Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • survivalgids voor de mens in een digitale wereld

    ISBN 9789047014997
    De toekomst is onzeker, en met de opmars van ai en robots vragen we ons af wat onze rol daarin zal zijn. Hebben we straks nog wel werk? Kevin Roose verdiept zich al jaren in de technologische ontwikkelingen voor The New York Times en schetst een hoopgevend beeld. In plaats van de strijd aan te gaan met machines, moeten we onszelf onvervangbaar menselijk maken. We hoeven geen hyperefficiënte, data gedreven en technische werkpaarden te worden, maar moeten ons juist toeleggen op typisch...
    € 22,50
  • Wat we moeten weten over de mensen die we niet kennen

    ISBN 9789047015178
    ‘Praten met vreemden’ is een klassieke Gladwell: een intellectueel avontuur waarin de auteur ons meeneemt op een reis langs verwarrende ontmoetingen, ingewikkelde puzzels en fatale misverstanden.
    € 15,00
  • hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag beïnvloedt

    ISBN 9789047014577
    In Verandering presenteert Damon Centola zijn baanbrekende onderzoek naar hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag kunt veranderen. Want waarom komt een beweging als Black Lives Matter jarenlang niet op gang en wat maakte dat het onlangs wel een succes werd? En waarom lopen zoveel bedrijven stuk op de digitale transformatie? Anders dan we denken is er voor verandering een kleine hechte groep nodig, en niet enkele influentials met een indrukwekkend netwerk. Centola laat zien hoe verandering...
    € 24,99
  • De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

    ISBN 9789047014539
    Sinds het begin van de digitalisering bestudeert en begeleidt Menno Lanting organisaties in hun transformatie. Hij adviseert grote bedrijven en mkb-ondernemers, maar bijvoorbeeld ook overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarnaast schrijft hij bestsellers over hoe organisaties zich succesvol kunnen aanpassen aan de toekomst. In zijn nieuwste boek biedt hij de helpende hand aan organisaties die, ondanks hun inzet en investeringen, worstelen met de digitale transformatie, of die juist...
    € 24,99
  • stop met overbodige onzin en breng gezond verstand terug in je bedrijf

    ISBN 9789047014614
    Je probeert een vergaderruimte te reserveren via het nieuwe automatische systeem, maar elke ruimte blijkt voor eeuwig bezet. Je woont een eindeloos durende presentatie bij, en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het hele verhaal in vijf minuten samengevat had kunnen worden. Herkenbaar? Bedrijven zijn vaak zo druk in de weer met allerlei bijzaken dat ze de basis uit het oog verliezen en hun gezonde verstand kwijtraken. Dit leidt niet alleen tot tijdrovende en nutteloze interne...
    € 24,99
  • Een avontuur voor alle leeftijden

    ISBN 9789047015055
    Miljoenen lieten zich door de 600 pagina’s tellende bestseller Principes van Ray Dalio inspireren, maar hij wilde ook graag dat zijn kleinkinderen het konden lezen. Daarom ving hij de essentie van dat boek in een andere vorm: een beeldend avonturenverhaal, geschikt voor alle leeftijden. In Principes voor succes presenteert Dalio de sleutel tot de levensprincipes die ten grondslag liggen aan zijn succes. Hij leert je hoe je doelen stelt, van je fouten leert en met anderen samenwerkt...
    € 22,50
  • De beste technieken om je brein optimaal te laten presteren

    ISBN 9789047014669
    In Leren als een pro geven Olav Schewe en Barbara Oakley je een snelcursus om je leervaardigheid te vergroten, op basis van de recentste inzichten uit de psychologie en de hersenwetenschappen. Kost het jou erg veel tijd om iets nieuws te leren? Begin je vol goede moed, maar lukt het je niet om vol te houden? Vertoon je uitstelgedrag of laat je jezelf voortdurend afleiden als je eigenlijk moet studeren? Dit boek vertelt je hoe het beter kan. Want of je nu scheikunde of Spaans wilt...
    € 20,00
  • sneller en slimmer een vliegende start maken

    ISBN 9789047015031
    Een nieuwe baan, een promotie tot leidinggevende of een nieuw project – in alle gevallen komt er veel op je af. Michael D. Watkins biedt je bewezen methodes en tools om in negentig dagen een vliegende start te maken en een blijvende indruk achter te laten. In deze klassieker lees je hoe je met een goede voorbereiding je snel inwerkt, hoe je early wins scoort, bouwt aan een sterk team en samenwerkingen aangaat. Bovenal leer je hoe je jezelf blijft ontwikkelen en je team helpt...
    € 24,99
  • Waarom sommige bedrijven momentum creëren en andere niet

    ISBN 9789047014942
    Het vliegwieleffect is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller Good to Great. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiële stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creëer je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Dit boek beschrijft aan de hand...
    € 17,99
  • ISBN 9789047013785
    ‘Als we als samenleving toegewijd zijn aan alle andere aspecten van ons leven, maar ons thuis verwaarlozen, zijn we in feite bezig met het rechtzetten van de dekstoelen op de Titanic,’ aldus Stephen Covey. Dit is de ingekorte editie van De zeven eigenschappen van een succesvol gezin, het boek waarin hij zijn wereldberoemde eigenschappen uitlegt aan de hand van herkenbare gezinssituaties en praktische tips geeft voor hoe je ze kunt toepassen en bespreken met tieners en kinderen. Hoe...
    € 22,99
  • succesvol leidinggeven aan engineers, developers en ict-specialisten

    ISBN 9789047014904
    Leidinggeven aan techexperts is een vak apart. Vaak gaan ze volledig op in hun eigen specialistische vakgebied en beschikken ze over veel meer inhoudelijke kennis dan de leidinggevende zelf. Het liefst opereren ze autonoom en hebben ze hun eigen unieke blik op bedrijfstargets of projectdoelen. Hoe zorg je er als leidinggevende voor dat deze talentvolle mensen niet op een eilandje komen te zitten, maar wel voldoende gehoord worden en met plezier een belangrijke bijdrage aan het bedrijfssucces...
    € 20,00
  • Hoe goede leiders inspireren tot actie

    ISBN 9789047015185
    Deze mustread bestseller inspireert wereldwijd mijoenen lezers om ingesleten denkpatronen los te laten en zich met succes te richten op wat er echt toe doet.
    € 24,99
 
<<

Tweets @Businessboek