Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering

    ISBN 9789047014362
    Make Dust or Eat Dust 2.0 is een handzaam boekje voor alle professionals die zich bezig houden met het creëren van meerwaarde – ondernemers, managers, ontwerpers, marketing-directeuren, reclamemakers – en voor wie het cruciaal is om continu een vinger aan de pols te houden bij wat er in de maatschappij speelt. Het vraagt om niet aflatende inspiratie, creativiteit en doorzettingsvermogen om als groot of klein bedrijf je merk goed in de markt te zetten en om meerwaarde te creëren...
    € 15,00
  • De kunst van vragen stellen in plaats van opdragen

    ISBN 9789047014317
    Bescheiden vragen is een simpele en effectieve techniek om meer positieve relaties te bouwen, vooral tussen mensen met statusverschil. Creëer een cultuur waarin vragen vrijstaat; waarin ideeën vrij geopperd worden, waarin bazen die het mis hebben tegengesproken worden, waarin misstanden aan de kaak gesteld worden. Een werkelijke leider geeft mensen de ruimte zelf te denken door vragen te stellen, in plaats van aan te geven hoe het moet. Dat is best lastig: iedereen vindt het fijn...
    € 15,99
  • ISBN 9789047014171
    De Noor Erling Kagge was de eerste mens in de geschiedenis die te voet de Noordpool, de Zuidpool en de top van de Mount Everest wist te bereiken. Deze expedities naar de uiteinden van onze wereld leerden hem veel over de uiterste grenzen van menselijke volharding. In Filosofielessen voor avonturiers brengt hij de wijsheid en levenservaring samen die hij opdeed tijdens zijn barre expedities. Dit boek is een essentiële gids voor iedereen die van zijn leven een avontuur wil maken,...
    € 17,50
  • Het nieuwe scenario voor groei

    ISBN 9789047013969
    De westerse mens lijkt op weg om te ‘splijten’. Volop genietend van luxe en welvaart aan de ene kant, bezorgd over natuur en klimaat aan de andere kant. Ondertussen drukken economen, bedrijven en politici ons terug in het veilige mantra van de voorbije eeuw: economische groei. Hoe raken we uit deze neerwaartse spiraal? Ondernemer en Zakenvrouw van het Jaar 2017 Elske Doets, zelf ook gespleten, ziet in haar Young Lady Business Academy een inspirerende generatie jonge...
    € 19,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
  • ISBN 9789047011255
    Denk jij dat je altijd gefundeerde beslissingen neemt op basis van een grondige beschouwing van de beschikbare feiten? Vergeet het maar. Onze hersenen doen precies het tegenovergestelde: ze proberen informatie netjes in te passen in het beeld dat we al hadden en helpen ons onze pijnlijke fouten te vergeten. Volgens Julia Galef hebben de meeste mensen van nature de mindset van een soldaat: we beschermen onze overtuigingen met man en macht en negeren ieder bewijs van het tegendeel....
    € 27,99
  • ISBN 9789047013785
    ‘Als we als samenleving toegewijd zijn aan alle andere aspecten van ons leven, maar ons thuis verwaarlozen, zijn we in feite bezig met het rechtzetten van de dekstoelen op de Titanic,’ aldus Stephen Covey. Dit is de ingekorte editie van De zeven eigenschappen van een succesvol gezin, het boek waarin hij zijn wereldberoemde eigenschappen uitlegt aan de hand van herkenbare gezinssituaties en praktische tips geeft voor hoe je ze kunt toepassen en bespreken met tieners en kinderen. Hoe...
    € 22,99
  • Bijlezen, fun en facts, trends en tips, quizzes en tests 2020

    ISBN 9789047013754
    Het Vakantieboek voor professionals en managers wordt samengesteld uit de beste boeken en artikelen die het afgelopen jaar onder de aandacht kwamen van de redactie van uitgeverij Business Contact, aangevuld met samenvattingen van de boeken waar je als professional wel iets van gelezen móét hebben. Met dit boek in de hand kun je bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken om werk en privé slimmer...
    € 15,00
  • Met werkgeluk naar bedrijfssucces

    ISBN 9789047012948
    Niets is belangrijker voor je bedrijfssucces dan medewerkers die trots zijn op hun bedrijf en ervaren dat zij daadwerkelijk een positieve bijdrage leveren. Door de juiste focus op je medewerkers, inspirerend leiderschap en een heldere, terugkerende ritmiek creëer je een bedrijf dat bruist van de energie, waar iedereen in oplossingen en mogelijkheden denkt. Aan de hand van ruim twintig jaar ervaring in management en hr ontwikkelden Danko en Willemsma een doortimmerde manier om een bedrijf...
    € 22,99
  • Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

    ISBN 9789047013242
    Er is iets vreemds aan de hand. We waren nog nooit zo rijk als nu. Bedrijfswinsten, vermogens, pensioenpotten: naar bijna alle traditionele maatstaven leven we in uitzonderlijk welvarende tijden. Maar wie beter kijkt, ziet dat steeds minder mensen meedelen in al die welvaart. Ouderen moeten langer door tot hun pensioen. Jongeren hebben het voor het eerst minder goed dan hun ouders. En een woning is in veel steden ook voor de betere middenklasse onbetaalbaar. Zelfs wie zuinig leeft...
    € 20,00
  • Lessen in creatief leiderschap als CEO van Disney

    ISBN 9789047013808
    Robert Iger werd ceo van The Walt Disney Company in 2005, op een moment dat het bedrijf er slecht voorstond. Het eens zo geliefde Disney had te maken met zware concurrentie in een markt die op zijn kop werd gezet door razendsnelle technologische ontwikkelingen. Vijftien jaar later is Disney het grootste en meest gerespecteerde mediabedrijf ter wereld. Het is eigenaar van Pixar, Marvel, Lucasfilm en 21st Century Fox, heeft met Disney+ een eigen streamingdienst en is sinds het aantreden...
    € 24,99
  • Effectiever communiceren met DISC

    ISBN 9789047013792
    Met sommige collega’s of medewerkers wil de samenwerking maar niet vlotten. Zij pakken de zaken heel anders aan en de communicatie verloopt stroef. Het is alsof je tegen een muur praat – maar misschien denken zij wel hetzelfde… In dit soort gevallen kan de disc-methode uitkomst bieden. Dit boek laat zien hoe disc werkt en hoe je het kunt inzetten om zelf effectiever te worden, je talenten te ontwikkelen en betere relaties op te bouwen met de mensen om je heen. Merrick Rosenberg...
    € 21,99
 
<<

Tweets @Businessboek