Business Contact Facebook Twitter

Toeval is geen goede strategie Clayton M. Christensen Taddy Hall Karen Dillon David S. Duncan

succesvol innoveren door het echte klantprobleem op te lossen





€ 29,99 Beschikbaar Bestel dit boek
  • Paperback
  • 288 blz.
  • ISBN 9789047009863
  • Vertaling: Carla Zijlemaker
  • december 2016
Twintig jaar na zijn baanbrekende boek Het innovatiedilemma zet Clayton Christensen in Toeval is geen goede strategie de wereld opnieuw op z'n kop, en leert hij je hoe je innovatie niet langer van toeval en geluk kunt laten afhangen.

Veel organisaties laten innovatie aan het toeval over. Ze kennen hun klant, maar weten niet precies welk doel hij met het product nastreeft. Daardoor mislukt bijna 90 procent van alle innovaties en is succes vooral een kwestie van geluk.

Clayton M. Christensen, hoogleraar aan de Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van disruptieve innovatie, komt na jarenlang onderzoek tot een belangrijke conclusie: klanten kopen geen boor en ook geen gat in de muur, ze kopen een manier om een schilderij op te hangen. Dat is hun 'Job to Be Done'. Wie begrijpt welke klus de klant wil klaren, lanceert nooit meer een product dat niemand wil hebben. In Toeval is geen goede strategie geeft hij een heldere uitleg van het principe en vertelt hoe je het in de praktijk toepast. Gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb, gingen je reeds voor.