Business Contact Facebook Twitter

Schrijvers

 
 
  • Rolf Baarda is directeur bij Bureau Baarda, dat adviseert in complexe belonings- en organisatievraagstukken en systemen voor het waarderen van mensen en functies ontwerpt.
      Auteur
  • Barbara Baarsma is algemeen directeur van SEO en hoogleraar Marktwerking- en mededingingseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. 
      Auteur
  • Jocko Willink (rechts) en Leif Babin (links) dienden respectievelijk twintig en negen jaar bij de Navy SEALS en leidden daarna andere SEAL-officieren op. Na hun militaire carrière startten Willink en Babin hun bedrijf Echelon Front, dat hun leiderschapsprincipes leert aan bedrijven en organisaties. Jock Willink maakt daarnaast de Jocko Podcast, een van de meest beluisterde businesspodcasts op iTunes. 
      Auteur
  • Wouter Backx studeerde klinische en theoretische psychologie. Hij zette in Haarlem het Instituut voor Rationeel-Emotieve Training op, waar hij werkt als psychotherapeut en voor professionals opleidingen in de RET verzorgt. Wouter Backx is medeauteur van het internationaal erkende leerboek A Practitioner’s Guide to Rational Emotive Behavior Therapy.
      Auteur
  • Chris Bailey organiseerde een productiviteitsproject om te ontdekken hoe hij zo productief mogelijk kon worden. Hij schreef onder meer voor The New York Times, The Huffington Post, New York Magazine, Harvard Business Review, TED, Fast Company en Lifehacker.
      Auteur
  • Brian Becker is hoogleraar Human Rescources en voorzitter van het departement Organization and Human Resources van de management faculteit van de State University of New York in Buffalo.
      Auteur
  • Simone Beemster is eigenaar van Successtories. Jarenlang werkte ze als bedrijfsjournalist en hoofdredacteur, tot ze op het spoor van storytelling kwam. Luisteren is haar core business. Voor allerlei organisaties haalde ze al heel wat inzichten uit de onderstroom naar boven.
      Auteur
  • Patrick Beijersbergen is hoofdredacteur van Effect, het beleggingsblad van de VEB. Hij is sinds 1996 werkzaam in de financiële wereld, als beleggingsadviseur, vermogensbeheerder en analist. Beijersbergen heeft meerdere boeken over geld en beleggen geschreven.
      Auteur
  • Terry van den Bemt kent alle facetten van sales: hij schopte het van straatverkoper tot commercieel directeur bij Pepperminds, een van Europa’s grootste direct sales-bedrijven. Vanuit zijn eigen bedrijf Saleslift heeft hij al honderden bedrijven geholpen met het bouwen, inrichten en trainen van sales- en accountafdelingen.
      Auteur
  • Thomas Benedict heeft als trainer en organisatieadviseur in Nederland en daarbuiten in veel uiteenlopende organisaties veranderings-, cultuur- en leertrajecten uitgevoerd, onder meer voor industrie, overheid en commerciële dienstverlening. De door hem in 1993 opgerichte InContext Consultancy Group werkt met een team van 25 mensen aan duurzame en inspirerende gedragsverandering in organisaties.
      Auteur
  • Wouter van Bergen is financieel journalist. In Banken, bubbels en bonussen beschrijft hij de ontwikkelingen die de afgelopen tien jaar het lot van de Nederlandse economie hebben bepaald. Smaakvol verhaalt hij hoe de zoete belofte van een nieuwe Gouden Eeuw werd ingehaald door de bittere werkelijkheid van de diepste recessie sinds de jaren dertig. Samen met Martin Visser schreef hij De kleine Piketty (de samenvatting van Piketty’s eerste boek Kapitaal...
      Auteur
  • Daan van Bergen maakt met zijn bedrijf Videologic dagelijks pakkende videoproducties voor grote bedrijven als Siemens, Nuon en het AMC, maar ook voor kleinere bedrijven en ZZP’ers. Daarnaast is hij trainer en spreker, en geeft hij onder meer de workshop ‘Vloggen voor professionals’.
      Auteur
 
<<