Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Strategieën voor de Nieuwe Tijd

    ISBN 9789047013990
    In De Tao van leiderschap laat John Heider zien hoe de principes van Tao juist in deze tijd het verschil kunnen maken om een bevlogen leider te zijn. In zijn beroemde werk Tao-teh-King (Hoe dingen gebeuren of werken) beschreef Lao-tse de regels voor doeltreffend leiderschap. In China is dit nog altijd een van de belangrijkste boeken. De Tao van leiderschap voert je mee in deze eeuwenoude diepe wijsheid, en combineert deze met praktische inzichten. Op iedere bladzijde vind je inspiratie...
    € 14,99
  • Inzichten voor de professional in de publieke sector

    ISBN 9789047009306
    Ronald Derks en Bas van Leeuwen beschrijven in ‘De ideale ambtenaar’ hoe de rol van ambtenaar in de afgelopen decennia enorm is veranderd. Vroeger was het voor een ambtenaar vooral belangrijk om de regels nauwgezet en rechtvaardig toe te passen. In de laatste twintig jaar van de vorige eeuw kwam daar het resultaatgerichte denken bij, en tegenwoordig wordt van ambtenaren ook verwacht dat ze voortdurend in dialoog gaan met burgers, ondernemers en belanghebbenden. Als ambtenaar...
    € 29,99
  • ISBN 9789047013280
    Met ‘De onbevreesde organisatie’ zet Amy C. Edmondson het begrip psychologische veiligheid binnen organisaties en teams op de kaart. Dit veelgeprezen boek is gebaseerd op twintig jaar diepgaand onderzoek. Het toont met vele overtuigende praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing aan dat een bedrijf pas tot werkelijke vooruitgang komt als medewerkers zich vrij voelen om hun plannen en ideeën te bespreken en ook hun bedenkingen durven uiten.
    € 27,99
  • ISBN 9789047013884
    We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen. Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger ‘Het oneindige spel’. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit...
    € 24,99
  • Vijf stappen om met iedereen een akkoord te bereiken

    ISBN 9789047013174
    De Zweedse hoogleraar en onderhandelexpert Lars-Johan Åge leert je in ‘De happy-happymethode’ hoe je ervoor zorgt dat mensen wel openstaan voor je ideeën en hoe je samen tot een succesvol resultaat komt. Want herken jij dat ook? Dat frustrerende gevoel dat er te weinig gedaan wordt met jouw goede ideeën, plannen voorstellen, omdat het je onvoldoende lukt om anderen te overtuigen van het belang ervan? Åge ontwikkelde de happy-happymethode om samenwerken naar een hoger...
    € 20,00
  • Hoe je tegelijk kunt consolideren en innoveren

    ISBN 9789047013815
    Niets is moeilijker in een bedrijf dan je concentreren op groei en consolidatie, maar tegelijk alert blijven op nieuwe ontwikkelingen. Zelfs als je direct je strategie bijstelt, ben je vaak niet slagvaardig genoeg. Verandermanagement-expert John Kotter legt in dit boek uit dat de bedrijfshiërarchie de boosdoener is: die is het hart van je bedrijf, maar is domweg niet toegesneden op een werkelijkheid waarin verandering de norm is. Kotters revolutionaire idee is een duaal besturingssysteem:...
    € 22,99
  • bepaal je koers met het organisatiekompas

    ISBN 9789047012757
    Rachelle van der Linden en Marco Derksen presenteren in ‘Kleur bekennen’ drie stappen om je organisatie fundamenteel te vernieuwen: Reflect, Redesign en Recreate. Het begint met het doorgronden van wat je organisatie in de essentie is: een inspirator, een gids, een facilitator of een servicer? Door je rol helder te krijgen kun je gefundeerde en duurzame strategische keuzes maken, en leg je de basis voor het kompas waarmee je je organisatie op koers brengt en de toekomst in loodst....
    € 34,99
  • ISBN 9789047013433
    Het boek ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen R. Covey behoeft nauwelijks nog introductie; het vormt al jarenlang en wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen. Covey heeft met zijn zeven eigenschappen een miljoenenpubliek bereikt. Hij leert ons hoe we de kwaliteit van ons werkende leven, privéleven en gezinsleven kunnen verbeteren. Zijn inzichten hebben duizenden mensen in staat gesteld meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen;...
    € 34,99
  • Hoe kun je net het verschil maken?

    ISBN 9789047013426
    “Het beslissende moment” van Malcolm Gladwell leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe idee Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: creatieve persoon kan de wereld veranderen. Er is meestal maar een klein zetje nodig om de bal aan het rollen te krijgen. Wie het beslissende moment herkent, heeft een recept voor succes in handen. Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer...
    € 15,00
  • De geheime kracht van emoties op het werk

    ISBN 9789047013150
    In ‘Het is niet persoonlijk’ laten Liz Fosslien en Mollie West Duffy zien dat emoties helemaal niet onwenselijk zijn op de werkvloer, als je ze maar onderkent en op de juiste manier inzet. Op basis van de meest recente wetenschappelijke inzichten en met veel leuke illustraties analyseren ze de rol van emoties op zeven gebieden: gezondheid, motivatie, besluitvorming, teamwork, communicatie, cultuur en leiderschap. Per gebied formuleren ze praktische en heldere richtlijnen waarmee...
    € 22,99
  • hoe je groeit door patronen die je klein houden los te laten

    ISBN 9789047012986
    Hylke Faber, internationaal leiderschapscoach, laat je in ‘Tem de krokodil’ zien dat we ons vaker dan we realiseren, handelen vanuit aangeleerde overlevingsmechanismen. Bij drukte en stress draait ons reptielenbrein overuren en dat belemmert ons in onze persoonlijke groei. Want hoe vaak nemen we een impulsieve beslissing waar we later spijt van krijgen? Of gaan we mee in een scenario waar we eigenlijk niet in geloven omdat we bang zijn niet aardig gevonden te worden? In ‘Tem...
    € 26,99
  • De kracht van storytelling

    ISBN 9789047013341
    In ‘Spreken met passie’ licht Henk Jan Kamsteeg uit dat niets krachtiger werkt dan een sterk verhaal om je ideeën goed over het voetlicht te brengen en zo mensen aan je te binden. Kamsteeg brengt theorie en praktijk bij elkaar door de lessen uit zijn jarenlange ervaring als trainer en storyteller in een boeiend verhaal over Victor te verwerken. Victor is blij met zijn langgekoesterde promotie. Maar deze vreugde wordt al snel overschaduwd door zijn onvrede over zijn matige...
    € 19,99
 
<<

Tweets @Businessboek