Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Vind je veerkracht en leef doelbewust

    ISBN 9789047014331
    Neil Pasricha brak internationaal door met zijn boeken over dankbaarheid en geluk, en is nu terug met een boek over veerkracht. Veerkracht is hard nodig, want in een wereld van overvloed en keuzestress staan we onder alsmaar groeiende druk. We gaan er hard voor, maar hebben last van faalangst en kunnen geen tegenslag verdragen. We lijken wel van porselein. We buigen niet, we breken. We krijgen burn-outs, worden eenzaam of depressief. Tijd om het tij te keren. Pasricha is heel...
    € 22,99
  • Leidinggeven aan zelfsturende teams

    ISBN 9789047014355
    In De bijenherder laat Rini van Solingen zien hoe organisaties en managers effectief kunnen werken met zelfsturende teams. In een parabel vertelt hij het verhaal van Mark, een leidinggevende bijeen grote supermarktketen die overschakelt op zelforganisatie. Mark worstelt met de transitie, maar krijgt goede raad uit onverwachte hoek. Zijn opa vertelt over zijn eigen verandering van schaapsherder tot imker en wat hij daarvan heeft geleerd. De crux is te ‘ontmanagen’ en oude gewoontes...
    € 20,00
  • ISBN 9789047014447
    Two young media executives knew their organisation faced epic change – or a swift collapse. They deftly applied smart data and technology, but the quantum leap lay elsewhere: in the connections between people, within and beyond their companies. Xavier van Leeuwe and Matthijs van de Peppel describe their journey, as adventurers and raconteurs, dreamers and learners. How they and their teams ventured to greater heights, and built robust client relationships. In The Human Touch,...
    € 19,99
  • Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering

    ISBN 9789047014362
    Make Dust or Eat Dust 2.0 is een handzaam boekje voor alle professionals die zich bezig houden met het creëren van meerwaarde – ondernemers, managers, ontwerpers, marketing-directeuren, reclamemakers – en voor wie het cruciaal is om continu een vinger aan de pols te houden bij wat er in de maatschappij speelt. Het vraagt om niet aflatende inspiratie, creativiteit en doorzettingsvermogen om als groot of klein bedrijf je merk goed in de markt te zetten en om meerwaarde te creëren...
    € 15,00
  • ISBN 9789047013785
    ‘Als we als samenleving toegewijd zijn aan alle andere aspecten van ons leven, maar ons thuis verwaarlozen, zijn we in feite bezig met het rechtzetten van de dekstoelen op de Titanic,’ aldus Stephen Covey. Dit is de ingekorte editie van De zeven eigenschappen van een succesvol gezin, het boek waarin hij zijn wereldberoemde eigenschappen uitlegt aan de hand van herkenbare gezinssituaties en praktische tips geeft voor hoe je ze kunt toepassen en bespreken met tieners en kinderen. Hoe...
    € 22,99
  • Met werkgeluk naar bedrijfssucces

    ISBN 9789047012948
    Quinty Danko en Sybrich Willemsma leggen in ‘Hart in de zaak’ uit dat niets belangrijker is voor je bedrijfssucces dan trotste, betrokken medewerkers. Aan de hand van ruim twintig jaar ervaring in management en hr ontwikkelden Quinty Danko en Sybrich Willemsma een doortimmerde manier om een bedrijf met een kloppend hart te bouwen. Met hun we-kigai-model bepaal je de successtrategie; met hun 6c-model zorg je voor de uitvoering. Maak met ‘Hart in de zaak’ van jouw bedrijf...
    € 22,99
  • ISBN 9789047014171
    Erling Kagge brengt in ‘Filosofielessen voor avonturiers’ de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed als eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest bereikte. Zijn ervaringen die hij opdeed tijdens de barre expedities naar deze verre uithoeken van de wereld, combineert hij in dit boek met zijn ervaringen als ondernemer en inzichten uit de wereldfilosofie en wetenschap. ‘Filosofielessen voor avonturiers’...
    € 17,50
  • Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

    ISBN 9789047013242
    Bedrijven maken al jaren steeds meer winst, maar werkenden zien dat nauwelijks terug in hun portemonnee. Zorg, onderwijs en politie zijn ondertussen uitgehold. Hoe kan dat? Waarom accepteren we dat?
    € 20,00
  • Een nieuw scenario voor groei

    ISBN 9789047013969
    In ‘Bloei’ vraagt Elske Doets zich af waarom de wereld maar blijft opkijken naar multinationals, grote banken, denktanks, politici en wereldleiders die economische groei heilig hebben verklaard. Gaat nóg meer focus op kille cijfers ons leven beter maken? Nee, zegt Zakenvrouw van het Jaar en ondernemer Elske Doets. Als oprichter van de Young Lady Business Academy ziet zij een hoopvolle, nieuwe generatie vrouwelijke ondernemers tot wasdom komen. Een generatie die niet rekent...
    € 19,99
  • En 99 andere belangrijke technlogische vragen van deze tijd

    ISBN 9789047013891
    Rens van der Vorst geeft in ‘Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem’ antwoord op belangrijke technologische vragen. Want we leven meer dan ooit in een wereld vol digitale technologie. Videovergaderingen. Selfies. Big Data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoins. Kunstmatige intelligentie. Biotechnologie. Algoritmes. Spotify. Smartphones. Zelfrijdende auto’s. Dickpics. Robots. En dat is slechts een niet geheel willekeurige selectie. Zo’n...
    € 17,50
  • De kunst van vragen stellen in plaats van opdragen

    ISBN 9789047014317
    Bescheiden vragen is een simpele en effectieve techniek om meer positieve relaties te bouwen, vooral tussen mensen met statusverschil. Creëer een cultuur waarin vragen vrijstaat; waarin ideeën vrij geopperd worden, waarin bazen die het mis hebben tegengesproken worden, waarin misstanden aan de kaak gesteld worden. Een werkelijke leider geeft mensen de ruimte zelf te denken door vragen te stellen, in plaats van aan te geven hoe het moet. Dat is best lastig: iedereen vindt het fijn...
    € 15,99
  • Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken

    ISBN 9789047013693
    Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel beschrijven in ‘Mensenwerk’ hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden. Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie. Van Leeuwe en Van de Peppel beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers...
    € 19,99
 
<<

Tweets @Businessboek