Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • De winnende mindset voor trouwe klanten

    ISBN 9789047013075
    In ‘Leiderschap in loyaliteit’ laten Rogers, Rinne en Vergoossen zien hoe je deze mindset aanleert en verspreidt door je hele organisatie. Want pas als alle medewerkers ervan doordrongen zijn, maak je echt het verschil. Sandy Rogers, Leena Rinne en Glenn Vergoossen, loyaliteitexperts van FranklinCovey, doen in ‘Leiderschap in loyaliteit’ een nieuwe mindset uit de doeken, gebaseerd op drie kernprincipes: empathie, verantwoordelijkheid en generositeit. In een wereld waarin...
    € 26,99
  • Leidinggeven aan succesvolle transformaties

    ISBN 9789047011408
    Innoveren is een reis, een journey. Tijdens die reis transformeert een bedrijf. Over de noodzaak hiervan en hoe een bedrijf dat bereikt zijn boeken vol geschreven, maar meestal wordt er onvoldoende rekening gehouden met het meest bepalende voor succes in transformaties: de menselijke factor. Hoe zorg je voor richting, betrokkenheid en daadwerkelijke relevante vernieuwing en resultaten? Hoe zorg je voor de benodigde energie en beweging? Wassili Bertoen, innovatiestrateeg pur sang,...
    € 24,99
  • organisatieverandering in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047012771
    In ‘Ben jij al activist?’ roept An Kramer organisaties op om actuele maatschappelijke vraagstukken in hun business centraal te zetten. In de betekeniseconomie staat winst niet meer voorop, maar gaat het om maatschappelijke impact. Dit maakt organisaties aantrekkelijk voor zowel klanten als medewerkers. Vanuit jarenlange ervaring als veranderkundige rekt Kramer je denken op en reikt ze je verrassende, direct uitvoerbare opdrachten aan waarmee je onmiddellijk impact op jouw...
    € 24,99
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    In ‘En nu weer aan het werk!’ doet Jasper Meerding uit de doeken hoe je vergaderen efficiënt en boeiend kunt maken. Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Hij begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over...
    € 15,00
  • een ceo-handboek voor digitale transformatie

    ISBN 9789047012306
    ‘Make Disruption Work’ van Alexandra Jankovich en Tom Voskes is het handboek voor digitale transformatie. Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Dus als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen. Maar hoe? Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn....
    € 29,99
  • ISBN 9789047012528
    Het ‘Vakantieboek voor professionals en managers’ bevat tools voor persoonlijke ontwikkeling, samenvattingen van actuele managementboeken, quotes en oefeningen voor inspiratie en creativiteit. Vakantie is het uitgelezen moment om los te komen van de waan van de dag en nieuwe inzichten op te doen – heel belangrijk dus voor elke professional die zichzelf serieus neemt. Want wie veel leert en openstaat voor nieuwe kennis en ontwikkelingen, maakt zijn wereld groter en leuker....
    € 15,00
  • De Nederlandse Editie

    ISBN 9789047012689
    ‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking...
    € 24,99
  • drie klassiekers gebundeld

    ISBN 9789047013051
    Tien jaar geleden publiceerden Jaap Peters en Mathieu Weggeman het eerste Rijnlandboekje, dat meteen een doorslaand succes werd. Kennelijk was de tijd rijp voor een handzaam boekje dat een lans brak voor een manier van organiseren en besturen die menselijker en duurzamer was dan het Angelsaksische model, waarvan de uitwassen ons kort daarvoor in de kredietcrisis hadden gestort. Na het eerste boekje verschenen er nog twee: een over Rijnlands organiseren in de praktijk en een over...
    € 24,99
  • elke dag wat meer magie in je leven

    ISBN 9789047012719
    In ‘Kaizen’ laat Anna Sólyom zien hoe je dagelijks je leven met kleine stapjes mooier kunt maken. Kaizen is de Japanse uitdrukking voor continue verbetering. Ons dagelijks geluk hangt af van heel veel kleine rituelen die elke dag terugkomen, maar waar we ons vaak helemaal niet van bewust zijn. Opstaan, een kop thee drinken, naar het werk fietsen, met vrienden afspreken of terugkeren naar de oase die we ‘thuis’ noemen. In deze minicursus alledaagse magie met ruim 30 rituelen...
    € 15,99
  • hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie

    ISBN 9789047012924
    ‘Formule X’ van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet...
    € 21,99
  • wat je moet weten, leren en doen

    ISBN 9789047012467
    In ‘Digitale intelligentie’ leggen Hoornstra en Van Lieshout uit wat je moet weten, leren en doen in een digitaal verbonden samenleving. Door de toenemende digitalisering in onze werkomgeving ligt het gewenste verandertempo extreem hoog. Om dit tempo bij te kunnen houden is een continu proces van leren en verankeren van de juiste vaardigheden noodzakelijk. Hoornstra en Van Lieshout hebben beiden jarenlange ervaring in het begeleiden van onderwijs en overheid in de transitie...
    € 24,99
  • meer creativiteit in denken en doen

    ISBN 9789047012870
    In ‘Doe eens gek’ laat Barry de Bruin zien hoe je vrij kunt denken en doen bij het zoeken naar nieuwe oplossingen. Ideaal voor als je op zoek bent naar een andere manier om dingen beter te doen. Er kan namelijk veel meer dan je denkt. Gekke ideeën blijken vaak zo gek nog niet en het normaal van vandaag is het raar van gisteren. Verandering is de norm in onze tijd en je komt nergens meer als je de gebaande paden niet verlaat. Dus probeer eens iets geks. Breek met conventies....
    € 17,50
 
<<

Tweets @Businessboek