Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • organisatieverandering in de betekeniseconomie

    ISBN 9789047012771
    Activisme leeft. Vanuit de visie dat het anders kan, zetten mensen zich op allerlei manieren in voor een duurzame en sociale samenleving. De kans is groot dat jij, in ieder geval in gedachten, een van hen bent. Diep in ons hart willen we namelijk allemaal bijdragen aan een betere wereld. Maar hoe doe je dat in je dagelijks werk, waar hoopgevende idealen sneuvelen in de waan van de dag en de taaie organisatiecultuur het wint van vernieuwende initiatieven? An Kramer helpt je deze...
    € 24,99
  • de spraakrevolutie: inzichten en kansen

    ISBN 9789047012900
    Voice is een instantsucces; nooit eerder is een nieuwe technologie zo snel en zo enthousiast ontvangen. In de VS heeft bijvoorbeeld één op de vier huishoudens inmiddels een slimme speaker. Maar wat is voice eigenlijk? Waarom is het belangrijk? En wat kun je ermee in jouw organisatie? Na internet en mobile is voice hét nieuwe kanaal voor de consument. Het stelt je in staat te praten met Siri, Amazon Alexa of de Google Assistant, via een slimme speaker of je telefoon. Met je stem...
    € 18,99
  • hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie

    ISBN 9789047012924
    ‘Haastige spoed is zelden goed’. Klopt dat oude vertrouwde gezegde eigenlijk nog wel? Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld fundamenteel sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de twee weken tussen de races – en soms zelfs korter – moet daar de enorme klus geklaard zijn...
    € 21,99
  • drie klassiekers gebundeld

    ISBN 9789047013051
    Tien jaar geleden publiceerden Jaap Peters en Mathieu Weggeman het eerste Rijnlandboekje, dat meteen een doorslaand succes werd. Kennelijk was de tijd rijp voor een handzaam boekje dat een lans brak voor een manier van organiseren en besturen die menselijker en duurzamer was dan het Angelsaksische model, waarvan de uitwassen ons kort daarvoor in de kredietcrisis hadden gestort. Na het eerste boekje verschenen er nog twee: een over Rijnlands organiseren in de praktijk en een over...
    € 24,99
  • elke dag wat meer magie in je leven

    ISBN 9789047012719
    Ons dagelijks geluk hangt af van heel veel kleine rituelen die elke dag terugkomen, maar waar we ons vaak helemaal niet van bewust zijn. Opstaan, een kop thee drinken, naar het werk fietsen, vrienden ontmoeten of terugkeren naar de oase die we ‘thuis’ noemen: allemaal handelingen die betekenisvol zijn en ons zelfs kunnen transformeren, als we ze maar met gevoel en aandacht doen. Als we elk moment vieren dat het leven ons geeft. Deze minicursus alledaagse magie nodigt je uit om geluk...
    € 15,99
  • ISBN 9789047012870
    Ben je op zoek naar een betere manier om dingen anders te doen? Doe eens gek laat je zien hoe je vrij kunt denken en doen bij het zoeken naar nieuwe oplossingen. Er kan namelijk veel meer dan je denkt. Gekke ideeën blijken vaak zo gek nog niet en het normaal van vandaag is het raar van gisteren. Verandering is de norm in onze tijd en je komt nergens meer als je de gebaande paden niet verlaat. Dus probeer eens iets geks. Breek met conventies. Sta open voor (nu nog) absurde ideeën....
    € 17,50
  • een ceo-handboek voor digitale transformatie

    ISBN 9789047012306
    Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen – en het dan ook echt uitvoeren. Maar hoe doe je dat goed en vooral ook snel? Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn, betogen topexperts Alexandra Jankovich...
    € 29,99
  • maak vergaderen boeiend en efficiënt

    ISBN 9789047011781
    Jasper Meerding heeft van zijn grootste ergernis zijn levensmissie gemaakt: de wereld redden van slechte vergaderingen. Meerding begon al vroeg met ondernemen en naarmate zijn bedrijf groeide, nam ook de vergaderdruk toe. Met als resultaat dat hij regelmatig naar huis ging met de vraag: wat heb ik nou gedaan vandaag? Hij verdiepte zich in alles wat hij kon vinden over beter vergaderen en besloot van de nood een deugd te maken: hij richtte een nieuw bedrijf op, GAIku, waarmee hij vergaderingen...
    € 15,00
  • ISBN 9789047012689
    Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat, maar een van hen is. Geen wonder dat een samenwerking tussen verschillende nationaliteiten soms tot chaos leidt. In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken...
    € 24,99
  • wat je moet weten, leren en doen

    ISBN 9789047012467
    Digitale intelligentie (dq) is het vermogen om alert, verstandig en behendig te schakelen tussen vaardigheden die een digitaal verbonden samenleving van ons vereist. Door de toenemende infiltratie van technologie in onze directe omgeving dreigt de mens de zwakste schakel te worden. In het verleden konden we ons nog aanpassen aan de snelheid en complexiteit van veranderingen. Nu lukt dat vaak niet meer; het tempo is te hoog. Zo hoog dat dynamiek de nieuwe status quo is. Om hier...
    € 24,99
  • ISBN 9789047012528
    Vakantie is het uitgelezen moment om los te komen van de waan van de dag en nieuwe inzichten op te doen – heel belangrijk dus voor elke professional die zichzelf serieus neemt. Want wie veel leert en openstaat voor nieuwe kennis en ontwikkelingen, maakt zijn wereld groter en leuker. Met het Vakantieboek voor professionals en managers in de hand kun je lekker bijlezen, ontspannen, reflecteren en opladen. Lees over trends in managementland, laat je verrassen door handige technieken...
    € 15,00
  • ISBN 9789047012108
    Waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom werkt de organisatie goede ideeën en mensen altijd tegen? Waarom volgen mensen zinloze regels? Wordt alles niet onnodig complex gemaakt? Waarom beslist mijn manager, terwijl hij er niks van afweet? Kim Spinder heeft al heel wat kilometers op de teller staan als het om innoveren in de praktijk gaat. Dat is waar innovatie vaak misgaat: je wilt het dolgraag anders aanpakken, maar je hebt ook te maken met de bestaande context. Het voelt alsof...
    € 20,99
 
<<

Tweets @Businessboek