Business Contact Facebook Twitter

Onze boeken

Alle titels

  • Van goede bedoelingen naar goed gedrag

    ISBN 9789047015864
    Wat maakt ongewenst gedrag op het werk zo hardnekkig? Leer aan de hand van concrete en herkenbare voorbeelden hoe je loze beloftes kunt vermijden en draag bij aan integer gedrag binnen je organisatie.
    € 24,99
  • Lessen voor organisaties en de politiek

    ISBN 9789047016762
    In onzekere tijden maken goede leiders bij uitstek het verschil. Zelf hebben leiders de neiging om hard in te grijpen en controle uit te oefenen, zeker aan het begin van een crisis. Maar op de langere termijn werkt deze crisisreflex niet. Zijn we dan niet eerder gebaat bij ander leiderschap en nieuwe leiders – leiders die minder directief zijn en hun volgers weten te overtuigen met een verbindend verhaal? Of is het een illusie te denken dat nieuwe bezems schoner vegen? In dit boek...
    € 22,99
  • De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

    ISBN 9789047014539
    Bestsellerauteur Lanting belicht nu eens niet dé formule voor succes. Hij loodst organisaties langs de vijf faalfactoren en vertelt hoe je als organisatie toegevoegde waarde levert in de toekomst.
    € 24,99
  • 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen

    ISBN 9789047014645
    In ‘Storing’ laat hoogleraar en oud-consultant Olivier Sibony zien dat zelfs de scherpste leidinggevenden desastreuze beslissingen kunnen nemen doordat ze ten prooi vallen aan denkfouten, waarom deze fouten keer op keer gemaakt worden, en hoe ze ingebakken zijn in de menselijke hersenen. Moet je als bedrijf met deze menselijke feilbaarheid leren leven en de risico’s incalculeren? Zeker niet, stelt Sibony. In ‘Storing’ combineert hij spraakmakende praktijkvoorbeelden...
    € 24,99
  • Tijd maken voor diep werk in een wereld vol afleiding

    ISBN 9789047014744
    Cal Newport, auteur van de bestsellers Diep werk en Digitaal minimalisme, is terug met een praktische tool voor iedereen die zich verliest in de dagelijkse hectiek. Met deze dagelijkse planner lukt het je iedere dag weer om je te concentreren op wat jij echt belangrijk vindt, in plaats van wat anderen belangrijk vinden. Je dag indelen in tijdsblokken is een methode die wordt gebruikt door een aantal van de effectiefste mensen ter wereld, van Elon Musk tot Bill Gates. Met een takenlijstje...
    € 22,50
  • Shortcuts naar overtuigingskracht

    ISBN 9789047014706
    In ‘Macht aan de aardige mens’ van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen. Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica, en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ hoe overtuigen werkt. ‘Macht aan de aardige mens’ bevat het deel daaruit over overtuigingskracht....
    € 12,99
  • ISBN 9789047014454
    In ‘Een nieuw kapitalisme voor een wereld in verwarring’ legt Harvard-professor Rebecca Henderson uit dat alhoewel het kapitalisme de grootste bron van welvaart is die de wereld ooit gekend heeft, het succes ervan duur betaald wordt. Het kapitalisme staat op het punt de aarde te vernietigen, en de groeiende kloof tussen arm en rijk dreigt te zorgen voor maatschappelijke ontwrichting. Wat we nodig hebben is een heel nieuw kapitalisme, niet gericht op winst en groei, maar op duurzaamheid,...
    € 29,99
  • Hoe onze persoonlijke gegevens gekaapt werden om de wereld brexit en Trump te geven

    ISBN 9789047013921
    Klokkenluider Christopher Wylie vertelt in ‘De grote dataroof’ de bloedstollende ontstaansgeschiedenis van Cambridge Analytica, dat bouwde aan een van de machtigste wapens ooit: online psychologische massamanipulatie. Het databedrijf verzamelde persoonlijke gegevens van meer dan 87 miljoen mensen en misbruikte die via Facebook – dat het oogluikend toestond! Samen met The New York Times en The Guardian trok hij in 2018 ten strijde en onthulde hij de duistere praktijken van Cambridge...
    € 22,99
  • Ontwerp je optimale salesorganisatie

    ISBN 9789047013594
    Terry van den Bemt legt in ‘De Sales Architect’ uit hoe je sales nu echt goed aanpakt. Sales is allang geen eendimensionaal trucje meer. Het is een veelzijdig gebied dat veel meer vraagt dan een dosis enthousiasme en doorzettingsvermogen. Het opbouwen van een goed geolied salessysteem is belangrijk. Of je nu commercieel verantwoordelijk bent voor een klant, een team of je eigen bedrijf. Terry van den Bemt neemt je mee over de volledige breedte van het hedendaagse salesvak....
    € 22,50
  • ISBN 9789047013433
    Dit belangrijkste businessboek van de 20ste eeuw verkocht al honderd drukken in Nederland. Het maakte wereldwijd bedrijven succesvoller en hielp miljoenen mensen met meer plezier in hun leven ervaren.
    € 34,99
  • in 5 stappen je financiële doelen bereiken

    ISBN 9789047013228
    In ‘The happy financial’ laat Marjan Heemskerk je zien hoe je ervoor kan zorgen dat geld voor jou gaat werken in plaats van andersom. Met het vijfstappenplan in dit boek heb je snel inzicht in je financiën, bepaal je je langetermijndoelstellingen, kom je erachter wat je écht nodig hebt door middel van een back to basics-periode en bouw je vermogen op. Of je nu meer wilt overhouden aan het einde van de maand, helemaal financieel onafhankelijk wilt worden of je eigen onderneming...
    € 19,99
  • Thinking, fast and slow

    ISBN 9789047013044
    Een inmiddels moderne klassieker waarin wordt uitgelegd waarom we zo vaak verkeerde inschattingen maken. Met tips om deze valkuilen te vermijden en betere beslissingen te nemen.
    € 29,99
 
<<

Tweets @Businessboek