Business Contact Facebook Twitter

Schrijvers

 
 
  • Gerrit de Jager (1954) is aan de Rietveld Academie opgeleid tot audiovisueel vormgever. De storyboards die hij daar leerde maken ontaardden in strips – en die bepaalden zijn verdere loopbaan. Net van school werd hij dankzij het succes van de strip De Familie Doorzon de drukbezette striptekenaar die hij tegenwoordig nog steeds is, met lopende series in meerdere bladen.
      Auteur
  • Daniel Kahneman is emeritus hoogleraar psychologie aan Princeton University en hoogleraar Public Affairs aan de Woodrow Wilson School of Public and International Affairs.Daniel Kahneman is de grondlegger van de gedragseconomie en de geluksstudies. Hij maakte korte metten met het idee van de rationeel calculerende mens die in zijn eigen voordeel handelt. Daarvoor in de plaats introduceerde hij de feilbare menselijke psyche in de economie, gekenmerkt door gebrekkig...
      Auteur
  • Kees Klomp (1968) is een gepassioneerd voorvechter van de Betekeniseconomie en expert op het gebied van betekenisvol ondernemen. Klomp is werkzaam als directeur bij SMO, de zakelijk-maatschappelijke denktank van de Erasmus Universiteit. Van Klomp verscheen eerder onder meer de bestseller Handboek Betekenisvol Ondernemen.
      Auteur
  • John Kotter is hoogleraar Leadership aan de Harvard Business School en auteur van 17 boeken, waaronder Onze ijsberg smelt! Hij wordt algemeen beschouwd als dé expert in verandermanagement. Hij ontving in 2009 een Lifetime Achievement Award voor zijn invloed op ‘learning and performance in organizations’.
      Auteur
  • Jan Kuipers is oprichter en directeur van FranklinCovey Benelux. Hij is inmiddels meer dan twintig jaar werkzaam als trainer.  Hij is een veelgevraagd spreker op congressen en seminars. Stephen R. Covey over Ben Tiggelaar: 'Ben Tiggelaar is oprecht betrokken bij onze uitdagingen in het worden van betere leiders, in het veranderen van ons leven en in het leveren van een echte bijdrage.'
      Auteur
  • Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Hij is een veelgevraagd spreker en adviseur en bereikte met zijn vijf bestsellers meer dan 100.000 mensen. Zijn debuut Connect! werd verkozen tot Managementboek van het Jaar.
      Auteur
  • Marc van Eck en Ellen Leenhouts zijn partner bij strategisch marketingsadviesbureau Business Openers. Zij kennen elkaar van Procter & Gamble, waar zij de OGSM-methodiek geleerd hebben. In hun adviespraktijk hebben zij de afgelopen jaren veel van hun klanten met OGSM verder geholpen. Zij geven er ook lezingen en trainingen over.
      Auteur
  • Chantal van der Leest studeerde neuropsychologie en volgde opleidingen in journalistiek en gedragscommunicatie. Het is haar persoonlijke missie om wetenschappelijke informatie toegankelijk te maken voor een breed publiek. Ze publiceert in onder meer Psychologie Magazine.
      Auteur
  • Patrick Lencioni is oprichter en directeur van The Table Group, dat sinds 1997 organisaties ondersteunt om gezond te worden. Van zijn boeken zijn wereldwijd  miljoenen exemplaren verkocht.
      Auteur
  • Nadine Maarhuis (1994) raakte tijdens haar studie sociologie gefascineerd door de interactie tussen individuen en schijnbaar onveranderlijke structuren. Als journalist en filmmaker voor onder andere MaatschapWij en Follow the Money vertelt en vertelde ze de verhalen van maatschappijvernieuwers en betekenisvolle ondernemers. 
      Auteur
  •   Auteur
  • Erin Meyer is professor aan INSEAD en doet onderzoek naar de manier waarop de meest succesvolle multinationals omgaan met cultuurverschillen in een multiculturele omgeving. Eerder woonde en werkte ze in Afrika, Europa en de VS. Haar werk verscheen in Harvard Business Review, in The New York Times en op CNN.
      Auteur
 
<<