Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Thinking, fast and slow

    ISBN 9789047013044
    Daniel Kahneman is een van de invloedrijkste psychologen ter wereld en zijn boek ‘Ons feilbare denken’ is wereldwijd een bestseller. In 2002 kreeg hij de Nobelprijs voor de Economie voor zijn onderzoek met Amos Tversky naar hoe mensen denken en beslissingen nemen. Zijn gedachtegoed heeft diepgaand effect gehad op vele terreinen, waaronder economie, geneeskunde en politiek. ‘Ons feilbare denken’ brengt al die jaren onderzoek en wetenschap in één boek samen.
    € 29,99
  • De winnende mindset voor trouwe klanten

    ISBN 9789047013075
    In ‘Leiderschap in loyaliteit’ laten Rogers, Rinne en Vergoossen zien hoe je deze mindset aanleert en verspreidt door je hele organisatie. Want pas als alle medewerkers ervan doordrongen zijn, maak je echt het verschil. Sandy Rogers, Leena Rinne en Glenn Vergoossen, loyaliteitexperts van FranklinCovey, doen in ‘Leiderschap in loyaliteit’ een nieuwe mindset uit de doeken, gebaseerd op drie kernprincipes: empathie, verantwoordelijkheid en generositeit. In een wereld waarin...
    € 26,99
  • ISBN 9789047012665
    In ‘Principes’ deelt Dalio de vele inzichten die hij in de loop van zijn opmerkelijke carrière heeft opgedaan en laat vervolgens tot in detail zien hoe die worden toegepast in zijn eigen bedrijf. De honderden praktische lessen in dit boek gaan onder meer over het creëren van een goede bedrijfscultuur, effectieve besluitvorming, samenwerking, goed management en het bouwen van sterke teams. Iedereen kan de heldere levenslessen en inzichten die Ray Dalio in ‘Principes’...
    € 27,99
  • ben jij klaar om je organisatie opnieuw uit te vinden?

    ISBN 9789047012733
    In ‘Brave New Work’ doet Aaron Dignan uit de doeken hoe je je organisatie opnieuw kunt uitvinden. Ondanks alle technologische vooruitgang blijkt er fundamenteel weinig veranderd te zijn op ons werk: gebrek aan vertrouwen, trage besluitvorming, een overmaat aan zinloze vergaderingen en mailwisselingen, en moeizame budgetdiscussies. Aaron Dignan laat zien dat er bij veel bedrijven een grondige transformatie van het operating system nodig is: de principes en werkvormen die de bedrijfscultuur...
    € 26,99
  • organisatieverandering in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047012771
    In ‘Ben jij al activist?’ roept An Kramer organisaties op om actuele maatschappelijke vraagstukken in hun business centraal te zetten. In de betekeniseconomie staat winst niet meer voorop, maar gaat het om maatschappelijke impact. Dit maakt organisaties aantrekkelijk voor zowel klanten als medewerkers. Vanuit jarenlange ervaring als veranderkundige rekt Kramer je denken op en reikt ze je verrassende, direct uitvoerbare opdrachten aan waarmee je onmiddellijk impact op jouw...
    € 24,99
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    In ‘En nu weer aan het werk!’ doet Jasper Meerding uit de doeken hoe je vergaderen efficiënt en boeiend kunt maken. Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Hij begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over...
    € 12,99
  • een ceo-handboek voor digitale transformatie

    ISBN 9789047012306
    ‘Make Disruption Work’ van Alexandra Jankovich en Tom Voskes is het handboek voor digitale transformatie. Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Dus als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen. Maar hoe? Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn....
    € 29,99
  • ISBN 9789047012528
    Het ‘Vakantieboek voor professionals en managers’ bevat tools voor persoonlijke ontwikkeling, samenvattingen van actuele managementboeken, quotes en oefeningen voor inspiratie en creativiteit. Vakantie is het uitgelezen moment om los te komen van de waan van de dag en nieuwe inzichten op te doen – heel belangrijk dus voor elke professional die zichzelf serieus neemt. Want wie veel leert en openstaat voor nieuwe kennis en ontwikkelingen, maakt zijn wereld groter en leuker....
    € 15,00
  • De Nederlandse Editie

    ISBN 9789047012689
    ‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking...
    € 24,99
  • drie klassiekers gebundeld

    ISBN 9789047013051
    Tien jaar geleden publiceerden Jaap Peters en Mathieu Weggeman het eerste Rijnlandboekje, dat meteen een doorslaand succes werd. Kennelijk was de tijd rijp voor een handzaam boekje dat een lans brak voor een manier van organiseren en besturen die menselijker en duurzamer was dan het Angelsaksische model, waarvan de uitwassen ons kort daarvoor in de kredietcrisis hadden gestort. Na het eerste boekje verschenen er nog twee: een over Rijnlands organiseren in de praktijk en een over...
    € 24,99
  • elke dag wat meer magie in je leven

    ISBN 9789047012719
    In ‘Kaizen’ laat Anna Sólyom zien hoe je dagelijks je leven met kleine stapjes mooier kunt maken. Kaizen is de Japanse uitdrukking voor continue verbetering. Ons dagelijks geluk hangt af van heel veel kleine rituelen die elke dag terugkomen, maar waar we ons vaak helemaal niet van bewust zijn. Opstaan, een kop thee drinken, naar het werk fietsen, met vrienden afspreken of terugkeren naar de oase die we ‘thuis’ noemen. In deze minicursus alledaagse magie met ruim 30 rituelen...
    € 15,99
  • hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie

    ISBN 9789047012924
    ‘Formule X’ van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet...
    € 21,99
 
<<

Tweets @Businessboek