Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • waarom niet alle verandering tot innovatie leidt

    ISBN 9789047012504
    ‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie...
    € 15,00
  • Het ExO Sprint-playbook om je organisatie te innoveren

    ISBN 9789047012412
    ‘Exponentiële transformatie’ van Francisco Palao, Michelle Lapierre en Salim Ismail is het inspirerende handboek bij de wereldwijde bestseller ‘Exponentiële organisaties’, waarin Ismail en Yuri van Geest de opkomst van een nieuw type organisatie beschreven. De exponentiële organisatie (ExO) weet in dit tijdperk van technologische verandering exponentiële groei te realiseren door een nieuwe, disruptieve manier van werken. ‘Exponentiële transformatie’ brengt die inzichten...
    € 39,99
  • Zelf verandering creëren

    ISBN 9789047012573
    ‘Breek los uit het Doolhof’ van Spencer Johnson is het langverwachte vervolg op de everseller ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’, die in de afgelopen twintig jaar meer dan 30 miljoen mensen wereldwijd geholpen heeft om te gaan met verandering. Het is dus hoog tijd voor het vervolg: hoe kun je niet alleen omgaan met verandering, maar zelf verandering creëren? Dat is tenslotte wat er tegenwoordig van ons verwacht wordt. Deze parabel begint waar het vorige verhaal eindigde:...
    € 20,00
  • Omgaan met verandering

    ISBN 9789047012566
    De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is. Zie je een verandering als een uitdaging of word je erdoor verlamd? Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht… Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging...
    € 20,00
  • over misleidende cijfers en hoe je ze herkent

    ISBN 9789047012283
    Tom Nierop en Nart Wielaard laten in ‘Spookcijfers’ aan de hand van talloze, soms zeer vermakelijke voorbeelden zien hoe je slordig cijferwerk kunt herkennen en toetsen. In nieuwsberichten en onze discussies daarover spelen getallen vaak een grote rol. Hoeveel graden warmt de aarde op? Hoeveel loopt de Nederlandse staat mis aan belasting van internationale bedrijven? Nierop en Wielaard beschrijven en verklaren het ontstaan van spookcijfers: blind geciteerd, soms slecht onderzocht,...
    € 21,99
  • doelbewust omgaan met digitale overvloed

    ISBN 9789047011903
    Aandachtsexpert Cal Newport legt in ‘Digitaal minimalisme’ uit hoe je doelbewust kan omgaan met digitale overvloed. Steeds meer mensen maken zich zorgen over de invloed van de computer en met name de smartphone op onze concentratie, sociale relaties en tevredenheid. Op z’n minst zien we dat ze ons enorm veel tijd kosten – tijd die niet aan andere zaken kan worden besteed. In dit boek biedt Newport je een eenvoudige en praktische methode om je tijd online radicaal terug...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012481
    ‘Er zijn twee manieren waarop je als bedrijf, en ook als mens of maatschappij, beter kunt worden van grotere onzekerheid. De ene is pragmatisch, namelijk dat je eerder dan anderen ziet dat er veranderingen komen, er beter op reageert en zo een concurrentievoordeel opbouwt. De andere manier is gebaseerd op de filosofie van Nicholas Taleb: je gaat op een heel andere manier sturen op kansen en risico’s, zelfs als dit ten koste gaat van de winstgevendheid op korte termijn.’ Zo...
    € 20,99
  • Ontketen creativiteit en innovatie

    ISBN 9789047012085
    In ‘Warorde’ betoogt Peter Ros dat de volgende stap in de ontwikkeling van mens en organisatie een eeuwenoud principe is: de balans herstellen tussen orde en chaos. Niet méér orde en regels, maar een beetje chaos en meer vertrouwen. De mens neigt immers naar het optimaliseren van het bekende, terwijl vernieuwing vaak in het onbekende schuilt. Met heldere analyses, aansprekende voorbeelden en een positieve lens onderzoekt Ros de potentie van het onbekende. Dit boek is niet...
    € 20,00
  • hoe goede leiders inspireren tot actie

    ISBN 9789047012559
    Simon Sinek laat in ‘Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag. ‘Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer...
    € 15,00
  • Werken met aandacht in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047012436
    In ‘Diep werk’ wijst Cal Newport op de noodzaak van geconcentreerd werken om maximaal te kunnen presteren, een vaardigheid die we langzaam zijn kwijtgeraakt. Newport gebruikte de term ‘diep werk’ voor het eerst op zijn populaire blog. Hij raakte een zenuw: Newports artikelen over dit onderwerp werden honderdduizenden keren gelezen en overgenomen. De meeste mensen laten zich gemakkelijk onderbreken en besteden een groot deel van de dag aan oppervlakkige werkzaamheden. Dit boek...
    € 15,00
  • in 5 stappen naar echter vernieuwing

    ISBN 9789047011811
    Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Met zijn nieuwste bestseller De disruptieparadox geeft hij inzicht in de zin en onzin van disruptie. In Disruptie in de overheid en Disruptie in de zorg spitst hij die kennis toe op deze twee sectoren. Lanting geeft aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases praktische handvatten en advies over hoe overheid en zorg zichzelf op grote en op kleine...
    € 20,00
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
 
<<

Tweets @Businessboek