Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Hoe onze persoonlijke gegevens gekaapt werden om de wereld Brexit en Trump te geven

    ISBN 9789047013921
    Wat gebeurt er als machtige mensen een psychologisch wapen in handen krijgen waarmee ze jouw gedachten en gedrag kunnen beïnvloeden? Het lijkt sciencefiction, maar het is keiharde realiteit. Het leverde ons Brexit en Trump, maar ook Russische trollen en fake news. Klokkenluider Christopher Wylie vertelt de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde...
    € 22,99
  • Rijk worden en prettig leven

    ISBN 9789047013662
    Na het succes van zijn internationale bestseller, 100 dingen die succesvolle mensen doen, richt Nigel Cumberland zijn aandacht met dit nieuwe boek op het verkrijgen van rijkdom. 100 dingen die miljonairs doen helpt je allereerst geld, bezit en vermogen en je eigen relatie daartoe te begrijpen. Kom erachter hoeveel je wilt hebben, hoeveel je werkelijk nodig hebt en hoe belangrijk je mindset is om daadwerkelijk het vermogen te vergaren waar jij gelukkig van wordt. Cumberland verdiept...
    € 18,99
  • ISBN 9789047013785
    ‘Als we als samenleving toegewijd zijn aan alle andere aspecten van ons leven, maar ons thuis verwaarlozen, zijn we in feite bezig met het rechtzetten van de dekstoelen op de Titanic,’ aldus Stephen Covey. Dit is de ingekorte editie van De zeven eigenschappen van een succesvol gezin, het boek waarin hij zijn wereldberoemde eigenschappen uitlegt aan de hand van herkenbare gezinssituaties en praktische tips geeft voor hoe je ze kunt toepassen en bespreken met tieners en kinderen. Hoe...
    € 22,99
  • Effectiever communiceren met DISC

    ISBN 9789047013792
    Met sommige collega’s of medewerkers wil de samenwerking maar niet vlotten. Zij pakken de zaken heel anders aan en de communicatie verloopt stroef. Het is alsof je tegen een muur praat – maar misschien denken zij wel hetzelfde… In dit soort gevallen kan de disc-methode uitkomst bieden. Dit boek laat zien hoe disc werkt en hoe je het kunt inzetten om zelf effectiever te worden, je talenten te ontwikkelen en betere relaties op te bouwen met de mensen om je heen. Merrick Rosenberg...
    € 21,99
  • ISBN 9789047014157
    In 2014 brak de Franse econoom Thomas Piketty internationaal door met zijn boek Kapitaal in de 21ste eeuw, een vernieuwende en vlijmscherpe analyse van de groeiende economische en sociale ongelijkheid in de moderne wereld. Zijn boek werd een wereldwijde bestseller – ongekend voor een economisch-historisch werk van achthonderd pagina’s. Nu is Piketty terug met het nog dikkere Kapitaal en ideologie, waarin hij de ideologische stromingen onderzoekt die ten grondslag lagen aan die ongelijkheid....
    € 11,99
  • Visual storytelling met je smartphone

    ISBN 9789047013716
    Video is tegenwoordig niet meer weg te denken als onderdeel van een effectieve communicatiestrategie. Een goede video kan bijdragen aan je online zichtbaarheid, personal branding en vindbaarheid op internet. Daarnaast is het dé manier om mensen op een directe, persoonlijke manier te betrekken bij jouw onderwerp of bedrijf. Maar een video (laten) maken is ingewikkeld en intensief. En vloggen is in rap tempo geprofessionaliseerd: je komt niet meer weg met een amateuristische huis-tuin-en-keukenvlog....
    € 17,99
  • ISBN 9789047013778
    In ‘De zeven eigenschappen voor effectieve studenten’ geeft Sean Covey, aan de hand van de eigenschappen uit het wereldberoemde boek van zijn vader, praktische tips en inzichten om je studie succesvol te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten. Door met het einde voor ogen te beginnen, blijf je tot het einde betrokken, en houd je het beter vol. Je maakt scherper onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en balanceert studie en plezier, met geweldige prestaties...
    € 17,50
  • Organiseer de onderstroom en krijg medewerkers mee

    ISBN 9789047013686
    In ‘Storylistening’ geven Annet Scheringa en Simone Beemster antwoord op vragen waar veel organisaties mee worstelen. Vragen als: hoe krijgen we de beweging erin? Hoe krijgen we mensen mee? Verleiden, verontrustende cijfers presenteren, visies en veranderplannen rondmailen: het werkt niet. Luisteren naar onderstroomverhalen, storylistening, werkt wél. Maar die griezelige wereld vol ervaringen, belevingen en emoties laten nogal wat organisaties links liggen. Zonde, want ze leveren...
    € 24,99
  • Hoe je samen succesvol wordt in leven en werk

    ISBN 9789047013631
    INSEAD-professor Jennifer Petriglieri beschrijft in haar boek ‘Jouw carrière, mijn carrière’ hoe je twee carrières wél effectief kunt combineren. Voor de meeste stellen geldt tegenwoordig dat beide partners werken. Dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee, want als de ene partner snel carrière maakt, betekent dat vaak automatisch dat de ander minder kansen krijgt. Je eindigt dan met een opoffering of compromis waar je geen van beiden gelukkig van wordt. Petriglieri...
    € 22,99
  • ISBN 9789047013327
    Strateeg Erik Elgersma beschrijft in Concurreren op kennis hoe je permanent de strategie én tactiek van je bedrijf kunt verrijken door accuraat, tijdig en volledig geïnformeerd te zijn over de wereld binnen en buiten je bedrijf. Het is bekend dat data het nieuwe goud vormen. Maar hoe ontsluit je de waarde die in die data besloten ligt? Hoe zorg je bovendien dat je de data die je nodig hebt ook tot je beschikking hebt? En hoe vertaal je data naar kennis, en kennis naar betere...
    € 29,99
  • Werken met toekomstscenario's

    ISBN 9789047012887
    Toen Wijzer in de toekomst voor het eerst verscheen, waren er nog nauwelijks boeken die praktisch en eenvoudig uitlegden hoe je met toekomstscenario’s werkt. Wijzer in de toekomst deed dat wel en vulde meteen een gat in de markt. Het heeft zich bewezen als hét handboek voor wie wil leren wat een toekomstscenario is, hoe je er een maakt en wat je ermee kunt doen. Nu, 17 drukken later, is er veel veranderd: veel managers en beleidsmakers weten wel zo’n beetje wat scenarioplanning...
    € 24,99
  • Leiderschapslessen uit de woestijn

    ISBN 9789047013730
    In ‘De moderne schaapherder’ raakt auteur AlBaraa H. Taibah gefascineerd door het idee van de profeet of leider als herder. Het komt namelijk in alle grote religies voor – overdrachtelijk, maar ook letterlijk. Mohammed, Mozes, Jezus en Abraham: allemaal begonnen ze als schaapherder. AlBaraa H. Taibah, net afgestudeerd als MBA aan een Amerikaanse universiteit, besluit daarom tien dagen lang een kudde schapen te gaan hoeden in de Nefudwoestijn. Maar al na een paar uur in de woestijn,...
    € 17,50
 
<<

Tweets @Businessboek