Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

    ISBN 9789047014539
    Sinds het begin van de digitalisering bestudeert en begeleidt Menno Lanting organisaties in hun transformatie. Hij adviseert grote bedrijven en mkb-ondernemers, maar bijvoorbeeld ook overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarnaast schrijft hij bestsellers over hoe organisaties zich succesvol kunnen aanpassen aan de toekomst. In zijn nieuwste boek biedt hij de helpende hand aan organisaties die, ondanks hun inzet en investeringen, worstelen met de digitale transformatie, of die juist...
    € 24,99
  • Shortcuts naar overtuigingskracht

    ISBN 9789047014706
    Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller IJs verkopen aan eskimo’s hoe overtuigen werkt. Dit boek bevat drie hoofdstukken daaruit. Hierin lees je alles over overtuigingskracht. Ontdek de drie stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen om anderen voor jou en je plannen te winnen. Er...
    € 12,99
  • Oplossingen voor 40 herkenbare veranderdilemma's

    ISBN 9789047013532
    Goed in staat zijn veranderingen door te voeren is een belangrijke verantwoordelijkheid van iedere leider. Een verantwoordelijkheid die in de dagelijkse praktijk vraagt om het kraken van lastige dilemma’s. De bestaande veranderliteratuur geeft prachtige vergezichten over welke stappen je zou moeten zetten in een verandertraject, maar biedt onvoldoende houvast om de dilemma’s die je gaandeweg tegenkomt op te lossen. Want hoe krijg je een kostenbesparingsoperatie echt aan de praat?...
    € 22,99
  • de vier pijlers van een positieve werkcultuur

    ISBN 9789047013907
    We brengen gedurende ons hele leven gemiddeld zo’n 80.000 tot 90.000 uur door op ons werk. Dat is meer dan dertig procent van ons leven. Jammer, want werkgeluk maakt ons gezonder, succesvoller, productiever, innovatiever en creatiever. Tijd dus om werkgeluk wereldwijd op de corporate agenda te zetten. En nee, dat gaat niet over ballenbakken, slingers en gemaakt blij zijn. Werkgeluk gaat over het hebben van een baan waarin we betekenis, voldoening, verbinding en plezier ervaren....
    € 22,50
  • Hoe je iedere baan die je wilt kunt krijgen

    ISBN 9789047014195
    Veel (jonge) mensen hebben het gevoel vast te zitten in een zielloze baan en telkens tegen een muur op te lopen in hun zoektocht naar een baan die ze wel leuk vinden. Het is tegenwoordig heel normaal om niet eens meer een afwijzing te ontvangen op de sollicitatiebrief waar je dagen op hebt zitten zwoegen. Laat staan dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek. Werk zoeken in een veelkoppig monster, waar ook talentvolle en goed opgeleide mensen mee worstelen, zegt carrièrecoach...
    € 20,00
  • Ontsluit je potentieel, inpireer anderen

    ISBN 9789047014218
    Leiderschap gaat om meer dan alleen medewerkers aansturen en financiële targets halen. Minstens even belangrijk is wie jij zelf bent als leider. Heb je je visie en doelen duidelijk voor ogen? Ben je veerkrachtig genoeg om stress en veranderende omstandigheden het hoofd te bieden? En lukt het je om verbinding te creëren met anderen? Of je nu ondernemer, CEO, student, docent of werknemer bent, dit boek daagt je uit om je toekomst bewust in eigen hand te nemen. In twintig praktische...
    € 18,99
  • positief van mening verschillen in een verdeelde wereld

    ISBN 9789047014232
    Dat iedereen overal anders over denkt is nu eenmaal een gegeven. Helaas leiden die meningsverschillen maar zelden tot een goed gesprek. In onze sterk gepolariseerde wereld vinden we het steeds moeilijker om constructief en inhoudelijk met elkaar van gedachten te wisselen over onderwerpen waarover we het niet eens zijn. Filosofen Adam Ferner en Darren Chetty leggen de mechanismes achter een aantal van de meest urgente maatschappelijke discussies bloot en delen beproefde...
    € 18,99
  • Hoe navy seals leiden en winnen

    ISBN 9789047014294
    Irak, 2006. De Navy seal-taskforce van Jocko Willink en Leif Babin staat voor een mission impossible: Ramadi veiligstellen, een stad die al min of meer als verloren wordt beschouwd. Onder extreme druk weten ze hun team naar de overwinning te leiden – en dat is grotendeels te danken aan een teamcultuur van eigenaarschap en discipline. Leiderschap, op ieder niveau, blijkt de doorslaggevende factor voor het succes van het team. In dit boek vertalen Willink en Babin de krachtige...
    € 24,99
  • Ontsluit je potentieel, inpireer anderen

    ISBN 9789047014782
    In ‘Bewust leiderschap’ laat Neil Seligman je in twintig praktische lessen zien hoe je leiding kunt geven. Leiderschap gaat namelijk om meer dan alleen medewerkers aansturen en financiële targets halen. Minstens even belangrijk is wie jij zelf bent als leider. Heb je je visie en doelen duidelijk voor ogen? Ben je veerkrachtig genoeg om stress en veranderende omstandigheden het hoofd te bieden? En lukt het je om verbinding te creëren met anderen? Of je nu ondernemer, CEO,...
    € 18,99
  • positief van mening verschillen in een verdeelde wereld

    ISBN 9789047014799
    Filosofen Adam Ferner en Darren Chetty laten in ‘Constructieve onenigheid’ zien dat goede gesprekken ons veel opleveren. Maar die zijn lastig, want dat iedereen overal anders over denkt is nu eenmaal een gegeven. Onze meningsverschillen leiden helaas zelden tot een goed gesprek. In een sterk gepolariseerde wereld vinden we het steeds moeilijker om constructief en inhoudelijk met elkaar van gedachten te wisselen over onderwerpen waarover we het niet eens zijn. Ferner en Chetty...
    € 18,99
  • Hoe onze persoonlijke gegevens gekaapt werden om de wereld brexit en Trump te geven

    ISBN 9789047014805
    Klokkenluider Christopher Wylie vertelt in ‘De grote dataroof’ de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde persoonlijke gegevens van meer dan 87 miljoen mensen en misbruikte die via Facebook – dat het oogluikend toestond! Samen met The New York Times en The Guardian trok hij in 2018 ten strijde en onthulde hij de duistere praktijken van Cambridge...
    € 22,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
 
<<

Tweets @Businessboek