktijkvoorbeelden...
    € 24,99
  • Leidinggeven aan zelfsturende teams, hoe doe je dat?

    ISBN 9789047014355
    In ‘De bijenherder’ laat Rini van Solingen zien hoe organisaties en managers effectief kunnen werken met zelfsturende teams. Managers moeten die transformatie naar zelfsturende teams vaak zelf in gang zetten en begeleiden, maar hebben geen idee wat hun rol nog is ná die overgang. En als ze zelf niet meeveranderen, vormen ze eerder een obstakel dan een motiverende factor. In een parabel vertelt van Solingen het verhaal van Mark, een leidinggevende bij een grote supermarktketen...
    € 20,00
  • Zet de spotlights op je kwaliteiten en ambities

    ISBN 9789047013617
    In ‘Blufcursus voor eerlijke mensen’ rekent Caro van Roon af met het beeld dat je moet liegen om te bluffen. In de praktijk blijkt bluffen namelijk een sociale vaardigheid te zijn waar je veel aan hebt. Door resultaatgericht te bluffen vergroot je de kans dat je de baan of dat gewilde project binnenhaalt die anders aan je neus voorbij zouden zijn gegaan. Bluffen kan prima zonder leugens en jezelf anders voordoen dan je werkelijk bent, zegt Caro van Roon. Het gaat erom je kwaliteiten...
    € 20,00
  • Tijd maken voor diep werk in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047014744
    Cal Newport, auteur van de bestsellers Diep werk en Digitaal minimalisme, is terug met een praktische tool voor iedereen die zich verliest in de dagelijkse hectiek. Met deze dagelijkse planner lukt het je iedere dag weer om je te concentreren op wat jij echt belangrijk vindt, in plaats van wat anderen belangrijk vinden. Je dag indelen in tijdsblokken is een methode die wordt gebruikt door een aantal van de effectiefste mensen ter wereld, van Elon Musk tot Bill Gates. Met een takenlijstje...
    € 22,50
  • 6 zekerheden voor een goede start als leidinggevende

    ISBN 9789047013761
    Jelle van der Lugt beschrijft in ‘Het boek voor jonge teamleiders’ hoe het was om als 24-jarige teamleider te zijn bij het Vattenfall Solar Team van de TU Delft. Aan hem de spannende taak om met een team van studenten een zonneauto te bouwen die tijdens een achtdaagse race in Zuid-Afrika de concurrentie kon verslaan. Maar hoe doe je dat eigenlijk, leidinggeven aan een team? In dit boek deelt Jelle zijn ervaringen en beschrijft hij zes zekerheden die hij heeft ontdekt om met overtuiging...
    € 21,99
  • Shortcuts naar overtuigingskracht

    ISBN 9789047014706
    In ‘Macht aan de aardige mens’ van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen. Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica, en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ hoe overtuigen werkt. ‘Macht aan de aardige mens’ bevat het deel daaruit over overtuigingskracht....
    € 12,99
 
<<

Tweets @Businessboek